Režie:
Paul VerhoevenScénář:
Edward NeumeierKamera:
Jost VacanoHudba:
Basil PoledourisHrají:
Casper Van Dien, Dina Meyer, Denise Richards, Jake Busey, Neil Patrick Harris, Clancy Brown, Seth Gilliam, Patrick Muldoon, Michael Ironside, Rue McClanahan (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Vzdálená budoucnost nevypadá pro lidstvo příliš růžově. Platí zcela jiné společenské normy, plnohodnotným občanem je pouze ten, kdo sloužil ve Federální službě. Navíc je samotná existence lidstva ohrožena útoky mimozemských brouků, kteří obsazují planety ve vesmíru a začínají ohrožovat i Zemi. Středoškolák Johnny Rico se přes nesouhlas bohatých rodičů přihlásí do služby a je přiřazen k pěchotě. Jeho láska, atraktivní Carmen, se chce stát pilotkou a kamarád Carl je přijat k vojenskému výzkumu. Společně s Ricem nastupuje k pěchotě sympatická Dizzy, která mladíka miluje. Přestože ho ostatní považují za mazánka z bohaté rodiny, Rico se pomalu zoceluje v nesmírně tvrdém výcviku. Spolu se svou jednotkou je vyslán na planetu Klendathu, kde se poprvé ocitne uprostřed bitevní vřavy. Bitva však skončí katastrofou, když brouci během jediné hodiny pobijí na sto tisíc lidí. Rico je těžce raněn. Po uzdravení je přiřazen k jednotce, které velí jeho bývalý učitel. Rica a jeho přátele ještě čeká téměř beznadějná bitva proti mnohonásobné převaze. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 049)
Přesně jak už tady psalo X lidí přede mnou. Tohle je kultovka jako hrom. Ne tak lehce stravitelný film pro každého. Ale já napoprvé valil oči, napodruhé to samé, no a v současnosti už si při každém shlédnutí jen a jen spokojeně vrnim. Paráda. Verhoeven občas natočí něco, čim mi prostě a jednoduše vyrazí dech. ()
V kině jsem tenhle guláš teenagerovské vztahovky, válečného filmu a sci-fi taky nestrávil, ale záhy jsem pochopil. Takhle vypadá Verhoeven utržený ze řetězu. Monumentální, brutální, krvavá, cynická a podvratná vesmírná řežba o tom, že válka a propaganda je vůl. Krásné tupé tvářičky semleté ve válečném mlýnku na maso. Nečetl jsem knihu (Verhoeven ji prý nedočetl, jak ho nudila:), takže neposoudím kvalitu filmového zpracování, ale ve vykleštěném, politicky korektním americkém mainstreamu je to taková malá revoluce. A televizní válečná propaganda byla mnohem lepší než spoty v ROBOCOPOVI. ()
Po nějaké době trochu předělávám svůj komentář a připouštím, že Paul Verhoeven si tímhle filmemstřílí z Hollywoodu a opravdu to nemyslel nejspíš vážně. Přesto to nemění nic na tom, že jsem se u filmu ani moc nebavila a přišel mi stupidní (OK, bylo to úmyslně, ale to ho nezlepší). Jednu hvězdičku dávám za triky a druhou za docela slušnou akci a nulovou snahu o nízký rating (skoro makra vycuclých mozků, rozpůlená těla, rozstřílené hlavy, končetiny apod.). Jinak je to slátanina nejhrubšího ražení, děj neexistuje, dialogy no comment, herci v čele s Denise Richards toporní až to bolí. Navíc každých maximálně pět minut si soudný člověk říká, proč sakra tuhle a tuhle věc nevyřešil tak anebo tak, když by tím nikdo neumřel a půlka věcí by se vyřešila. Ale to by se holt nedostalo na heroické výkony odvážných vojáků a vojaček, dojemná setkání a tak dál. Opět můžete namítnout, že to bylo schválně a já opět odpovím, že to není podle mě ta nejlepší cesta, jak pobavit nebo zaujmout publikum. Jediné, co ještě můžu přičíst k dobru je to, že vlastně vůbec nešlo o americkou armádu, hlavní hrdina byl z Buenos Aires, útok na Zemi neodnesl New York ani jiné významné místo v USA, něco takového jsem viděla v tomhle žánru snad úplně poprvé. ()
Verhoeven je blázen a nechápu jak přesvědčil producenty aby mu dali peníze na film, který, pokud by jste jej brali smrtelně vážně. Je blbý až to bučí. Děravý příběh, béčkoví herci, spousta naivity. Starship Troopers ovšem nejsou vážně míněným thrillerem, nýbrž verhoevenovsky svéraznou parodií na vše možné. Parodií plnou brutality, skvělých triků a hlavně úžašně sugestivních scén. P.S.: Heinleinovu knihu mám moc rád, je to opravdu diametrálně odlišná od filmu a neměla by s ním být spojována, ale že se jí nechal Verhoeven inspirovat mi vůbec nevadí. ()
"Kým ma nezabijú, alebo kým nenájdete niekoho lepšieho." V r. 1997 dostal kontroverzný Holanďan Verhoeven fajnových 105 miliónov na sfilmovanie Heinleinovej knihy. Tú údajne nezvládol dočítať do konca, nepáčila sa mu a nebavila ho, ale zaujal ho motív vojny obrovských chrobákov s ľudstvom. Snímka mala byť jeho spôsobom, ako sa vrátiť na hollywoodske výslnie po tom, čo po trhákoch RoboCop, Total Recall a Základný inštinkt natočil fiasko Showgirl. Diváci síce do kín chodili, ale zrejme vďaka jeho celkovej divnosti napokon zarobil "len" 121 miliónov. Ono vlastne úvodzovky tam nemajú čo byť: rečou čísel je Vesmírna pechota strašný, ale fakt že strašný prepadák. Čo je sranda, pretože vzhľadom k jeho kultovej povesti by ste to doňho ozaj nepovedali, nejeden raz to tak ale býva, že dačo v kinách pohorí a o pár rokov (desaťročí) je to vnímané ako parádna jazda. Napriek tomu sa sa film dočkal mnohých sequelov, keďže sa do istej miery stal kultovým vďaka VHS. Ja som na ňom bol v kine a absolútne ma odrovnal. Vesmírna pechota je čosi medzi vojnovým veľkofilmom (jedna scéna otvorene kopíruje nezabudnuteľnú Spielbergovu mäsiarčinu Zachráňte vojaka Ryana), RoboCopom (satirické spravodajstvo), Beverly Hills 90210 a Votrelcami. Nechutné a krvavé - fakt nechápem, ako toto mohlo vzniknúť za také ťažké prachy, za bežných okolností by sa všetko závadné povystrihovalo a do kín by sa poslalo neškodné torzo pre deti a tínedžerov, ale zas treba dodať, že Verhoeven od svojho príchodu do USA nejakým zázrakom dokázal natáčať otvorené krvavé a sexuálne scény bez toho, aby mu ich cenzurovali. Kino Považan NMnV 1998 ()
Galerie (47)
Zajímavosti (73)
- Na absolventském večírku hraje píseň Davida Bowieho "I Have Not Been To Oxford Town", jejíž slova byla mírně upravena pro 23. století. (Matty)
- Keď vojaci z posledných síl bránia pevnosť Whiskey, musia pred chrobákmi ustupovať do jej stredu. Od momentu, ako sa spod zeme vyhrabe chrobák Tanker, ostatné chrobáky, ktoré dovtedy útočili na vojakov, všetky do jedného zmizli. (AxelWers)
- Točilo se v Badlands National Park (Jižní Dakota) a Hell's Half Acre (Wyoming). Scenérie prvního parku připomínala poušť, ve druhém se točily scény s kamenitou krajinou. V této oblasti také vznikla scéna se základnou ''Whiskey Outpost.'' (Vrbson)
Reklama