Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Řekové říkají, že jenom ženy, které omyly své oči pláčem, mohou vidět jasně. Pro Manuelu toto přísloví neplatí. Té noci, kdy auto srazilo jejího syna Estebana, pláče, až jsou její oči úplně suché a současnost i budoucnost splývají ve vzdálené temnotě. V hlavě se jí promítají poslední zápisky jejího syna. „Dnes ráno jsem prohlížel máminu ložnici, až jsem našel svazek fotografií. Všechny byly v půli přestřižené. Předpokládám, že tam byl můj otec. Mám ten dojem, že právě tato půlka v mém životě chybí." Matka mu nikdy neřekla, kdo byl jeho otec... ovšem hledat v Barceloně muže jménem Lola není vůbec snadné... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Trochu zvrátené ako som si už Almodovara zvykol. Sexuálne necitlivé, nepríjemné narážky všade okolo. Pritom má ísť o dielo veľmi senzitívne. Oceňujem ale veľmi príjemnú hudbu. Divím sa, koľko má tento režisér fanúšikov, pretože po vzhliadnutí jeho diela je jasné, že sa veľmi opakuje. Prečo v takmer každom filme musí vystupovať transvestita, to mi je záhadou (hoci v záverečných titulkoch trochu objasnenou). ()
Nevím, možná se mě to jenom zdá, možná jako kluk to vlastně nedokážu ani přesně posoudit, ale v každým případě mě přijde, že Pedro Almodóvar, jako jeden z mála chlapů rozumí ženské duši. To samo o sobě pro mě dělá film nesmírně poutavým, ale on umí navíc skvěle zkomponovat hudební i obrazovou složku a zasadit ji do nesmírně silného příběhu takovým způsobem, že jako celek mě to prostě rozebere na cimpr campr. U filmů Pedra Almodóvara se mě to zatím stalo vždycky a ani film Vše o mé matce nebyl vyjímkou. Dialog matky a herečky v šatně divadla či dialog na pohřbu považuji za extrémně emotivní zážitek. ()
Nudil jsem se. Přestože jsem dobře věděl, jak oceňovaný a kladně hodnocený film právě sleduji, přestože jsem počítal s tím, že půjde o trochu "jinou" podívanou, než jsem u drtivé většiny dnešní produkce zvyklý, a přestože jsem se hodně snažil srovnat s příběhem krok a s neobvyklými hrdinkami se ztotožnit, nuda na mě doléhala stejně jako lhostejnost téměř ke všemu, čím si dámy musely projít. Almodóvar je bezpochyby talentovaný filmař a za odvahu přenést emoce i do řad transvestitů a prostitutek si zaslouží obdiv, ale po většinu času jsem si byl vědom, že my dva jsme se bohužel minuli a ani svůdný pohled Penélope Cruz nemá na to, aby nás nějak svedl dohromady. Snad příště.. :) 70% ()
Sileny, misty hnusny a po vetsinu casu pro "normalniho" cloveka neuveritelny film. A presto tak krasny a citlivy. Smekam pred umenim mistra. P.S.: Todo sobre mi madre bylo moje prvni "setkani" s panem reziserem a dodnes asi nejpusobivejsi, ktere se navzdy zarylo do me pameti. Vrele doporucuji vsem filmovym labuznikum. ()
Perfektná réžia, úžasné výkony všetkých herečiek bez výnimky, nádherný príbeh so skvelým scenárom... Almodóvar je proste kúzelník - už prvý film, ktorý som od neho videl - Koža, v ktorej žijem - ma prudko zasiahol a ja som si ho zapamätal ako jedného človeka, ktorý vie pochopiť aj to, čo je pre "normálnych" ľudí nepochopiteľné. To, s akou ľahkosťou a ladnosťou rozohráva príbeh o ženách a transsexuáloch, bez štipky odporu či zhnusenia, ale naopak, úplného pochopenia a vyrozumenia ich životnej situácie a zaradenia v spoločnosti, je skutočne úžasné. Almodóvar je pre mňa jedným z najlepších režisérov súčasnej generácie, ktorý dokáže uchopiť, spracovať a vložiť svoje posolstvo do filmu tak úchvatne, pútavo a jednoducho, že je zrozumiteľné a prijateľné pre takmer každého diváka na tejto planéte. Kiežby takéto filmy točil častejšie. Len do dokonalosti ešte niečo chýba. P.S.: Cecilia Roth mala spolu s Marisou Parades dostať Oscara. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Manuela Colemanová je postava ze staršího Almodóvarova snímku, Květ mého tajemství (1995). (džanik)
- Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)
- Pedro Almodóvar svůj film věnoval herečkám Bette Davis, Gene Rowlands a Romy Schneider. (džanik)
Reklama