Reklama

Reklama

Všechno, všude, najednou

  • USA Everything Everywhere All at Once (více)
Trailer 2

Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (732)

Jordan 

všechny recenze uživatele

Dosť podobný prípad ako Richard Kelly, ktorý zaujal originálnym, temným a mierne náročnejším Donniem Darkom, aby potom nezvládol očakávania (svoje aj iných), neustriehol mieru a odpálil pokus "povedať všetko o všetkom" v nezvládnutom a preexponovanom Southland Tales, tak aj Danielovia pocítili momentum, aby ho vzápätí absolútne premrhali a po originálnom, vtipnom a milo bizarnom Swiss Army Man vyhoreli v "lacnej" znôške maintreamovej disney+ bizarností a v novodobej nerd-variácii mid-cultu, ktorá sa rozbieha síce veľmi sľubne, ale od zhruba polovice už iba kvantitatívne vŕši monotónne akcie a dekorácie v algoritme, ktorý sa bez obmeny opakuje až do záveru... a potom do druhého záveru... a do tretieho (či koľko ich tento o hodinu dlhší než by mal byť dlhý film má). A pritom sa dá byť uletený, meta, popkultúrny, postmoderný, transcendenálny a aj zábavný, veď sa pozrime na Edgara Wrighta, na Charlieho Kaufmana, na Wesa Andersona či pokojne povedzme aj na Quentina Dupieux. Toto však naozaj nevyšlo tak, ako by mohlo a ako sa dalo očakávať. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Of all the places I could be, I just want to be here with you." ___________ Zcela bez debat jeden z nejlepších filmů roku, instantní kultovní klasika, opulentní oslava trapnohumoru, brilantní pocta asijským bojovým uměním, nespoutanej uragán nápadů, jeden z nejoriginálnějších a nejkreativnějších snímků za posledních několik let, strhující audiovizuální spektákl skrze multiversum kterýmu může Marvel tiše závidět, a v neposlední řadě nejlepší disstrack na daně co kdy kdo natočil – a přestože je to chaotickej bordel, je to koherentní, komplexní a emocionálně kompaktní bordel pojednávající o tom, že ačkoliv jseš vůči nekonečnu vesmíru malý hovno, nejseš bezvýznamný malý hovno. Tohle je prostě a jednoduše neopakovatelný multi-žánrový meta-zážitek, z kterýho vám vybuchne hlava. Zkrátka: bizár nad bizáry, který můžete buď milovat, nebo nenávidět – nic mezi tím, nic pro diváky bez nadhledu...... Doopravdy, jen málokterý film se mi tak perfektně trefil do vkusu jako právě tenhle. Každopádně Michelle Yeoh a Jamie Lee Curtis jsou na Oscara, no a Ke Huy Quan (ano, ten malej klučina z druhýho Indiana Jonese) je naprosto bohovský. Danielsové jsou prostě šílenci – jak již v roce 2016 ostatně potvrdila jejich geniální existenciální tragikomedie Švýcarák (btw jeden z mých nejoblíbenějších filmů) – a já jen doufám, že celovečerní verze Raccacoonie bude jejich následující projekt, protože jejich unikátní talent proměnit sebemenší absurdní hovadinu ve zlato se jen tak nevidí. 4K televize anebo velký plátno je při sledování absolutní povinnost. Hype is real. Víc vědět nepotřebujete....... [VERDIKT: meta-film meta-filmů; 10 análních kolíků z 10] 👀 [#A24RULES!] ()

