Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (384)
Po dlhšej dobe sme sa dočkali ďalšieho akčného filmu od Majkla Beja a poviem vám, že ja som spokojný. Neviem čo ostatný čakal, ale ja som dostal to čo som zhruba aj čakal. Príbeh je v pohode, vlastne je to remake dánskeho filmu, ktorý sa tiež volá tak isto. Tým, že sa to odohráva v sanitke skoro celý film, tak nie je moc čas sa nudiť. Ma to fajn tempo aj pri vyše dvoch hodinách, stále sa niečo deje, polícia je zločincom furt v pätách a im vlastne aj fandíme. Zvyšok je už klasický Bay. To znamená štýlové spomaľovačky, fajn kamera, kamerové prelety, výstupy s aut, západ slnka, naleštené auta, výbuchy, prestrelky, zasa spomaľovačky, spomalený záber na americkú vlajku a do toho si ešte primiešajte jeho typický humor. Mám rád jeho štýl a bavil som sa znova aj pri Ambulancii. 75% - 4* ()
// Z toho ranku "komornějších" Bayů, kdy kamera obletí barák jen pětkrát za minutu místo desetkrát a ve filmu vybuchují pouze auta, ale už ne baráky nebo města, mě to překvapivě málo bavilo. Možná za to mohl divně uřvanej Gyllenhaal, kterýho mám sice hrozně rád, ale s tímhle přehráváním mě sral už v remaku Tísňového volání, nebo matní policajti, nebo strašně předvídatelnej scénář (já vím, divná stížnost u Baye, ale u 6 Underground jsem třeba tenhle problém neměl a naopak to považuju za zábavnou jízdu od začátku až do konce), tak či tak jsem ale nakonec u Ambulance pozornost neudržel tolik, jak bych asi měl. 6/10 P. S. Yahya Abdul-Mateen II by vlastně nebyl špatnej Bond. A Eiza González by nebyla ani trochu špatná bondgirl. ()
Nepřiznaná adaptace pátého GTAčka, která se veze na vlně "toho dobrého" Baye z devadesátek. Tedy přepálené zdaleka nejen stopáží, patetické, béčkové, vědomě nablblé (což u bayovin není pravidlem), ale zábavné a našlapané. Dvojnásobná škoda nadbytečné finální dvacetiminutovky, jinak spokojenost z šuplíku "vypni mozek, dej pár pivek, připrav popcorn a nalaď se na své klukovské já, co rádo bezdůvodně bouralo s angličáky o sebe". ()
Ambulance je z ranku filmů, které jsou jednou velkou autohoničkou, jako Nebezpečná rychlost nebo Šílený Max: Zběsilá cesta, po jejichž kvalitě ale jen z dálky pokukuje. Nemá totiž ani tak sympatické nebo dokonce zajímavé postavy, ani strhující tempo a děj a ani výraznější akci. Kamera sice bayovsky neustále kolem někoho/něčeho krouží a bláznivě prolétává prostory nebo dírami po střelách, ale jinak je film jen přehlídkou fadních přestřelek (Bayem dlouhodobě fetišizovaných mužů ze speciálních jednotek v neprůstřelných černých vestách se samopaly) a random bourajících aut. V Bayově předchozím opusu 6 Underground přitom byla akce mnohem hravější, nápaditější i brutálnější. Celou dobu mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne, a jakkoli freneticky se to tváří, je to pro Baye typicky natahované až uondané. Naštěstí se tu ale netlačí tolik na humor a mezi tradičními přiblblými fóry (poblitý pes) se najde i pár fajn hlášek. Gyllenhaal vyfasoval nejvděčnější postavu a dle očekávání to táhne, ale mj. mu chybí nějaký výraznější protihráč na straně policie. Film tak nejlíp funguje jako Bayův milostný dopis adresovaný Los Angeles (viz. legrační zdůrazňování LA v názvu na plakátech a v trajlerech), protože s jeho ulicemi, mrakodrapy a odvodňovacími kanály se kamera mazlí jako nikde jinde. ()
Těžko se rozhodnout, ze které strany film uchopit, protože snad ve všech aspektech, které mě napadnou, film boduje na plné čáře. Dějová kostra jakoby z příručky “jak sestrojit akčni robbery naháněčku” a kde bych jiný podobný film bez zájmu odbyl, zde jsem maximálně spokojen, protože Ambulance má obrovskou přidanou hodnotu. Herci jsou skvělí - Gyllenhaal je klasický vyšinutý badass, Abdul-Mateen jako jeho bratr je skvělý a chemie mezi nimi funguje perfektně a Eiza González alias Megan Fox z aliexpressu je naprosto perfektní, krásná a dobře se na ni dívá. Stejně tak postavy nejsou nudné a VŠECHNY dostávají solidní background, okolo kterého může divák stavět svoje emoce, a tak fandí vlastně všem a na všech stranách, policajti nepůsobí jako dementi, naopak i ti zde dostanou prostor ukázat svoje strategie, a tak jednoduše sledujeme dvě hodiny plné nařachané akce, ve kterých až do finále nevíme, komu dřív fandit. V režisérském křesle kdo jiný než Michael Bay a chlapec nás zas a znova nezklamal - auto honičky zabírají 60% filmu a jsou jednoduše excelentní, akce je drsná, vizuálně i zvukem realistická, zbraně střílejí o stošest a v neposlední řadě musím pochválit místy netradiční, ale o to víc poutavou a vtahující kameru (záběry z dronů jsou prostě slast pro oči!!!) a hlavně výborný soundtrack, který filmu dodává koule. Čekal jsem tuctový průměr a dostal jsem akční jízdu, o které se mi bude ještě dlouho zdát. Ambulance je za mě definice dokonalého akčního filmu, kombinujícího všechny druhy akce, navíc se skvělou kamerou, trefným humorem a áčkovou tvůrčí sestavou. Jako u každého akčňáku - kdo chce, chyby si najde, kdo si chce film naplno užít, tak prostě vypne a nechá se 2 hodiny unášet. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Úvodní titulky a část závěrečných titulků bliká červenými a modrými světly sanitky. (DJMaroko)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
- Skladba, která zní na konci filmu, pochází z jiného snímku Michaela Baye, ke kterému napsal hudbu Lorne Balfe. Jedná se o skladbu „Forgotten“ z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016). (radik92)
Reklama