Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jestli se ten teriér skutečně jmenoval Bobík, to nám už dnes nikdo neřekne. V každém případě se stal slavným jako představitel titulní role v komedii Vladimíra Slavínského, jejíž děj se točí právě okolo záhadného zmizení tohoto milého pejska, které se stane záminkou nejen k rozsáhlé pátrací akci, ale i k malému milostnému příběhu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (43)

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

R. Hrušínský v nezvyklé roli slabomyslného synka boháče J. Marvana. Na film právě koukám na CSmini, a opakuje se ve mě dřívější zážitek, kdy tahle především konverzačka, o ocenění galantnosti, zesměšnění strojenosti. Dobré herecké výkony a spád děje - zahřeje u srdčíka.***Jarmile Smejkalové bylo v době natáčení 23 let, a vypadala přepůvabně, rovněž hraje vnadně, takže je s podivem, že ji český film v té době víc nevyužíval. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jak bych označil tuto ztřeštěnou "crazy" komedii o honbě za ztraceným foxteriérem, mimochodem poslední protektorátní film Vladimíra Slavínského..Její ozdobou pro mě byli skutečně jen samotné herecké výkony (které tu převyšovali samotný děj) a to jak vyloženě slavných a v té době už poměrně slovutných jmen jako Baldová, Marvan, Futurista nebo Kreuzmann, tak i těch mladších, třeba zrovna začínajících herců, jako byli Frýbortová, Smejkalová, Beneš, Homola nebo Rudolf Hrušinský, zde ve zcela netypické, ale jinak skvělé figurce připitomělého "klacka", který se zde uchází, stejně tak jako kreslíř Ludvík Zoubek (Svatopluk Beneš) o ruku Marcely (Jarmila Smejkalová). "NEJ" scény tak určitě všechny ty ve kterých se mihl Jára Kohout, zde jako zloděj psů Vendelín Šiška s Podolí, a nebo pak ta se zahradníkem Havrdou (potrhlý Ferenc Futurista) a Matyášem Čtvrtkem (Jaroslav Marvan), kdy ho Futurista kropí svou zahradní hadicí, a kdy Marvanovi v té chvíli nezbývá nic jiného než se dát na ústup.Grimasy Futuristy jsou nezapomenutelné, stejně tak jako Marvanovo nadávaní, poskakování a vyhrožování za plotem honosné vily..Film který neurazí, ale také nijak vyloženě nenadchne, lepší průměr. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Povídali, že se ztratil tento ... Bobík. To je kolosálně komické, že?" Hledání pyramidálně pitomého psiska, jak ztraceného foxteriéra vtipně označil báječný pan Ríša, mě kdysi hodně bavilo. Jenže tehdejší Film pro pamětníky reprízoval toto pátrání, zmatenou tetičku, falešného Bobíka a nějaké ty trapásky tak často, že to pro mne po čase celkem ztratilo kouzlo. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Významný český novinář a žurnalista Vladimír Peroutka (1902 – 1956), jedna z nejvýraznějších tváří populárního zábavného časopisu Ahoj na neděli, uvízl také krátce v lákavých osidlech filmové scénáristiky. Po úspěšném entrée, kterým byla Fričova crazy komedie Eva tropí hlouposti z konce třicátých let, se takřka na sklonku protektorátního temna Peroutka seznámil také s režisérem Slavínským, který v poněkud zakřiknutém redaktorovi odhalil talentovaného humoristu. Slovo dalo slovo a během letních prázdnin se v barrandovských ateliérech a také v honosné vilové čtvrti na pražské Ořechovce začala natáčet situační veselohra plná důmyslných záměn, které mají na svědomí hrubosrstí foxteriéři, podobní si jako vejce vejci. Možná, že to byla pouhá náhoda, přesto tento nenápadný čapkovský motiv ještě dnes vzbuzuje potutelný úsměv a naznačuje leccos ze skrytých asociací směřujících k nesmrtelné Dášeňce. Slavínský, který se přes veškerá očekávání nakonec umně zbavil svých předchozích stigmat, nezaváhal ani tentokrát s výběrem členů hereckého obsazení, v němž se ovšem objevila také celá plejáda nových, mladých tváří v čele se sympatickou Jarmilou Smejkalovou, prudce elegantním Svatoplukem Benešem a Rudolfem Hrušínským, který tu s výrazným nadhledem sehrál poťouchlou karikaturu snobského svůdce. Film, který se v roce svého uvedení prostě nemohl nelíbit divákům hledajících v přítmí biografu alespoň ostrůvek zapomění, si plným právem získal nové generace dávno potom, co válka a její pohůnkové navždy zmizeli v prachu dějin. Vladimír Peroutka a jeho hrubosrstý foxteriér slyšící na jméno Bobík zůstali naštěstí stále přítomní. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Pohodová tento.. komedie s nečekaně gradujícím počtem a tempem záměn a omylů, vskutku pyramidálně elegantním crazy humorem a svižně rozehranou mozaikou někdy jen pár slovy nahozených situací, které se v závěru bezchybně tento.. propojí a vyřeší. To vše vybaveno vtipnými dialogy, poznámkami a tento.. Rudolfem Hrušínským coby kouzelně retardovaným bankéřovým synem. Zkrátka další z "pamětnických" pohodovek, které potěší, pobaví a rád si dám po čase tento.. repete. ()