Reklama

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Měl jsem zkazky o tom, že to je hovadina. N8pad byl zajímavej, originální a měl potenciál. Jenže pak některé scény byly za hranou trapnosti a nevkusu. A někdy ve 2/3 se přidala taková míra patosu, jakou jsem snad ještě neviděl a k tomu balík nudy. Chápu, že tvůrce chtěli sdělit nějaké poselství, ale za mě to bylo zbytečně přehnané a myslím si, že i účelové, protože na podobné hovadiny někteří kritici slyší. # příběh *** | hudba *** | humor – | akce *** | napětí * | pustil bych si znovu * ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Pro někoho film roku, pro někoho nesnesitelná sračka a pro mě někde mezi. Rozhodně se jedná o jeden z nejoriginálnějších a nejdivnějších filmů posledních let, ale bizární a ujetý není nutně výborný. Příběh je v jedné větě o ženě, která podává daňové přiznání a zároveň bude muset zachránit svět skrz paralelní vesmíry. Zápletka sama o sobě není nikterak objevná ani sofistikovaná, herecké výkony mi přišly podprůměrné ( číňani mluvící anglicky to celý film degradovalo o level níže, celý ten herecký projev vyzněl trapně), akce je docela málo a není to můj styl. Jackieho Chana jsem "žral" když mi bylo 13, ale v době Raidů a Night Comes for Us je tenhle kung-fu styl byť očividně sebeparodizující, tak už trochu nudný. Celý ten svět nemá žádné stanovené pravidla, nic tu téměř nedává smysl a je to chaos, ano je tu sice velká tvůrčí invence a spousta zajímavých nápadů, ale za jakou cenu hm? I za hranici trapnosti, cringefestu. Film je pocta Asii, ale bere si z ní převážně to, co mám rád nejméně tedy obskurní a bizární šílenosti z Japonské kultury a parodie na kung-fu a Hong-Kong 80.let, škoda, že film nebyl Rko, možná gore by tomu dodalo větší estetický punc, ale pro mne je to bohužel neuspokojivé a přemrštěná stopáž tomu moc nepřidává. Nepřišlo mi to ani vtipné až na pár menších momentů ( scéna s kameny) a těch světlých chvilek, které mě zaujaly- bavily bylo docela málo, rozhodně méně než jsem čekal. ( Finální fight s rychlou změnou lokací však působivý) a hravá režie to u mne vytáhne alespoň na lepší průměr. Víc nedám určitě né za střízliva. Docela se však divím tomu pozitivnímu přijetí, na to jak je to místy na hranici běžného vkusu diváka. Příběh 3/5. Akce 3/5, Humor 3/5, Násilí 0/5, Zábavnost 3/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 2/5, Napětí 2/5, Emoce 3/5, Herci 2/5. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režijní dvojice Dan Kwan a Daniel Scheinert (známí pod názvem Daniels) na sebe upozornila v roce 2016 svým celovečerním debutem Švýcarák. Pozornost se na něj strhla především díky faktu, že v něm Daniel ,,Harry Potter´´ Radcliffe ztvárnil prdící mrtvolu, ve finále se ovšem ze Švýcaráku vyklubala dostatečně fajn absurdní černá komedie, která rozhodně dokázala vyvolat v tom, co přesně Daniels předvedou příště. Termín absurdní černé komedie by šel bez problémů přiradit i k jejich druhému celovečernímu snímku s názvem Everything Everywhere All at Once, s tímto filmem je to ovšem celé složitější. Jde totiž o žánrově velmi naplněný balón, který je nejen černou komedií, ale i sci-fi, fantasy či filmem o bojových umění. Především jde ovšem o nejpovedenější film o cestování multivesmírem. Ano, lepší než poslední Spider-Man i poslední Doctor Strange!   Everything Everywhere All at Once je přesně ten typ filmu, který dokáže v divákovi od počátku vyvolat pocit, že je svědkem něčeho speciálního a zásadního. Vypravěčskými postupy i vizuálním uchopením neskutečně zábavná a vtahující podívaná, která skutečně sází na mnoho absurdit, v průběhu pořád koketuje s chaotičnosti a ve finále přesto do sebe vše skvěle zapadne jako u té nejlepší možné stavebnice. Přitom všem prozkoumává podstatu existence a celé Everything Everywhere All at Once už teď může usilovat o získání titulu divoké filmové karty roku. Něco tak specifického se totiž skutečně nevidí každý den.   