Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Western, ve kterém psanec (Jonathan Majors) zjistí, že jeho úhlavní nepřítel (Idris Elba) bude brzo venku z vězení, a tak dá znova dohromady svůj gang, aby se pomstil. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (160)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Som posledný na tejto databáze, kto by túto "situáciu" (všetci vieme akú) zastával, no podaktorí si zase slušne uleteli. The Harder They Fall nie je ten istý prípad ako Anne Boleyn či Habit, z historického pohľadu nielen histórie samotnej, ale aj histórie filmu. Čierna anglická kráľovná a lesba/teploš Ježiš síce neboli, no čierni kovboji, banditi, šerifovia (aj konkrétne tie z tohto filmu) a "all-black" mestá na Divokom západe boli, čierne westerny taktiež (Soul Soldier / The Legend of Nigger Charley / The Soul of Nigger Charley / Boss Nigger) (x). Počin Jeymesa Samuela teda v tomto ohľade nie je žiadna novota a zároveň tiež nie je dôvod robiť akúkoľvek revoltu voči výslednému dielu. THTF je po zvukovej/filmárskej stránke poctivo vybrúsený s jasným estetickým, štylistickým a myšlienkovým vplyvom Tarantinovej snímky Django. Mnoho scén prekvapí ich postupom a udalosťami, niektoré svojou netradičnosťou. Ansámbel a ich postavy majú charizmu, hraním ma upútalo hneď niekoľko hercov (najmä Stanfield x Cyler) a že režiséri/producenti stále obsadzujú Delroya Linda ma teší viac ako si myslíš. Výtky nemám prakticky vôbec žiadne, užíval som si každú jednu minútu a replay rozhodne bude. (x) -- Black Bart z opusu Blazing Saddles aj tak stále jedna z najlepších westernových postáv vôbec (x) x) --------------- Re: AppleCore – s takým pohľadom na svet a deľbou ľudí to musíš mať hodne ťažké v živote. Podľa tvojej logiky teda musím byť strašne veľký rasista, ak teraz poviem, že s tými (áno, sú) dementnými primitívnymi odpadovými komentármi fakticky nesúhlasím, no principiálne áno. Všakže? (25.11.2021) Nasrať na dementov. Neviem vôbec, prečo som ich zastával :D ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Něco jako loni Da 5 Bloods s válkou ve Vietnamu, dělá letos tohle s westernovou revenge zápletkou - stylová, herecky nabitá a béčkově pojatá černošská revize. Originalita stranou, nápady to nijak nehýří, prostě vděčný domácí popkorn a jak vidím dle prvních reakcí, taky strašák mnoha místních white-pride buzíčků :) Závěr fajn střílečka. Proč to ale není o půl hodiny kratší, nevím sakra... ()

Reklama

netWoor 

všechny recenze uživatele

Korektní doba si žádá nekorektní počiny. Tak tedy černošský western. To by ani tak nevadilo (indiáni ve filmu nejsou, koukat na černého Vinnetoua by mě asi nebavilo), aspoň víme hned od začátku, že se nejedná o historický počin. Začátek ještě ujde, vše se tak nějak rozjíždí a nad kokotinou typu proč jedou bandité prérií s hadrama na hlavě mávnete rukou. To vše až do přepadení vlaku. To už je taková kokotina (od zastavení vlaku, přes jednání vojáků až po rozuzlení, proč převáží vězně), že závěrečný odchod záporáka za padání prázdných nábojnic na zem (ty vole, z revolveru?) je jen vyvrcholení. Vypisovat všechny hlouposti ani nemá smysl, shrnu je do jednoho virtuálního rozhovoru: "Máte mojí holku, přijel jsem pro ní." "Jestli se nevzdáš, zastřelíme jí." "Tak jo, vzdávám se." Ty jo, to už neni ani blbý. Film se chvílema utápí v drsném násilí a chvílema je spíš parodií a závěrečný dojemný rozuzlení ... otřesné. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Po poměrně dlouhé době se objevil další ryze černošský western, který by se dal považovat za vzpomínku či návrat k blaxploitation filmům 70. let a zároveň považovat za výbornou poctu spaghetti westernům. A co si budeme povídat, režisér Jeymes Samuel, podílející se také na scénáři, produkci a soundtracku, svou konkurenčně ráznou tvůrčí rukou tímto uštědřuje úder Quentinovi Tarantinovi a jeho snímku „Nespoutaný Django“ (2012). Westernová zábava plná postřílených bezbranných obětí, v takovém úderném ražení, jaká tu skutečně deset let od uvedení Tarantinova Djanga nebyla. Klasický námět je samozřejmě o pomstě, ale samotný konec přes celou tu dějovou etudu je určitě nečekaný. Ano, to největší překvapení skutečně až na konec. Jak tvůrce filmu Jeymes Samuel uvedl, vytvořil pouhou vizi za pomoci skutečných postav, které dal jednoduše dohromady. Nakonec, proč ne. Nejde o historicky věrný příběh, ale jen o obyčejnou inspirativně spaghetti westernovou zábavu. A skutečně to funguje. Takzvaný černošský western vznikl třeba také v devadesátých letech pod názvem „Banda“ (1993) a za natáčením stál Mario Van Peebles, který se posadil na režisérskou stoličku a střihnul si také hlavní roli. I on celý koncept pojal netypicky jinak, než by kdo čekal. Prostě tomu dal moderní nadhled, takže náušnice u černošského cowboye není nic ojedinělého. A kdo má opravdu ohromnou pivku na netradiční westerny, může se dodělat tzv. mandžuským westernem, jako je třeba snímek „Hodný, zlý a ošklivý“ (2008). No nic. Za produkcí tohoto nového snímku nepřekvapujíc stojí Netflix, který tradičně jinak výborný film musel zprasit svým LGBT… kodexem. Takže je přítomna černošská nebinární postava, která nedělá nic jiného, než budí posměch. Vyhublý malý střízlík se ženským hlasem si hravě u vstupu do salónu poradí s každým hromotlukem, který na vyzvání neodloží zbraň. Proboha, proč takový komiksově superhrdinský marast? Protože nesmyslný propagandistický kodex? Tento skutek dokonale zprasil jinak výborný potenciál celého filmového projektu. BLM Lebensborn tu naopak vynechán je, a vlastně není divu, když už tu všichni černí jsou. Snímek má vybroušený a žánrově tarantinovsky brutálně krvavý akční pohled na věc a o hromadě vulgárních výrazech ani nemluvě, teda pokud se jedná o originál, takže se v tomto rozhodně jedná o žánrovou pecku, ale tu slátaninu s nebinárním cosi si skutečně mohli odpustit. Zbytečně to shazuje hodnocení. ()

