Režie:
Jaroslav SoukupKamera:
Vladimír SmutnýHrají:
Rudolf Hrušínský nejml., Ladislav Potměšil, Mariana Slováková, Jaroslava Stránská, Radek Pospíšil, Jana Krausová, Pavel Nový, Bohumil Vávra (více)Obsahy(1)
Šestnáctiletý Jirka Horáček (Rudolf Hrušinský nejml.) žije s otcem (Ladislav Potměšil) na plzeňském sídlišti. Táta mu dává dobře míněné rady, avšak Jirka jeho rad příliš nedbá. Čas tráví s kamarádem Romanem na diskotékách, kde se mu velice líbí Eva (Mariana Slováková). Ta patří k o něco staršímu frajírkovi Cáfovi, ale Jirka se nevzdává a snaží se dívku získat pro sebe. Ztracenou legitimaci mu domu přichází vrátit Jitka (Jaroslava Stránská), které dává najevo svůj nezájem. Avšak osud tomu chce, aby Jirkova veškerá snaha získat Evu, ztroskotala, čímž i prohrál sázku a musí se vydat do holičství. Otec ztrácí nervy a syn chodí domů pouze v době otcovi nepřítomnosti. Nakonec se náhodou setkají u snídaně a usmíří se. (TV Prima)
(více)Recenze (563)
Náhodou. Mně se Discopříběh vždycky líbil. V době vzniku taky proto, že všichni účinkující na sobě měli děsně cool hadry, které nebyly lehce k sehnání. Docela jsem jim záviděla. Dneska se na ty "cool hadry" taky ráda podívám a přijde mi legrační, že hlavní hrdina i většina dalších měli jenom jedny, po celý film stejné. V dnešní době, kdy jsou obchody přeplněné šunty všeho druhu a barev, je to docela fajn vzpomínka na staré časy. ()
"Tak já ti jako blbec dělám bábovku a ty si zatím lítáš nahej po Plzni?" Svůj discopříběh jsem si nikdy neprožil a sledovat kominickou solvinu Jirku, kterak do kamery vyřvává hity i shity Michala Davida mě nikdy nebavilo. Hvězdu tomu dám za to, že je to odraz doby, která se sice nikdy nestala, ale přesto si ji dobře pamatuju. A druhou přihodím za naivní optimismus Davidových "vypalovaček", který mi v dnešním trápícím se světě trošku chybí. ()
Teenagerský film z doby, kdy je u nás nikdo neuměl dělat, ale Soukupovi s písničkami Michala Davida se to povedlo. Přesně odchycený a odpozorovaný trend doby, žádná velká psychologie, pro dospívající film jako dělaný, a dodnes se u něho tehdejším -náctiletým dobře vzpomíná. Pro ty, jež éra Michala Davida minula, to ale musí být utrpení. ()
Co odpadové hodnocení, to póza a kecání z hladu. Jako hudební film pro mládež a produkt své doby (nezatížený agitací) to funguje dokonale, má to příběh, srdíčko (dojemná linka syna a otce) i v pohodě message prosící rodiče o pochopení svých dospívajících potomků. Vizuálně to Soukup nakopává, jak to jen jde, Michal David se postaral o nabouchaný soundtrack míchající rychlejší a baladičtější kousky a Hrušínský nejml. typově perfektně sedí a toho jednou suverénního, jindy zranitelného jednoduchého kluka přece jen uhraje, přičemž Potměšil mu výborně sekunduje v roli otce. Celkově je na tom vidět, že se tu Soukup snažil a že uměl, a nedokážu si představit, že by se to dalo natočit nějak výrazně líp. A s odstupem času to získalo přidanou hodnotu coby úsměvné ohlédnutí se za ušmudlanými i křiklavými socíkovskými 80. léty s jejich módou, hudbou a podniky. ()
Film je správně ujetá šílenost z 80.let. Jinak, když vidím, kolik lidí dává odpad z pofidérních důvodů, dochází mi jedno: každá generace má své inkvizitory. Nacisti nadšeně zprovodili ze světa Židy jako příčinu hospodářského propadu Německa. Gotwaldovi komunisti po Vítězném únoru zprovodili ze světa každou známku kapitalismu a v monster-procesech odpůrce komunismu. Dětičky po sametové revoluci kritizují optimistické filmy točené za komunismu, protože už nikoho popravovat nesmí a na komunistické politiky si netroufnou, tak popravují hodnocením aspoň filmy, úspěšné komunistické herce a režiséry, Michala Davida... To je pak těžké podle hodnocení zjistit, jak je film dobrý, že? ()
Galerie (19)
Zajímavosti (42)
- Pred tým, než režisér Jaroslav Soukup obsadil Rudolfa Hrušínského nejml. do hlavnej úlohy, vôbec netušil, že je vnuk slávneho herca. (Raccoon.city)
- Přestože se děj filmu odehrává v Plzni, v některých záběrech jsou tramvaje s pražskými evidenčními čísly. (Neklan)
- Na rozdíl od Andyho Krause, který ztvárnil Cáfa, se Mariana Slováková v roli Evy nevypořádala s češtinou, a tak ji při postsynchronech nadabovala Jana Mařasová. (funhouse)
Reklama