Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (388)
Film, u kterého jsem si potvrdil, že Eiza González je asi nejhezčí současná herečka - přijde mi až strašidelně dokonalá a z každého záběru na ni jsem šel do mdlob. Ostatně její jméno mezi herci bylo jediným důvodem, proč jsem to chtěl vidět, protože mi bylo jinak jasné, že to bude klasická komerční sračka, jako všechno od Michaela Baye, což se v kině potvrdilo. Ne že by mě to vyloženě nebavilo - děj je vcelku zábavný (byť značně předvídatelný), hraje k tomu slušný soundtrack, a místy je to docela efektní zábava - ale nebyl-li jsem si celou dobu jistý, zda se mi to vlastně líbí nebo ne, tak ten příšerný patetický závěr nakonec stáhl výsledný dojem dolů - je to tak blbé, až se tomu člověk musí pohrdavě uchechtnout. A kdyby to bylo klidně o půl hodiny kratší, vůbec bych se nezlobil. ()
Nepřiznaná adaptace pátého GTAčka, která se veze na vlně "toho dobrého" Baye z devadesátek. Tedy přepálené zdaleka nejen stopáží, patetické, béčkové, vědomě nablblé (což u bayovin není pravidlem), ale zábavné a našlapané. Dvojnásobná škoda nadbytečné finální dvacetiminutovky, jinak spokojenost z šuplíku "vypni mozek, dej pár pivek, připrav popcorn a nalaď se na své klukovské já, co rádo bezdůvodně bouralo s angličáky o sebe". ()
Bay se zase jednou urval. Velký nonstop akční cucátko s přehlídkou cool obrázků LA, sexy automatických zbraní & amerických aut, s kamerou jak na horský dráze a zbytečně přepálenou stopáží. Herecky baví, v čele nasrávací záporácký Gyllenhaal. Tak vypni mozek, ignoruj stupidity (hustá paramedička zjistí až po hodině, že má týpek dva zásahy místo jednoho, nikdo si nevšimne najednou svítivě zelený sanitky atd.) a užívej si tu zrychlenou show čistě na efekt. Byť trošku ubíjející, stejně nemůžu než 4*. ()
Po dlhšej dobe sme sa dočkali ďalšieho akčného filmu od Majkla Beja a poviem vám, že ja som spokojný. Neviem čo ostatný čakal, ale ja som dostal to čo som zhruba aj čakal. Príbeh je v pohode, vlastne je to remake dánskeho filmu, ktorý sa tiež volá tak isto. Tým, že sa to odohráva v sanitke skoro celý film, tak nie je moc čas sa nudiť. Ma to fajn tempo aj pri vyše dvoch hodinách, stále sa niečo deje, polícia je zločincom furt v pätách a im vlastne aj fandíme. Zvyšok je už klasický Bay. To znamená štýlové spomaľovačky, fajn kamera, kamerové prelety, výstupy s aut, západ slnka, naleštené auta, výbuchy, prestrelky, zasa spomaľovačky, spomalený záber na americkú vlajku a do toho si ešte primiešajte jeho typický humor. Mám rád jeho štýl a bavil som sa znova aj pri Ambulancii. 75% - 4* ()
Ambulance je z ranku filmů, které jsou jednou velkou autohoničkou, jako Nebezpečná rychlost nebo Šílený Max: Zběsilá cesta, po jejichž kvalitě ale jen z dálky pokukuje. Nemá totiž ani tak sympatické nebo dokonce zajímavé postavy, ani strhující tempo a děj a ani výraznější akci. Kamera sice bayovsky neustále kolem někoho/něčeho krouží a bláznivě prolétává prostory nebo dírami po střelách, ale jinak je film jen přehlídkou fadních přestřelek (Bayem dlouhodobě fetišizovaných mužů ze speciálních jednotek v neprůstřelných černých vestách se samopaly) a random bourajících aut. V Bayově předchozím opusu 6 Underground přitom byla akce mnohem hravější, nápaditější i brutálnější. Celou dobu mi bylo upřímně jedno, jak to dopadne, a jakkoli freneticky se to tváří, je to pro Baye typicky natahované až uondané. Naštěstí se tu ale netlačí tolik na humor a mezi tradičními přiblblými fóry (poblitý pes) se najde i pár fajn hlášek. Gyllenhaal vyfasoval nejvděčnější postavu a dle očekávání to táhne, ale mj. mu chybí nějaký výraznější protihráč na straně policie. Film tak nejlíp funguje jako Bayův milostný dopis adresovaný Los Angeles (viz. legrační zdůrazňování LA v názvu na plakátech a v trajlerech), protože s jeho ulicemi, mrakodrapy a odvodňovacími kanály se kamera mazlí jako nikde jinde. ()
Galerie (39)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (14)
- Jedna z postav filmu se jmenuje Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen II). Postava s obdobným jménem – plukovník Willie Sharp (William Fichtner) – se vyskytuje ve filmu Armageddon (1998), který rovněž režíroval Michael Bay. (Posheidon)
- V čase 1:06:36 je vidět v záběru psa na zadním sedadle včetně jeho asistenta, který ho patrně hlídal. (DJMaroko)
- Pôvodne si mala hlavnú ženskú rolu zahrať herečka Amber Heard. (MikaelSVK)
Reklama