Režie:
Steven SpielbergScénář:
Steven SpielbergKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Haley Joel Osment, Jude Law, Frances O'Connor, Brendan Gleeson, Sam Robards, William Hurt, Ken Leung, Kathryn Morris, Jake Thomas, Ashley Scott (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Svět budoucnosti se změnil. Ledovce roztály, miliony lidí přišly o půdu pod nohama a jejich životní prostor se radikálně zmenšil. Situace si vyžádala absolutní kontrolu nad růstem populace. Chybějící místo zaplnili roboti. Jsou lidem k nerozeznání podobní a rok od roku jsou dokonalejší. Ten poslední, kterého sestrojil profesor Hobby, je tak dokonalý, že je schopen milovat, snít a cítit stejně jako člověk. Má podobu jedenáctiletého chlapce, jmenuje se David a společnost ho předala manželům Henrymu a Monice Swintonovým. Jejich syn Martin leží v nemocnici, kde v umělém spánku čeká, zda bude objeven lék na jeho smrtelnou nemoc. Manželé mají Davida vyzkoušet, a pokud se rozhodnou, mohou aktivovat jeho emoce. Profesor však manžele varuje, že si to mají dobře rozmyslet, protože je to krok nevratný. Žena to přesto po čase udělá a chlapec k ní začne cítit lásku. Dostane plyšového medvídka Tedyho, který patřil Martinovi. Stane se však to, co nikdo nečekal a Martin se uzdraví. Velmi záhy se ukáže, že pro dva chlapce není v rodině místo a Monica malého, vroucně milujícího robota odveze do lesa daleko za město, kde ho vysadí a odjede. Šokovaný David se rozhodne najít pohádkovou vílu Modrovlásku, která dokázala proměnit dřevěného Pinocchia v opravdového chlapce. Doufá, že jako skutečný chlapec se bude moci vrátit k mamince... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (915)
Velmi mile mě překvapilo, že Spielberg umí být i opravdu osobní. Sice i teď si to u mě kazí tím neustálím velikášstvím, ale nyní mi to vadí asi nejmíň z jeho dramatických filmů. Měl jsem pocit, že si konečně uvědomoval, že velkolepý a lidský nemůže být příběh najednou. Bohužel neodolal tomu úplně. Kéž by to natočil Kubrick... ()
Tento film je pro mě něčím výjimečným. Za prvé, produkoval ho Stanley Kubrick. Za druhé, na tento film se můžu koukat, kdykoliv znova a znova aniž by mě nudil. Lituji toho, že se toho nedožil Kubrick, možná by mohl být lepším než je. Líbí se mi Altamirova věta s kterou musím naprosto souhlasit: "Doporučuji vnímat srdcem, ne rozumem. " Vizuální efekty patří k těm nejlepším, které jsem za poslední dobu viděl. Chtěl bych, ale vidět verzi Stanleyho Kubricka, která by pro mě byla naprosto jinačím a určitě zajímavějším. Na tento film musel dlouho čekat, než mohl být film realizovatelný, protože ještě k němu nebyli prostředky. Ale brzy nastal čas, ale bohužel i pro Stanleyho, který... Nerad o tom mluvím. Když Kubrick je můj nej režisér, který je mým vzorem. ()
Čím víc se na A.I. dívám, tím lepší se mi zdá. Možná se časem dopracuju i k pěti*. Malý Osmet stejně jako v Šestém smyslu skvělý ( jen mě občas napadá, jestli by dokázal zahrát i veselé dítě ) a Jude Law také výborný. Atmosféra filmu je přesvědčivá a zoufalství a neochvějná víra malého Davida v normální život a ztracenou lásku matky je nádherná. Konec je zároveň velmi smutný i osvobozující. ()
Kubrick za představou, Spielberg strůjcem a ve výsledku krásný film plný naivního hledání, prostých a lidských myšlenek, famózního Osmenta, dechberoucího Lawa a zakončení, které umí psychicky nevídaně dojmout až na doraz. Tenhle snímek obdivuji za to, že dokázal skloubit tradiční spielbergovskou rodinnost s fascinující vizí budoucností, spoustou technických vychytávek a mnoha myšlenkových podnětů. ()
Spieleberg to se mnou prostě umí, nechápu jak jsme se s tímhle filmem takhle dlouho mohli míjet, ale vastně je to dobře, protože přes jeho ten příběh plný fantazie a zajémavých témat k zamyšlení bych dříve neviděl to hlavní jakou obrvskou porci lidské lásky a citu v sobě tenhle příběh má. Hudba Johna Williamse opět dokonale přesná k pocitům, které ve mě A.I. Umělá inteligence vyvolala. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (28)
- Při natáčení zaplaveného města posloužila Stevenu Spielbergovi vodní nádrž z filmu Dokonalá bouře (2000). (HellFire)
- V rámci reklamní kampaně vznikla internetová hra založená na řešení problémů skrze skryté zprávy a puzzle. (HellFire)
- A.I. byla prvním filmem, který použil počítačem generované prostředí zvané "Previs", sloužící jako jakýsi předobraz skutečných záběrů (previzualizace). Rovněž představil "virtuální studio", tj. technologii, která umožňovala chodit s kamerou virtuálním zobrazením Rouge City a vybírat si záběry. Tato technologie byla využita i při realizaci trilogie Pán prstenů (2001, 2002, 2003). (HellFire)
Reklama