Trustme 

všechny recenze uživatele

I černí chtějí svůj western. Mají rádi to kovbojský oblečení, bouchačky, mega cool pózy a drsný hlášky a pohledy. Dějiny a realita jim však ubrala být v některých filmových žánrech, sportech a profesích tolerováni, zastoupeni či prostě jen nevhodní. Co se týče filmu jsou černí díky své mluvě, humoru a v poslední době i názorům vhodní spíše pro své specifické subžánry - černá komedie, gangsteři, filmy o boxu/basketbalu/bobování nebo sociální dramata. V dřívějších dobách černí herci hráli jen sluhy, otroky, řidiče nebo trumpetisty. Není divu, že sem tam se černí pokusí proniknout do rolí, kde je divák úplně nepřivítá. Proč? Protože divák, který chce vidět western, tak nebude chtít vidět  černochy za pistolníky. Historie má pár důkazů o černých kovbojích, co měli zbraň, takže ano černoch může být pistolník. Světem filmu se mihnulo pár westernů, kde je zásadnější postava černoch. Tím velmi povedeným je Posse od Maria Van Peeblese z roku 1993, který je takovou nesmělou moderní poctou Sergio Leonemu. A to je to, co černošské tvůrce baví - dát trochu té negerské drzosti a klipového stylu do žánru, který je pro většinu posvátný, neposkvrněný, bílý. O westernu se říká, že je to v součastnosti defacto mrtvý žánr. Snaha o modernější remake slavných majstrštyků je na vylámání si zubů a tak tvůrci vymýšlejí jak to dnes pojmout, aby diváka trochu překvapili v okoukaných škatulkách. Proto se vymění akční hrdina za hrdinku, hororového Hellraisera se už nikdo nebojí, bledá černovlasá holčička však může natropit mnohem více zleknutí. The Harder They Fall je tak unikátní v tom, že je černošský western, ale s klasickými a řekněme správnými westernovými pravidly, které očekáváme. I když stylizace se neobešla bez blackmen gangsta prvků - zlaté (mosazné) revolvery, hudba a prostě ta mluva. Film si odškrtnul stejně jako Black Panther (2018) většinu požadavků a kvót od hollywoodských odborů na 3 roky dopředu. Tento western není špatný a zrecenzuji ho jako by to byl standardní western. Mám jen pár (osobních) problémů: stejně jako v asijských filmech bojuji s rozpoznáváním obličejů. I když se tvůrci snaží pro diváka mého typu označit hlavního hrdinu vyříznutím kříže na čelo, stále se těžko orientuji pokud mají ke všemu všichni klobouky. Zbývá tedy rozpoznání dle šířky nosů. Bohužel děj je opravdu o ničem a už vůbec nelze k žádné postavě získat sympatie, postavy jsou mdlé, namachrované a charisma alespoň na levelu Idrise Elby jim chybí. Chválím finální rozuzlení zápletky a tam jedině se po westernovsku lze dojmout. Přestřelky jsem čekal více videoklipové od černošského týmu. Přiznám se, že proto jsem se i těšil na takový moderní akční western, kterým mohl být, kdyby produkce prostě ubrala z těch moderních kvót. Co je ovšem na tomhle filmu geniální, tak je hudba! Má-li mít nigga western nějaký hudební doprovod, tak je to tenhle božský soundtrack. A pokud máte možnost uslyšet film v Dolby Rozprostřeném zvuku s poctivým subwooferem, tak vás čeká nekompromisní střelecký zážitek v obyváku. () (méně) (více)

Galerie (268)

Zajímavosti (8)

  • Název vlakové společnosti, která převáží uvězněného Rufuse Bucka (Idris Elba), je C.A. Boseman. Jde o poctu pro Chadwicka Bosemana, který zemřel v srpnu 2020. (gavosh)
  • Natáčelo se v Santa Fe (Nové Mexiko, USA). (BMW12)
  • Nat Love (Jonathan Majors) byl skutečným kovbojem na starém západě a dokonce napsal autobiografii nazvanou „The Life and Adventures of Nat Love: A True History of Slavery Days“, která vyšla v roce 1907. (gavosh)

Související novinky

Steven Spielberg chystá svůj první western

Steven Spielberg chystá svůj první western

08.12.2021

Legendární režisér Steven Spielberg (Čelisti, Dobyvatelé ztracené archy, Zachraňte vojína Ryana) oznámil, že jeho dalším snímkem bude příspěvek do westernového žánru. 74letý filmař si letos splnil… (více)

Reklama

Reklama