Reklama

Reklama

Margrete - královna severu

  • Dánsko Margrete den Første (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Píše se rok 1402. Margrete dosáhla toho, co se ještě žádnému muži nepodařilo. Spojila Dánsko, Norsko a Švédsko do mírově orientované unie, kterou sama řídí prostřednictvím svého mladého adoptovaného syna Erika. Svazek je však sužován nepřáteli, a Margrete proto plánuje sňatek Erika a anglické princezny. Spojenectví s Anglií by mělo unii zajistit status nové evropské velmoci, avšak právě vznikající spiknutí má zničit Margrete a vše, v co věří. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (41)

hrona 

všechny recenze uživatele

Velice silný příběh pravda, trošku možná více televizního a komornějšího ražení, než by si zasloužil. Přiznám se, že nejsem nijakým znalcem historie severských zemí, proto nahlédnutí do této krátké, byť fiktivní, etapy dějin bylo pro mě příjemné osvěžení a poznání toho, jak tomu bylo i v zemích pro nás trošku více smýšlením vzdálených. Dánové tyto politické věci zkrátka umí., je to takový drsnější Borgen své doby.   Trine Dyrholm je ve své roli nádherná,  Søren Malling takřka démonický. Velice příjemná hudba. S klidným svědomím musím říct, že na tu bídu, která se točí na pozadí historicky dávných událostí v průběhu několika let zpětně, je to rozhodně jeden z těch opravdu dobrých počinů. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Což o to, že film na počátku přiznává, že se jedná pouze o fikci založenou na skutečnosti. Který film to tak nemá? Ono vlastně kdybychom se v tom chtěli hrabat, tak do podobné kategorie spadá i Svatá hora. Margrete se nakonec navzdory onomu úvodním varování od historické skutečnosti nijak velkolepě neodchyluje. K případu "Falešného Olafa" skutečně došlo, akorát ten, když přijal Margretino pozvání na dvůr, odhalil, že neumí ani slovo dánsky a frnk, šel rovnou na hranici. Vyřešeno. Žádný Sofiino dilema. Pro někoho snad nedostatečný dramatický oblouk, pro mě velmi zábavná představa montypythonovského závěru dramatického historického příběhu. Ale dobrá, přijímám tady svoji okrajovou pozici. Vraťme se zpátky na začátek. Je pochopitelné, že historické filmy musí skutečnosti upravovat pro účely dramatizace, poetizace, glajchšaltace, bagatelizace té obrazové informace, ale jak mám pak pochopit, že se tak činí proto, aby výsledkem byl snad nejnudnější film, co jsem kdy viděl. Bože můj jak já se nudil! Nero se tak nenudil, Oblomov se tak nenudil jako já během tohohle filmu. Celé to vypadá jak takový ty laciný hraný dokumenty a být to hůř nasvícené, čekal bych, že zpoza rohu každou chvíli vyleze Marek Eben. Z iluze doby neustále vytrhává lacinost kulis, databanková hudba (medieval_north_theme_drama.flac), vytváření z protagonostiky moderní progresivní hrdinku i instantní "dynamické scény", které jsou zjevně natočeny pro trailer, protože ve filmu vůbec nemusely být a vypadají většinou hrozně. Když se film potřicátý vrátil do té samé místnosti nasnímané z těch samých třech úhlů, zažil jsem dlouho nepocítěný strach z toho podívat se na to kolik stopáže ještě zbývá a popátý jsem se jal aplikovat kapky do očí, abych to ustál do konce. Milost! Některým lidem fakt musí stačit k satisfakci akorát to, když lidi chodí ve filmu v kožence. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Po množství více či méně nepravděpodobných filmů podle skutečných událostí je vlastně osvěžením historický film, který hned úvodním titulkem upozorňuje, že jde o fikci. A je tam na místě, protože vše do sebe zapadá a působí velmi uvěřitelně. Zásluhu na tom má nejen dobrý scénář, skvělá Trine Dyrholm v titulní roli, směs minimálně pěti jazyků a neošizená výprava i kostýmy. (Podle závěrečných titulků to vypadá, že se točilo především u nás.) ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Přitroublá fantasy historka ze života audiovizuálně krajně nesympatické nordické báby, tahající tehdy, jakožto přesilná mužena a vzor středověké emancipace pro ty dnešní tolik utiskované slepice, za nitky všech skandinávských zkurvených šovinistů, co jakože nepozná vlastního fuckana, jehož vlatnolopatně pohřbila v klásteře v Soro. Exteriéry to místy sice má jako z porna pro masturbanty nad Nešnl Džeografic, ovšem co na tom, když je to na hovnech postavená narkoleptická nuda k posrání s dramatizací i dějem libovolné Troškovy homopohádky, účelový vibrátor a napařovačka žehliček všech pohlavně strádajících feministek, angažovaně a hystericky meloucích emancipantem ze svých maskulinním sponzorem zakoupených luxusních kuchyní, udržovaných služkou. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Príjemné temné historické prekvapenie ako napríklad Scottov Posledný súboj. Dokonca v mojom osobnom rebríčku za minulý rok sa dostalo ešte vyššie. Ponúka postavy, ktorých dilemy pôsobia ako od Shakespeara, dokonca by sa slávny dramatik mohol ešte pred tvorcami s úctou pokloniť. Ambivalentné postavy, ktoré sa musia rozhodovať predovšetkým rozumom navzdory hlasu srdca, pretože taká je doba a práve na týchto "malých" rozhodnutiach nestojí nič menšie, ako napríklad budúcnosť celého národa. Dokonalá atmosféra historivkého severu, presvedčivé herecké výkony a v mojom prípade aj sledovanie jedného páriku, ktorý po pol hodine odišiel z kina. Asi žijeme v dobe, ktoré charakterizuje predovšetkým zatemnenie myslí. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (6)

  • Na premiére filmu o "svojom predchodcovi" sa osobne zúčastnila aj dánska kráľovná Margrethe II. (MikaelSVK)
  • Režisérka Charlotte Sieling při scénách hodně výrazně vedla herce. Naopak při některých vůbec, například v úplně posledním záběru filmu, kdy královna Margrete stojí u ohně. Akci tedy nechala na samotné Trine Dyrholm. (Azurose)
  • Rozpočet filmu byl 9 800 000 eur. Film podpořilo mnoho severských filmových fondů a také český Státní fond kinematografie. (Azurose)

Reklama

Reklama