moviesfan 

všechny recenze uživatele

Vcelku příjemný rodinný film. Chybí mi víc legrace, na kterou jsem si ve filmech té doby už zvykl. Pořád se na to dá koukat. Hodnocení: 60% ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Jak se zde na profilu můžete dočíst, film není natočen dle původní scénáře, nýbrž má svou knižní předlohu, jejím autorem je novinář Vladimír Peroutka (publikoval ji však pod pseudonymem Martin Bílý; to pro případ, že by se pro ni chtěl někdo vydat do knihovny...), mimo jiné scénárista Fričovy crazy komedie Eva tropí hlouposti (jejíž knižní předlohu pro změnu napsala Fan Vavřincová, vl. jménem Věra Němotová); "Bobík" sice není taková řachanda jako "Eva", ale pořád je to za mě velice zdařilá komedie, nevymykající se z tehdejší komediální produkce tím, že jejím "konstrukčním principem" je záměna - tentokrát však ne záměna osob, nýbrž psů: zamilovaný reklamní kreslíř Ludvík Zoubek (Svatopluk Beneš) vodí do domu své vyvolené Marcely (Jarmila Smejkalová) v domnění, že zkormoucené rodině navrací ztraceného psa Bobíka jednoho psa za druhým... Slavínského komedii za mě nahoru táhnou hlavně vedlejší postavy (bez kterých by film nebezpečně připomínal červenou knihovnu): přihlouplý nápadník slečny Marcely, Richard Sup (Rudolf Hrušínský), zloděj psů Šiška (Jára Kohout), zahradník u Supa Havrda (Ferenc Futurista) a uhlíř Maňas (Václav Pecián). 70 % ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch lepších starých českých filmů. Herecké výkony na jedničku, děj je úplně klasická komedie záměn, která bavila lidi už za dob Shakespeara, takže tam se nic překvapivého nekoná, občasná (ne)uvěřitelná blbost a naivita vyžadovaná pro děj je sice trošku moc, ale to, co tenhle film táhne, jsou komické figurky a tím myslím všechny, až po pana Šišku, Maňase nebo služky. Příjemně strávená hodina a půl po narozeninovém obědě. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Roztomilá komedie z válečných let, kdy se sem tam na Barrandově mohlo točit i něco roztomilého. No a filmy o pejscích, na to mě užene každý režisér (a to mi zůstalo od dětství dodnes). ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Na první pohled strašně jednoduchá, ale zároveň krásná česká komedie, kde jde jen o to najít správného psa. Ne, samozřejmě, že to není tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo. Bobík je malý filuta, ale stejně takoví filutové jsou ostatní postavy. Výborný scénář s neustálými zvraty, a všechno pořád jen okolo jednoho psa. Tohle je prostě klasická paráda. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pokus o českou crazy komedii. V podstatě příšerný film, který od odpadu zachraňuje kašírovaná atmosféra doby, roztomilý 24letý Rudolf Hrušínský i další špičkoví herci a ohled na rok vzniku. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Jeden ztracený pejsek a kolik to způsobilo komplikací a trapasů. Když se čtyřnohý miláček ztratí je to vždycky průših a to se kolem toho nemusí točit žádní podvodníčci a nebo zlodějíčci. Rudolf Hrušínský v roli toho ňoumy s přihlouplým úsměvem, co neustále říkala "tento", byl naprofackování. Takový pitomeček se opravdu těžko hledá. To by musel člověk prstíčkem hrabat. Svatopluk Beneš zahrál svůj tradiční standard. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Hezky se to dívá na ty moderní prosluněné prvorepublikové vily. Za to je ta třetí hvězda, protože překombinovaná psí vyměňovačka s očekávatelným pátracím zvratem v každé další minutě mi poskytla zábavy asi tak za dva puntíky. 2¾. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Těžko spekulovat, jak se točilo v nejtemnější době dvacátého století. Jestli by vůbec bylo vhodné natočit film v duchu bezstarostných prvorepublikových komedií. Když pominu role Hrušinského, který byl jako pitomio bezchybný a Futuristu s Kohoutem, kteří hráli v módu jim vlastním, tak ostatní na mě působili podivně sevřeně. Nejspíš jsem si to jen vsugeroval...ale zbavit se toho dojmu neumím. Odlehčenost Slavínského operetek občas zasvítila, ale jako celek je to hutnější, než by si tak veselý námět zasloužil. Celá zápletka s Bobíkem je v pohodě. Zato milostná linka dělá z Marcely trochu krávu. Ani chemie mezi Baldovou a Benešem není zrovna ohněstrůjná. Bez verbálních ostřelovánek na které jsme byli z předválečných filmů zvyklí, zůstávají jen dialogové fráze. Subjektivně jsem vnímal stopáž delší. Ne protože bych se vysloveně nudil, ale spíš protože jsem se moc nebavil. Beneš se později vypracoval v kvalitního charakterního herce...ale oproti předchozí generaci milovníků, byl jen chabá záplata. Vím, srovnání není úplně fér, bylo to období bouřlivých událostí. I proto tento film vnímám jako bortící se most mezi slavnou érou filmů pro pamětníky a ...tím potom. ()

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno