Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (101)

claudel 

všechny recenze uživatele

Pro mě zcela neznámá komedie, jež potvrzuje, že i v komunistickém Československu uměli tvůrci natočit povedený film s vděčnou látkou záměny osobnosti. Takové téma vyžaduje naprosto špičkové herce, což pánové Nárožný s Kaiserem, ne na sto, ale na dvě stě procent splňují. Velmi dobře jsem se bavil a vůbec nechápu, že je ohodnocen padesáti procenty. To je teda dost nezasloužené. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Poněkud nezdařilá komedie o záměně osob v podání Petra Nárožného a Oldřicha Kaisera, a co se z toho vyvrbilo. A když mluvím o záměně, tak si ti dva prohodí rovnou těla - podobně jako třeba v Podivném pátku, resp. remaku Mezi námi děvčaty. Jenže zatímco u těchto amerických filmů slouží ona výměna k nějakému pochopení se, posunu, tato česká komedie žel funguje jen pro princip samotný a nijak téma nerozvíjí. Petr Nárožný hraje poněkud usedlého šéfa v textilce, s konzervativními názory, který se ne a nemá ke svatbě se svou dívkou (hraje ji již zesnulá Eva Jakoubková). Zatímco Oldřich Kaiser představuje světoběžníka, který rád potěší a utěší ženy všeho věku, asi je mu jich líto či co, a není divu, že je hledán policií. Tato expozice trvá skoro víc jak třetinu filmu. Když pak dojde k prohození těl a duší, až na pár výjimek se zase nic tak veselého neděje (snad nejlepší je Nárožného proměna v milého chlípníka, který holky v textilce konečně dokáže plácnout po zadečku). Pak jde jen o narafičenou svatbu, vyvlečení se z policejního stíhání, a nakonec o pokus vše zvrátit zpět, což se odehraje trošičku křečovitě, ale budiž. Jenže filmu pak chybí dovětek, dohra, doznění. Žena se vrátí, padne manžílkovi kolem krku, a my ani nevíme, přineslo to něco jemu, jí, podvodníkovi? A co ty holky z textilky? Skutečně škoda, námět není špatný, ale takto podaný by vydal spíše na středometrážní film. A tak pro chlapa jedinou zajímavostí mohou být odhalené kozy Jany Švandové, a i když zde hraje Bára Štěpánová, tak ta dá na své bohatství jen jemně nahlédnout. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Ženy se dělí na nevěsty a nevěstky, muži na blbce a ty ostatní…“ Výměna těl za bledého svitu měsíce a alkoholu v krvi určitě mohla nabídnout více humoru i ztřeštěných situací, ale mám za to, že z Nývltova nepříliš nápaditého scénáře ještě Vorlíček vybruslil relativně se ctí. Globálně vzato, dobro poctivosti zvítězilo nad zlem příživnictví a Jana Švandová ukázala prsa.. ()

MarekT 

všechny recenze uživatele

Taková běžná normalizační komedie. Sice skvělí herci, ale v jejich podání vidíme tu komunální satiru (někteří používají synonymní přívlastek nicnekritizující, to mě přijde stejně logické jako sníh v létě), která mě nikdy pořádně nezaujala. Rozmýšlel jsem se mezi jednou a dvěma hvězdami, přikláním se k lepšímu hodnocení díky hlavním protagonistům, kteří jen stěží někdy zklamou. ()

Cibulka_C 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film se zajímavým námětem. Že by měl film víc využít svého potenciálu? Já myslím, že ho využil docela dost. Je to šílená komedie, která je velmi netypická, nevím čeho se na tom chce ještě víc využít... 👐🏻 Není to snímek nějaký zrovna dvakrát kvalitní, ale špatný taky není (myslím obsahově). Je ideální k obědu nebo k vyčerpanému odpoledni, nic moc nám nepředá, ale určitě stojí za zkouknutí. Zároveň mě extrémně fascinovalo, jak detailně, ba přímo mistrovsky, jeden druhého nadaboval, i když to prý nebylo zrovna dvakrát nejlehčí. - Jeden prý mluvil moc pomalu, druhý zase moc rychle :D I oblečení měli skvěle promyšlené, jeden ho měl větší, druhý zase menší... 🦲záměna se tedy na oko velmi povedla🦱 Oldřich Kaiser hrál ty zoufalé výrazy naprosto skvěle a Petr Nárožný byl solidní jako vždyky. Já myslím, že na oddech ideální. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (14)

  • Jana Švandová povedala, že na tú dobu erotické scény, ktoré natočila vo filme s Oldřichem Kaiserem (Oskar): "Boli zábavné, on bol odjakživa zabávač, živel, showman, človek sa s ním stále musel smiať, takže som ani žiadny ostych počas nich nepociťovala. Na to s ním jednoducho nebol čas.“ (Raccoon.city)
  • Najväčší problém nastal, keď sa dvaja hlavný protagonisti zišli na postsynchrónoch a nahovárali jeden druhého. Nárožný (Kamil Záruba) hovoril strašne rýchlo a Kaiser (Oskar Majer) sa do neho nemohol trafiť. Kaiser zase hovoril pomaly, čo nešlo do úst Nárožnému. Obaja hovorili úplne inak. Ako spomína režisér, bola to veľmi ťažká práca, možno horšia ako samotné natáčanie. (Raccoon.city)
  • Jana Švandová (Drahuše) spomína na film: „V tom čase mať bujné poprsie nebolo veľmi v móde. Ako mladá som sa preto často hrbila, aby nebolo poznať, ako som vyvinutá. Toto bol jeden z mála filmov, kde som toho mohla ukázať viac." (Raccoon.city)

Reklama

Reklama