Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

10. srpna 2017 nastoupila mladá švédská novinářka Kim Wallová na palubu soukromé ponorky Nautilus vynálezce Petera Madsena, aby s ním udělala rozhovor. Když se ponorka následujícího dne nevrátila do kodaňského přístavu, byla prohlášena za nezvěstnou. Nautilus se na moři potopil, Peter Madsen byl vytažen z vody záchranáři a následně zadržen policií... Mrazivě autentická studie vyšetřování událostí na palubě ponorky z 10. na 11. srpna 2017 je nahlížena striktně skrze práci policejního oddělení vražd, námořnictva a dalších oddělení. Soustředěný, odhodlaný a nervy drásající boj za nalezení odpovědí v případu, který otřásl Skandinávií i zahraničními médii, přibližuje Tobias Lindholm především perspektivou postavy hlavního vyšetřovatele Jense Mollera. V hlavních rolích se představí přední severské hvězdy – Soren Malling, Pilou Asbaek či Pernilla Augustová. Pro Tobiase Lindholma je Případ: ponorka prvním seriálovým projektem v pozici showrunnera. Jako scénárista spolupracoval s Thomasem Vinterbergem na snímcích Hon či Chlast, v české distribuci silně zarezonoval i jeho celovečerní snímek Boj. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (88)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Za mě takřka nekritické nadšení, dal jsem všech 6 epizod téměř na jeden zátah, jak se od toho nešlo odtrhnout. Má to dokonalé obsazení a herecké výkony, fantastický soundtrack i kameru, a celé je to tak nesnesitelně napínavé a drásavé, a současně fascinující tou - téměř až dokumentární - věrností realitě, že mě to dokonale přikovalo k obrazovce. Zarazilo mě tam jenom, že tam není byť v jediném záběru ukázána ani Kim Wall (ať už živá nebo mrtvá) ani Peter Madsen - racionálně to rozhodnutí tvůrců neukazovat oběť ani jejího vraha asi chápu, ale stejně jsem z toho měl podobně neuspokojivý pocit, jako třeba při sledování filmu Utøya, 22. července, kde se rovněž Anders Breivik nikdy neukáže, a celou dobu jsem čekal, jestli Lindholm v samém závěru nepřekvapí nějakým šokujícím krvavým finále, v němž by zrekonstruoval poslední okamžiky života zavražděné novinářky, podobně jako to udělal třeba film Jackie, kde se celou dobu v podstatě jen žvaní, aby film svého diváka v závěru o to víc šokoval tím, že náhle velmi naturalisticky ukáže, jak atentátník ustřelí Kennedymu půl hlavy (a chudák Jackie to šokovaně přidržuje rukou). Marná sláva, asi ze mě mluví moje krvežíznivost, ale budiž to jedinou výtkou k tomuto jinak dokonalému projektu. Jak mě kdysi ta šílená medializace toho zločinu nezajímala a byla mi protivná, tak možná o to víc překvapivě mě tento seriál nadchnul. Lindholm je prostě borec, což zde jen znovu potvrdil. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

ne snad že bych tenhle případ vyloženě sledoval,nicméně věděl sem o něm tak akorát tolik abych se na tuhle sérii dost těšil a sem rád,že nezklamala.Velký palec nahoru pro tvůrce za to,jakou cestou se rozhodli vydat a že díky tomu celý případ sledujeme mravenčí a mnohdy frustrující práci vyšetřovatelů a potápěčů a naopak pachatel nedostává prakticky vůbec žádný prostor. Nejen že ho v téhle sérii vůbec neuvidíme,ale dokonce tu nepadne ani jeho jméno (nebo sem ho možná nezaznamenal) a to jsem ještě u žádné podobně detektivky (tím spíš podle skutečnosti) neviděl.Jeho "zneviditelnění" je neotřelý,funkční a osvěžující nápad,Jediné co mi v téhle minisérii nesedělo byla rodinná linka vrchního vyšetřovatele,která sice mohla být pravdivá,každopádně pro tenhle "příběh" zbytečná...80% ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Největším problémem momentálně nejlepšího scenáristy je, když svoji práci svěří k režii někomu jinému. Pokud si natočí autorský film se svými dvorními herci, vznikne mimořádná záležitost, byť se jedná o televizní projekt. Systém ignorování zločince, který započal Greengrass v 22. červenci, dotáhl Lindholm k naprosté dokonalosti, až do samého závěru ignoruje i pouhé jméno pachatele. Věnuje se deprivující práci policistů a touze pozůstalých pro klid své duše zjistit o zločinu co nejvíce. Policejní práce je zde vykreslena jako mravenčí skládání stébla ke stéblu, narážení do zaslepených uliček, velká vítězství při hledání pravdy, která ji ve výsledku přiblíží pouze o píď. Všech šest dílů udržuje diváka v mimořádném napětí. Zdlouhavá pátrání potápěčů si nezadají s hledáním drog ve Francouzské spojce. Herecké výkony jsou jako vždy u severských počinů na velmi vysoké úrovni. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Musíš aspoň trochu vědět, jak to na severu chodí. Opatrnost, pečlivost, málo slov, žádná velká gesta a žádný impulsivní řvaní, který funguje možná u Kozáka s Korejsem, ale chladnej sever si žádá chladnou hlavu. Emoce tam ale jsou i tak, a to ku*va velký! Jenom ti je nikdo hystericky nerve do uší; musíš je vypozorovat a vycejtit jinak, což je možná pro spoustu lidí dneska velkej problém. Smekám před rozhodnutím dát podezřelýmu absolutně nulovej prostor, lidi jako on by měli dostat prostor tak maximálně metr na metr. To je totiž jediná vada seriálu, za kterou ale vlastně nemůže - že to není fikce. ()

Rybizek 

všechny recenze uživatele

Velmi detailní pohled na vyšetřování skutečného příběhu, který se stal v roce 2017 v dánských vodách. Po prvních výpovědích bylo téměř všem hned jasné, zda ve vazbě mají oběť či vraha, ale je naprosto příšerné - až k nasrání, co vše museli vyšetřovatelé vypitvávat za důkazy, aby se dobrali konečného a jasného resumé pro soudní řízení, 76%. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (5)

  • Interiérové ​​scény z policajnej stanice sa natáčali na chodbách dánskej televízie TV-Byen. (Arsenal83)
  • Podľa režiséra Tobiasa Lindholma jedinou požiadavkou, ktorú mali rodičia Kim na režiséra, bolo, aby pes rodičov v seriáli menom Iso bol skutočným psom Joachima a Ingrid Wallových. (Arsenal83)
  • Seriál vznikal za úzké spolupráce se skutečným Jensem Møllerem i rodiči zavražděné novinářky. Filmaři se tak snažili zachytit danou tragédii co nejvěrněji. (Duoscop)

Reklama

Reklama