Reklama

Reklama

Konečně neděle!

  • Francie Vivement dimanche ! (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Majitel realitní agentury Julien Vercel je podezřelý z vraždy své manželky Marie-Christine a jejího milence Clauda Massouliera. Všechny důkazy svědčí proti němu a náhle přichází ještě obvinění z další vraždy. Julien si neví rady, a tak se pokusí před policií uprchnout. Jen Julienova sekretářka věří v nevinu svého šéfa. A jelikož je nejen sekretářkou, ale zároveň i amatérským detektivem, rozhodne se na vlastní pěst vypátrat skutečněho vraha. (Festival francouzského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (85)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Niet najmenších pochybností o tom, že Francois Truffaut je slávny francúzsky novovlnný režisér. Nakrútil 21 filmov, z ktorých som videl 16. Napriek tomu som výrazne ocenil iba jeho Americkú noc. Ak by som chcel byť výnimočne drzý, tak by som napísal, že Truffaut bol skvelý filmový teoretik, ktorý nakrúcal filmy, ktoré ma nezaujali. Ale slušnejšie bude, ak napíšem, že sme si s pánom Truffautom nesadli. A týka sa to aj práve dopozeraného filmu. Myslím, že s Hitchcockom má spoločné najmä to, že ich filmy sú kostrbaté, vyumelkované, predčasne zostarnuté a chceli do nich vložiť viac, než sa zmestilo. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Chvíli mi trvalo, než jsem se do toho dostal (zajímavé, že takhle jsem to měl zatím u každého filmu, který jsem od Truffauta viděl), ale nakonec z toho vypadla pěkná a celkem povedená pocta Hitchcockovi. Pěkně natočené, dobře zahrané, napínavé (ale kvalitám Hitchcockovým nejlepších filmů se to rozhodně nevyrovná), líbil se mi i ten příběh, který toho Hitchcocka připomíná opravdu hodně. Jenom mi tam bůhvíproč nesedělo to, že je to natočené černobíle, osobně by se mi to víc zamlouvalo barevné (on pak později Hitchcock taky točil barevně). Pak už bych vytýkal jenom nějaké drobnosti, ale to nic nemění na tom, že se mi ten film líbil a klidně bych se na něj podíval i znovu. A taky už můžu říct, když už jsem od Truffauta viděl tři filmy, že to byl talentovaný a dobrý režisér. Slabé 4* ()

Reklama

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Noir atmosféra starých detektivek je tu prezentována natolik, že se mi nechce věřit, že je film z roku 1983 ! Fanny Ardant reprezentuje emancipovanou ženu, která v ničem nezaostává za muži ! Její proměny ve filmu jsou skvělé a tvoří s Trintignantem výbušnou dvojici věčně rozhádaných. Skvělá atmosféra - napětí, tajuplno, chvíli komedie, chvíli drama. Fanny Ardant je ve filmu velmi sexy! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

S neskutočnou eleganciou natočil Truffaut svoje posledné dielko. Scenár by mal bez vtipných momentov určite pevnejšie miesto v čisto thrillerových záležitostiach, ale práve touto uštipačnou formou mu patrí zas pevnejšie miesto u mňa. Milenecká zápletka sa postupom času stále zauzľuje a ja som bol stále zvedavejší ako si s tým Truffaut poradí. Hitchcockvský štýl ale našiel svoju obdobu aj vo francúzskom štýle a byť tam trošku viac napätia a lepšieho záveru, možno by som si to s Hitchcockom aj pomýlil. 80%. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Osobně mám tendenci se k tomu filmu stavět spíš rezervovaně. Kupříkladu nechápu, co kdo vidí na Fanny Ardant - mně přijde vyloženě nehezká, což jsem konstatoval už u její předchozí role ve starším Truffautově filmu Žena od vedle - a s Jeanem-Louisem Trintignantem tvoří dvojici více než nesourodou (navíc jsem už alergický na klišé o sekretářkách zamilovaných do svých šéfů). Děj mi přišel dost překombinovaný, až jsem se v něm lehce ztrácel, a závěrečné rozuzlení mi přišlo zkratkovité a nepřesvědčivé - asi jsem chtěl, aby to skončilo nějak jinak. A vlastně i ten černobílý formát mi tam přišel veskrze zbytečný, ten film by podle mě dokonale fungoval i v barvě. Navíc jsem to viděl v nevalném českém dabingu, který tomu taky dvakrát nepomohl, a podle mě by to klidně i mohlo být o takových 20 minut kratší, takže za mě celkově spíše jen průměrný dojem. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (9)

  • Film sa natáčal v meste Hyères tesne pred modernizáciou mestského centra a zánikom starého kina. Tento film je jedinečným svedectvom vzhľadu vtedajšieho mesta. Vo filme sa Hyères nikdy nespomína, postavy hovoria len „Mesto“. Natáčanie prebiehalo od 4. novembra do 31. decembra 1982. (Arsenal83)
  • Rozbité zrkadlo v tajnej miestnosti symbolizuje tragédiu postavy. (Biopler)
  • Film bol zámerne nakrútený čiernobielo ako odkaz na karikatúrne kódy filmu noir 50. rokov, v dialógoch, scenári i spracovaní svetla. (Arsenal83)

Reklama

Reklama