Režie:
Jaroslav SoukupKamera:
Vladimír SmutnýHrají:
Rudolf Hrušínský nejml., Ladislav Potměšil, Mariana Slováková, Jaroslava Stránská, Radek Pospíšil, Jana Krausová, Pavel Nový, Bohumil Vávra (více)Obsahy(1)
Šestnáctiletý Jirka Horáček (Rudolf Hrušinský nejml.) žije s otcem (Ladislav Potměšil) na plzeňském sídlišti. Táta mu dává dobře míněné rady, avšak Jirka jeho rad příliš nedbá. Čas tráví s kamarádem Romanem na diskotékách, kde se mu velice líbí Eva (Mariana Slováková). Ta patří k o něco staršímu frajírkovi Cáfovi, ale Jirka se nevzdává a snaží se dívku získat pro sebe. Ztracenou legitimaci mu domu přichází vrátit Jitka (Jaroslava Stránská), které dává najevo svůj nezájem. Avšak osud tomu chce, aby Jirkova veškerá snaha získat Evu, ztroskotala, čímž i prohrál sázku a musí se vydat do holičství. Otec ztrácí nervy a syn chodí domů pouze v době otcovi nepřítomnosti. Nakonec se náhodou setkají u snídaně a usmíří se. (TV Prima)
(více)Recenze (562)
Vím, že na určitou sortu populace účinkuje hudba i osoba Michala Davida jako dávidlo, chápu taky proč, ale taky vím, že jsou to mnohdy jen rádoby intelektuální pozéři. A beze studu se přiznám, že tenhle film, kterej jsem dosud viděl jen jednou v televizi ještě za ČSSR, a podruhý až nedávno kvůli přítelce (byla na něj zvědavá), mě hodně příjemně překvapil. Nejenom, že na české poměry je v něm minimum "úsměvnosti", "laskavé hřejivosti", nebo podobnýho humáče, naprostá většina jeho postav se navíc chová i mluví tak věrohodně a realisticky, až jsem čuměl. Jen ten Potměšil svýho nervního rtuťovitýho fotra dost přehrává, ale zase se mi líbilo, že je to takovej ten správnej panelákovej dělňas v tílku a trenkách a bral jsem to. Nejvíc mě ovšem udivilo, jak je děj filmu na dobu jeho vzniku absolutně apolitický. Ani slovo o socialismu, ani stopa po nějakém "nenápadném" ideologickém manipulování s divákem, naopak polovina děje jede ve stylu "západních" hudebních videoklipů, tehdejší mládež je zobrazena překvapivě nesocialisticky až rebelsky, mezi její hlavní zájmy patří vymetání hospod a diskoték, a čerta starýho jim záleží na socialismu a přátelství s SSSR, potažmo na škole nebo učňáku. Davidovy texty se sice nesou v takovém tom trochu otravném huráoptimistickém duchu, ten však nesouvisí s režimem, ale s věkem hlavních hrdinů. Je s podivem, že do toho soudruzi Soukupovi nekafrali, nechali ho něco takového natočit a ještě to poslali do kin i do televize. Jo a taky je to v dnešní době, kdy frčí sedmdesátkový a osmdesátkový retro, parádní kousek do mozaiky, ty záběry z plzeňských ulic byly senzační, škoda že se netočilo v Praze, to bych zavzpomínal ještě intenzivněji. ()
Riskovat propadnutí náměstí v Plzni kvůli závěrečné echt scéně mi příjde marnotratné tehdy i dnes. Přesto mi vyprávění páně Soukupově přijde smysluplnější, než-li vzpomínky Michala Davida na téma, kde se hudebně inspiroval. Přeci jenom dělat po deseti letech od Saturday Night Fever a po čtyřech letech od Staying Alive totéž po česku, to je trochu zpátečnické. A Mariana Slováková je bohužel stejná nula jako je Andy Kraus tragéd. ()
Jeden z těch filmů, u nichž bych radši mlátil hlavou o hydrant....+ ta umělecky nejlevnější tuzemská hudba od načinčané chilské čuramedánské čuněčí čivavy Michala Davida. Nejmladší Hrušínský měl tentokrát špatnou ruku při výběru role....Jaroslav Soukup je v podstatě filmový fenomén. "...hledám něco, abych byl jen svůůůj..." to jsou mi problémy. ()
Příšerná hrůznost, která by v jiné době zajistila autorům zpestření zbytku života v nějakém exotickém rekreačním zařízení. Dobová hříčka o trablech malého kominíčka, pyšné krásky, hloupé, leč dobré kadeřnice, a další řady svérázných figurek, především z řad dělného lidu. Vše je protkáno líbivými popěvky mistra Davida, superhvězdy disconevkusu, který zaplevelil českou hudbu svým "dílem" na dlouhá léta. Hnůj ()
Aneb jak jsme se v Plzni pokusili natočít veledildo. Mam radost z toho, že všechny dominanty v čele se Škodovkou, panelákem, Škodovkou, panelákem, Škodovkou, panelákem, logem Škodovky na paneláku, ''Kontíkem'', Škodovkou, panelákem, trolejbusem, panelákem BYLY VIDĚT!!! V Plzni stejně nic jinýho není. Jen kulturně deficitní wafc. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (42)
- Film vidělo v kinech skoro dva miliony diváků. (ČSFD)
- Jirka (Rudolf Hrušínský najml.) sa počas natáčania ubytoval v Plzenskom hoteli, v ktorom strávil štyri mesiace počas natáčania bez rodiny. Ako 16 ročný spoznal prvýkrát nočný život a začal piť alkohol. Najviac sa spriatelil so svojím filmovým otcom Ladislavom Potměšilom, s ktorým bol každý deň, ale ktorý mal zároveň nad ním dozor, nakoľko sa poznal veľmi dobre z jeho rodinou a mal to od nich v podstate nariadené. Síce mu nič nezakazoval, ale dal mu radu, že keď už pije, má si na večer vybrať iba jeden druh alkoholu a ostať pri ňom až do konca. Tejto rady sa Rudolf Hrušínský nejml. drží dodnes. (Raccoon.city)
- Pod scénářem a písňovými texty je podepsán Boris Janíček, což byl pseudonym Eduarda Pergnera. (Silencia90)
Reklama