Je to divoké, víceméně skutečně šílené, přesto v průběhu čím dál tím více lidské a hřejivé. Šikovný scénář u Everything Everywhere All at Once naprosto využívá předložené karty a potenciál cestování paralelními světy vytěžuje na maximum. Má štěstí ve vynikajícím castingu, především Michelle Yeoh v hlavní roli je naprosto vynikající a film tak skvěle funguje i díky jejímu výkonu.   Everything Everywhere All at Once divákovi předává horskou dráhu emocí, kdy je snadné se smát, být dojat i zamyslet se nad podstatou svojí existence a osobní budoucností. Je to celé skutečně ulítlé, střelené, přesto neskutečně chytré. V průběhu se jen film více a více projevuje jako jeden z nejkreativnějších filmů za pár let, kdy Daniels skutečně nešetří nápady. Jde o ten ideální příklad toho, že film může být neskutečně divokou zábavu, přesto může souběžně servírovat důležitá moudra a poselství. To zvládl například James Gunn u obou Strážců Galaxie, svého Sebevražedného oddílu i seriálového Peacemakera, Daniels poté v tomto ohledu poté zacházejí ještě o ždibec dál.   Everything Everywhere All at Once by do jisté míry vlastně mohli představovat dva odlišní žongléři: Jeden by měl na svých bedrech míčky, které skutečně kombinují pestrou paletu žánrů, druhý by měl poté na bedrech právě ono kombinování různých emocí. Jde přesně o ten typ filmu, který je sám o sobě vyšperkovaný, hodně mu ovšem skutečně přidává právě samotné divácké vnímání. Daniels celou dobu dokáží vyvolat pojem, že drtí možný potenciál naplno, dokáží ze slova bordel udělat lichotku a skutečně z každého člena obsazení vykřesat maximum. Kromě Michelle Yeoh především z Jamie Lee Curtis, Stephanie Hsu či vždy vynikajícího Jamese Honga.   Everything Everywhere All at Once přesto vše ovšem zůstává především filmem, který nejde pořádně rozebrat. A to ne proto, že by to bylo vyloženě nemožné, ale proto, že tak horská dráha emocí se převypravuje těžko. I proto si nejlepší film o cestování paralelními světy za poslední dobou zaslouží diváckou pozornost, každý filmový divák by ignorováním Everything Everywhere All at Once ošidil především sám sebe. Rok 2022 sice ještě pořádně není ani v polovině, do konce roku ovšem nejspíš vznikne přinejlepším pouze málo tak výrazných a především fenomenálních záležitostí..... () (méně) (více)

Galerie (26)

Zajímavosti (58)

  • Soška „vábící kočky“ maneki neko, kterou vidíme v bytě vedle videomonitoru, je sice všudypřítomná v mnoha asijských obchodech a na trzích, ale ve skutečnosti je japonského, nikoli čínského původu. (KGBelik)
  • Balzám na rty, který Waymond (Ke Huy Quan) snědl, byla ve skutečnosti rekvizita vyrobená z čokolády. (HanzoBureshi)
  • Když Psí máma (Jenny Slate) máchá psem na vodítku, není to záběr VFX, ale houpe plyšákem. (KGBelik)

Související novinky

Nový film dua Daniels má datum premiéry

Nový film dua Daniels má datum premiéry

01.03.2024

Poté, co zběsilý mix žánrů a témat od studia A24 pod názvem Všechno, všude, najednou doslova smetl loňský 95. ročník předávání Cen americké Akademie filmového umění a věd a kromě hlavního Oscara za… (více)

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

22.03.2023

Je to teprve pár dní, co se režijní duo známé jako The Daniels (Daniel Kwan a Daniel Scheinert) zasloužilo o Oscara za nejlepší režii a vlastně i nejlepší film na 95. ročníku udílení cen Akademie.… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno