Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (402)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobrovolně se přiznávám, že Akumulátor se mi nelíbil, až do doby, kdy jsem se na něj po další dlouhé době znovu podíval. Že z nás televize vysává energii? No jasně!!! Snímek je vtipný, Edita Brychta je krásáná ženská a navíc najdete mnoho platných pravd... SVĚT JE SLOŽITÝ JENOM TAK, JAK SLOŽITÝ HO CHCETE VIDĚT... ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Po stránce scénaře poměrně průser. Originální námět je fajn a najde se tam pár vychytaných forků, jinak je ovšem film po dějové stránce docela nezajímavý, postavy jsou dokonale placaté a oba hlavní motivy (Oldův boj za navrácení energie + Oldovy milostné patálie) nefungují. Vše však bohatě vynahrazuje takřka geniální podání příběhu a režie. Krom velmi solidní kamery máme možnost vidět několik vskutku originálních záběrů (close-up vrtání zubů, píchaní injekce z pohledu uvnitř žíly atd...) a hlavně - Svěrák obratně dovede pomocí audiovizuálních prostředků navozovat různou náladu a pracovat s divákem. Právě v tomto ohledu Jan svěrák výrazně vykukuje nad ostatní tuzemské režíséry a koneckonců...kdo jiný by se u nás rozhodl natočit film podle podobného námětu? Nezlobte se na mě, ale kdyby to režíroval kupříkladu Hřebejk, mylsím že by to byla sračka. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Čoveče, co s váma ty ženský dělaly?" "Asi všechno doktore." "To bych taky rád někdy zkusil. Ale pochybuju, že by mi to Marta dovolila." ________ Jak již jednou pravil lidový pranostik Jan Werich: "Televize není nepřítel. Televize se dá vypnout." – tvůrčí duo Svěrák/Svěrák tuto tezi posléze inovativně implementovalo do jednoho z nejoriginálnějších českých snímků – 'Akumulátor 1'. Viděl jsem totiž nespočet filmů – ale tak raritní nápaditou žánrovku, navíc v tuzemsku, jen tak neuvidíte. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Akumulátor bol filmom, ktorý množstvo divákov sklamal. Ale nie svojou nekvalitou, pretože kvalitný určite je, diváci jednoducho na takýto experiment neboli pripravení a nevedeli, čo si o ňom myslieť. Svěrákove publikum nie je ako to Cronenbergove, takže určité problémy pri jeho prijímaní Honza určite očakával. Mne to bolo jedno, pretože sa mi film hneď v svojom roku vzniku páčil, ale možno to bolo spôsobené tým, že už som na tom Cronenbergovi dosť fičal. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • Když Olda (Petr Forman) při milostné scéně se zubařkou Annou (Edita Brychtová) odrazí televizní ovladač, vlétne tento pod skříň, kde narazí do pasti na myši. Ta secvakne, aniž by se dotkla jediného tlačítka. V dalším záběru však jasně tiskne tlačítko „standby“. (Dr. Hawkeye)
  • Ve chvíli, kdy „4 kapacity“ opouští Oldův byt (cca v 39. minutě), prochází vyraženými vchodovými dveřmi a pan domácí v podání Ladislava Smoljaka se ptá, kdo to udělal. Zdeněk Svěrák odpovídá: „My jen procházíme.“ Stejná slova použil i ve filmu Nejistá sezóna (1987), když herci procházeli skrz hlediště do šaten a on takto odmítal pomoc přednášející zdravotnici. (HonzaR.)
  • V období premiéry snímku řekl Jan Svěrák o památném záběru šneků na silnici toto: "Dva šneci se podle scénáře měli současně otočit za projíždějícím autem. Původně jsme je chtěli animovat na počítači, ovšem z finančních důvodů jsme celý problém napřed konzultovali s cvičitelem zvířat. Byl to skutečný odborník a brzy přišel na to, že se šneci otočí za zvukem obyčejného tlesknutí. Normálního člověka by to nenapadlo, ale tihle profesionálové zkouší všechno - zvonečky, klaksony, šimrání a spoustu jiných věcí. Náš cvičitel byl geniální a my jsme nakonec mohlli natočit šneky v reálu a bez triků." O mnoho let později přiznal, že šneci "byli ze silikonu a pod sebou měli takovou tyčku, posouvali jsme je po kusu umělé silnice. Nejtěžší bylo ji pak v postprodukci navázat na tu skutečnou." (NIRO)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno