Režie:
Antoine FuquaKamera:
Maz MakhaniHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Jake Gyllenhaal, Riley Keough, Peter Sarsgaard, Ethan Hawke, Eli Goree, Christina Vidal, Adrian Martinez, Da'Vine Joy Randolph, David Castañeda Jr. (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (254)
// S tímhle tvůrčím týmem si ten námět zasloužil nejenže ostřejší zpracování, ale i nějakou tematickou aktualizaci. Prostor na to byl, zájem už zřejmě ne. Gyllenhaal dobrý, diváci originálu ale budou pouze ztrácet čas, a ti noví by dostali mnohem víc, kdyby se podívali na sotva dva roky starou dánskou pecku. Tohle je level Netflix & zapomenout po deseti minutách. 6/10 ()
Kdo je oběť a kdo viník? To je hlavní otázka tohoto filmu. V sevřené atmosféře se nám zde odkrývá případ "únosu" a souběžně s tím i okolnosti a minulost hlavní postavy - telefonního operátora Joa. Je to napínavé a klaustrofobní a zároveň geniálně vystavěné až k vrcholnému "prozření". Přiznám se, že dánskou předlohu neznám, ale i kdyby tento film jen kopíroval to, co vymysleli a vytvořili dánové, je to natolik mistrně provedené a hlavně zahrané ("bravo!" patří Gyllenhaalovi, kteří držel to šílené napětí po celou dobu), že mi přijde nefér dát filmu méně než 4 hvězdy. Tohle je film, který si zaručeně zasouží "červené" hodnocení. Jen těžko věřit, že zde na ČSFD spadá do pouhého průměru. ~(4,4★)~ ()
Zbytečný remake pro líné Američany, kteří nečtou titulky. Pokud bych se na to díval originálem nepolíbený, vzal bych to jako slušný film, ale vše co dělal originál správně se v remaku moc nedaří a vzhledem k tomu, že se tvůrci snaží být o něco "velkolepější" chybí tomu ta komorní sevřenost, dánského originálu. A Gyllenhaalovo přehnaně emoční herectví mi zde také nesedělo. Pro znalce originálu zbytečné, pro neznalce raději doporučuji originál, ale pokud vám do uší nesedí dánština, můžete to zkusit i s Viníkem. Ale není to prostě ono. 50% ()
Stejná zápletka, podobné zpracování a přesto, jakkoli nerad hejtím remaky již viděných filmů, někdy se prostě nedá nesrovnávat. To, co bylo u Den skyldige napínavé, přiměřeně emocionální, režijně precizní a vlastně i dost věrohodné, tady prostě nějak nefunguje. Kde byl Jakob Cedergren lidsky bezprostřední, tam Jake Gyllenhaal zbytečně tlačí na pilu, je nepříjemně hysterický a ke konci už vyloženě přehrává. Nechápu změny finálních scén jen proto, aby se daly napasovat na současnou otázku Spojených států ohledně policejní brutality. Teda vlastně chápu: Netflix. Z filmového hlediska ale přidanou hodnotu tyhle změny nemají, právě naopak. Padla tím za oběť bohužel nejsilnější scéna originálu (přiznání), která dost možná udělala i celý film. Druhý nejsilnější moment (osud Olivera) zase naopak padl jako ústupek mainstreamovému publiku. Je fajn, že američtí tvůrci updatovali prostředí a zalátovali některé do očí bijící nelogičnosti, kterými trpěl dánský originál, ale zároveň je to celé až zbytečně doslovné, přehnaně afektované a vlivem některých necitlivých změn ani zdaleka ne tak vyspělé, intenzivní a dopointované. ()
K filmu jsem překládal trailer a námět mě zaujal, jenže bohužel nemůžu říct totéž o provedení. Kdybych věděl, že jde o předělávku dánského filmu, možná bych raději sáhl po něm. Zážitek se víceméně vykouřil z hlavy. A ať mi – spoiler – nikdo nevykládá, že poldu obviněného z vážného zločinu nechají noc před hlavním líčením normálně pracovat. (1 356.) ()
Galerie (9)
Zajímavosti (5)
- Joe (Jake Gyllenhaal) má na mobilu pondělí 23. 11. Film se tedy odehrává v roce 2020. (veronikajel)
- Děj filmu se odehrává v pouhých 4 místnostech. O zbytku pouze slyšíme nebo vidíme na monitorech. (Zix.)
- Pár dní před natáčením filmu byl režisér Antoine Fuqua v kontaktu s covid-19 pozitivním člověkem. Proto musel podstoupit karanténu, při které režíroval z dodávky, kde byly monitory. (dan4815)
Reklama