Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Zapomenutá detektivka se Svatoplukem Benešem v hlavní roli se soustředí na ty neduhy minulého režimu, které bylo povolené glosovat - hlavně rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a nedovolené podnikání. Kriminalisté zde přijdou na stopu nezákonných machinací v pohostinství, zahraničním hostům jsou dokonce nabízeny sexuální služby... Mládeži přístupný příběh se však odvíjí líně, nenápaditě, důraz klade na přemíru tupě přednášených dialogů, které nahrazují akci i napětí. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (49)

Master19 

všechny recenze uživatele

Zajímavá kriminálka, kterou oživuje Olga Schoberová, objevující se víceméně jen v negližé. Zápletka je bohužel poněkud tendenční, což se dalo čekat. Co se týká herců, tak Bohumil Šmída mi ke kriminalistovi vůbec nesedí, naopak velmi dobrý je jak Svatopluk Beneš, tak Stanislav Fišer, ale hlavně Juraj Herz v roli šišlajícího machometána. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Netypická detektivka, v níž sledujeme téměř pořád aktivitu podezřelých a doufáme, že VB ve skrytu bdí. No samozřejmě, že bdí, takže se po utahaných dialozích tria Beneš, Dubský a Fišer, u kterých nevíte, zda jsou myšleny vážně, ci jako vtip dočkáte lehce povedené rekonstrukce, při níž zaklapnou dveře a rádobydůkazy na pachatele a je konec. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Kupodivu Olinka Schoberová mne tady moc netankovala, ale to vlastně nikdy, Barbie na pochodu, víc mne zaujalo, že jsme měli českého Petera Sellerse - ta podoba! Film má několik velkých kladů. Co se scénáře týče, postupné rozvíjení zápletky je dobře načasované, snad jen závěrečné odhalení stylem "Jo, takhle!" mi přišlo poněkud uspíšené - zase na druhou stranu divák musí trošičku popřemýšlet, proč zrovna tohle je ta stopa neomylně ukazující na vraha. Herecky jsem se dočkal několika překvapen - jak Dubský (s Vladimírem Šmeralem jak by si z oka vypadli!), který střídá několik poloh, podle toho, jestli předvádí ctnostného ředitele, nebo podvodníka, tak velmi civilní a skvělý herecký výkon Beneše - vlastně v takto vážné roli jsem jej viděl poprvé. A Šmídu jsem doposud znal jen jako Pacínka, ale jako komisař si vede skvěle, a kolikrát jsem se přistihl, že vlastně koukám na českou verzi Maigreta, třeba Vraždy v hotelu Majestic. A moc se mi líbila i kamera - škoda, že film nevyšel vyčištěný na DVD - třeba ke konci v tom jednom záběru, když komisař prochází jednotlivými odděleními, nebo ten hitchcockovský pohled do dlouhé chodby, když přichází Řehoř, excelentní! Skvěle kamera kouzlí i na terase, kde ji vhodně doplňují ruchy v pozadí. Mimochodem, tento film je jeden z mála, kde je ještě vidět vlakové nádraží Těšnov - mívalo to tam zajímavou atmosféru. Ještě se vrátím k postavám - jsou dobře napsané i zahrané, nikdo není vyložený padouch, teda kromě jednoho, docela všechny ale chápeme, jejich jednání vychází z jejich psychologie. Ve scénáři se dají najít ještě drobné nuance, třeba právě u mnohovrstevné postavy ředitele hotelu a jeho morálních zásadách a jistém druhu pokrytectví. Povedený film, pro mne překvapivě. Takže, nezapomeňte, Bartolomějská 6, Roháč. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Pomalejší, ale svérázná detektivka se všemi principy svého žánru tak jak mají být. Konečné odhalení pachatele je zpracované velice dobře. V tomto snímku překvapí v roli vyšetřovatele Bohumil Šmída. Ten přeci jen v detektivkách a kriminálkách hrál převážně podivíny a ťulpasi. Téma prostituce sice mohlo být krapet více vyostřené, ale na druhou stranu s ohledem k době vzniku těžko posoudit, jestli by to prošlo schvalovací komisí. I tak je snímek vcelku vkusný. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Dabovaná Schoberová, bezvýrazný Šmída (kvůli němuž hlavně jsem to chtěl vidět) a Eduard Dubský překonávající svou naivní strojeností v roli prohnaného hoteliéra cokoli z prvorep. a protektorátního filmu. Ještěže aspoň ten Lackovič člověku spraví chuť, byť v charakteru pro něj velmi netypickém. On by i ten minimalistický Šmída stál za hřích, jenže tento užvaněný a se svým tématem úspěšně se míjící film to neumožňuje, jeť nemožný i jako kriminálka i jako drama i jako komedie. Nefunguje nic. Duo Štorkán-Toman je zde tématem, pojetím i kvalitou široce rozkročeno mezi padesátými a sedmesátými lety. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama