Reklama

Reklama

Všechno, všude, najednou

  • USA Everything Everywhere All at Once (více)
Trailer 1

Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (731)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Pro někoho film roku, pro někoho nesnesitelná sračka a pro mě někde mezi. Rozhodně se jedná o jeden z nejoriginálnějších a nejdivnějších filmů posledních let, ale bizární a ujetý není nutně výborný. Příběh je v jedné větě o ženě, která podává daňové přiznání a zároveň bude muset zachránit svět skrz paralelní vesmíry. Zápletka sama o sobě není nikterak objevná ani sofistikovaná, herecké výkony mi přišly podprůměrné ( číňani mluvící anglicky to celý film degradovalo o level níže, celý ten herecký projev vyzněl trapně), akce je docela málo a není to můj styl. Jackieho Chana jsem "žral" když mi bylo 13, ale v době Raidů a Night Comes for Us je tenhle kung-fu styl byť očividně sebeparodizující, tak už trochu nudný. Celý ten svět nemá žádné stanovené pravidla, nic tu téměř nedává smysl a je to chaos, ano je tu sice velká tvůrčí invence a spousta zajímavých nápadů, ale za jakou cenu hm? I za hranici trapnosti, cringefestu. Film je pocta Asii, ale bere si z ní převážně to, co mám rád nejméně tedy obskurní a bizární šílenosti z Japonské kultury a parodie na kung-fu a Hong-Kong 80.let, škoda, že film nebyl Rko, možná gore by tomu dodalo větší estetický punc, ale pro mne je to bohužel neuspokojivé a přemrštěná stopáž tomu moc nepřidává. Nepřišlo mi to ani vtipné až na pár menších momentů ( scéna s kameny) a těch světlých chvilek, které mě zaujaly- bavily bylo docela málo, rozhodně méně než jsem čekal. ( Finální fight s rychlou změnou lokací však působivý) a hravá režie to u mne vytáhne alespoň na lepší průměr. Víc nedám určitě né za střízliva. Docela se však divím tomu pozitivnímu přijetí, na to jak je to místy na hranici běžného vkusu diváka. Příběh 3/5. Akce 3/5, Humor 3/5, Násilí 0/5, Zábavnost 3/5 Hudba 3/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 2/5, Napětí 2/5, Emoce 3/5, Herci 2/5. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Všechno, všude, najednou, MOC. Divák se nejprve kochá a těší ho všelijaké postupy, situace a nápady, ovšem každá hra jednou končí. A tady toho bylo opravdu přehršel, takže divák se místy ztrácí, místy sleduje hodinky, místy je mu už všechno docela jedno. Bizarní, ujeté, přestřelené a občas (bohužel) i mučivé. Jednou jsme svědky solidní kung-fu řežby, následuje komorní rodinné drama, jindy si užíváme černohumornou chvilku, aby ji vystřídala bitka s análními kolíky, obřími vibrátory nebo aby odněkud vyskočil vařící mýval. Přitom to celé začne návštěvou postaršího manželského páru finančního úřadu, aby alternativní verze JEHO představila JÍ spoustu paralelních světů, kdy otrávená úřednice Jamie Lee Curtis nakonec nebude tím největším problémem. Michelle Yeoh už v Tygru a drakovi předvedla kromě elegance v soubojích svůj poměrně široký herecký záběr, životní role ovšem přišla až nyní. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Název filmu přesně vystihuje jeho příběh. Přes 2 hodiny člověk čučí na všechno, pořád, všude, bez odpočinku najednou. Je to občas slušný guláš, plný parádních nápadů, ale je jich tolik, že se to nedá moc ustíhat. Hrají v tom s výjimkou Jamie Lee Curtis a dvou šutrů prakticky samí Asiati. Z filmu jsem zrovna dvakrát moudrý nebyl, celou druhou půlku jsem si sliboval že se na to už nechci nikdy znovu dívat, ale posledních 10 minut jsem film stejně vzal na milost a budu se zase někdy příště těšit. Nejdivnější film s nejdivnějším názvem roku. 60% ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

* za pasáž se šutry, která měla trvat půl hodiny a být bez dialogů, prostě jeden záběr takhle na konec celýho filmu a byl by to aspoň solidní trollfilm, takhle totální galimatyáš, v jistým smyslu ještě nihilističtější než celý MCU, s rádoby dojímacím, rasově stereotypizujícím rodinným dramatem pohřbeným pod nekonečnou salvou kreativních výronů, fujtajxl. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že taková nezřízená erupce kreativity je možná jen v animaci a jsem strašně rád, že mě Danielové ukázali v jakém jsem žil omylu. Na druhou stranu doposud nikdo k filmovému médiu nepřistoupil s takovou hyperaktivní hravostí jako oni. Jejich meta meta dílo je sice esenciálně kinematografické (v příběhu, který vypráví, vyprávěcích postupech i referencích), ale současně v sobě zosobňuje internet ve fázi Web3, se vší jeho fascinující krásou, průkopnickým potenciálem, nelineární hypertextovostí i děsivou nepojmutelností dalece přesahující možnosti vnímání jednoho člověka. Ostatně kreativní přístup nesourodého a přitom nevídaně symbiotického tvůrčího dua Danielů sám naplňuje principy decentralizace a blockchainové provázanosti. "Všechno, všude, najednou" pokračuje v cestě vytyčené na poli celovečerních filmů animáky "Spider-Man: Paralelní světy" a "Rodina na baterky", ale jejich kondenzaci online lidové kreativity, a to jak té audiovizuální a grafické i narativní, ale bere dech a válcuje smysly právě jejich adaptováním do realizačně mnohem náročnějšího formátu hraného filmu. Možná pak ani není náhodou, že i tady se nakonec vše točí kolem rodiny, byť zcela odlišným a skvěle nápaditým stylem co se týče rodinné dynamiky ve vztahu k tradičním rolím záporáků a hrdinů, kteří musí projít vývojem, aby zlo přemohli. A krom toho "Všechno, všude, najednou" dává Michelle Yeoh její životní roli, ve které zúročuje všechny své předchozí životní role na filmovém plátně i mimo něj. ____ PS: Hodně bývá ve vztahu s "Všechno, všude, najednou" připomínán "Rick a Morty", co ovšem není adekvátní srovnání, protože film s populárním seriálem nesdílí jeho jízlivost a cynismus. Mnohem adekvátnější paralelu představuje geniální seriál "Gumballův úžasný svět", s nímž film sdílí nejen erupce kreativity a hravou nápaditost, ale také šíři své emocionální palety a vše zastřešující vřelost a srdečnost. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (58)

  • Oficiální synopse na IMDb.com zněla: „Žena se snaží zaplatit daně,“ aby se před zveřejněním traileru neprozradily podrobnosti o ději. (KGBelik)
  • V celém filmu se opakovaně objevují různé druhy kruhů, které jsou poctou „Everything Bagel“. Například Evelyn (Michelle Yeoh) před podpisem rozvodových papírů popisuje svůj vztah s Waymondem (Ke Huy Quan) jako „chození v kruhu“, Deirdre (Jamie Lee Curtis) nakreslí chaotický černý kruh na účtenku z karaoke automatu a opakovaný záběr ve vesmíru „filmové hvězdy“ ukazuje v popředí poklop od kanálu s černým kruhem kolem. (KGBelik)
  • Když Psí máma (Jenny Slate) máchá psem na vodítku, není to záběr VFX, ale houpe plyšákem. (KGBelik)

Související novinky

Nový film dua Daniels má datum premiéry

Nový film dua Daniels má datum premiéry

01.03.2024

Poté, co zběsilý mix žánrů a témat od studia A24 pod názvem Všechno, všude, najednou doslova smetl loňský 95. ročník předávání Cen americké Akademie filmového umění a věd a kromě hlavního Oscara za… (více)

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

22.03.2023

Je to teprve pár dní, co se režijní duo známé jako The Daniels (Daniel Kwan a Daniel Scheinert) zasloužilo o Oscara za nejlepší režii a vlastně i nejlepší film na 95. ročníku udílení cen Akademie.… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama