Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poručík Alan Kreiner doprovází svého šéfa na tajnou schůzku s informátorkou. Měl by od ní dostat důkazy o kriminální činnosti, do níž jsou zapleteni i Kreinerovi kolegové. Na místě schůzky ale kromě informátorky čeká v úkrytu střelec, který by měl předání kompromitujících informací zabránit za každou cenu. Informátorka naštěstí stačí utéct, ale Alanův šéf je smrtelně zraněn. O přítomnosti tajemného střelce policie neví nebo spíše nechce vědět a Alan je vzat do vazby jako podezřelý z vraždy, protože zbraň, ze které se střílelo, byla jeho soukromá pistole. Vyšetřovatelé Generální inspekce policie manipulují s fakty a důkazy. Jako obhájce obviněného Alana se nečekaně objeví advokát Lindner, proslulý svými úspěchy v obhajobě každého, kdo mu dobře zaplatí. Paradoxně je ochoten Alana zastupovat za neuvěřitelně nízkou odměnu. Alan Kreiner se potřebuje dostat na svobodu, aby mohl prokázat svou nevinu a najít skutečného vraha. Přijme proto Lindnerovu nabídku, i když tuší, že bude muset jeho služby brzy splatit jinak. Všechno pochopí až ve chvíli, kdy se ocitne ve vile movitého bankéře Gerstnera, který si poručíka obviněného z vraždy vyhlédl záměrně... Režisér Jiří Svoboda našel v románu "Počmárané nebe" Petry Bačovské zajímavý motiv, který rozpracoval do napínavého dvoudílného kriminálního příběhu s Ondřejem Vetchým a Martinem Fingerem v hlavních rolích. (Česká televize)

(více)

Recenze (128)

Tosim 

všechny recenze uživatele

50%. Jiří Svoboda ve svých skoro osmdesáti letech točí technicky bravurně, o tom žádná, jen mi připadá, že poslední dobou zas hodně podobně - snad opustí ty svoje "sametové thrillery" a trochu se žánrově rozkročí. Už teď je to nuda. Zbytek záporů vyjmenovali ostatní - mnoho dějových linek, kožení Töpfer a Donutil, naopak Vetchý dost často přehrával, což se u něj vidí jen zřídka. Chtělo by to v těch napínavých filmech něco víc nadčasového - že by Sedláčkovo Promlčeno? ()

mac000 

všechny recenze uživatele

Někde v polovině mezi dvěma extrémy (odpad - *****). Jiří Svoboda umí točit divácky atraktivní filmy a i zde je náplní napínavé pátrání osamělého hrdiny hledajícího pravdu, jenž by ho osvobodila. Atraktivní herecké obsazení, několik napínavých a dramatických scén a překvapení na závěr. To že se u Svobody některé režijní postupy opakují nemusí být nutně na závadu - vždy uměl podat svůj příběh. ()

Reklama

j.sorensen odpad!

všechny recenze uživatele

První díl byl nadějenej, zato druhej to spolehlivě zabil. Hercům nebylo místy rozumět, což k zmatenému vývoji děje vůbec nepomohlo. Vetchý přehrával jak blázen, pokaždý když uviděl tu svojí hvězdu, tak byl vyvalenej, jak po 20 letech odloučení. Donutil si zahrál svoje, Finger, Töpfer taky, postavu "geniální" Evy jsem nějak nepochopil. Vůbec je to celý zmatený, jak naše nová vláda, 25%. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ani sebelepší režisér, který ví, jak chce postavit kameru, zarámovat záběr a obecně vytvořit atmosféru, nic nezmůže, když si napíše mizerný scénář a vybere mizerné herce. Celé se to rozpadá na spoustu samostatných scének, které spolu souvisejí jen okrajově, přičemž nakonec zůstane víc otazníků než vysvětlení, nic se nevyřeší, nikam to nedojde. Trochu se to veze na vlně Sametových vrahů a nedávných Devadesátek, jakože ti mafiáni jsou tady pořád, ohánějí se šlechetnými úmysly, ale ve skutečnosti provozují nelegální činnost, navíc mají pod palcem policajty, advokáty, novináře, televizi... Netvrdím, že to tak není, ale tenhle film všechno tohle jen nakousne a nedořekne, navíc ty mafiány nakonec i trochu adoruje, protože čestný polda skončí totálně v háji a odepsaný. Natočené jsou ony jednotlivé scénky všelijak - třeba rekonstrukce zločinu má tempo a spád, ale profilerka je jak okopírovaná z Myšlenek zločince se všemi klišé a chybami. Dva díly a vlastně nic nevím pořádně ani o postavách, ani jejich motivech, a nakonec ani o těch vraždách včetně té v závěru, která mi přišla zcela nesmyslná. (Jo, a manželka policajta skutečně byla neskutečně blbá, až snad moc.) ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

O prohnilých. Pro někoho nepodstatné, ale mně scéna resuscitace dítěte v úvodu, spackaná scéna, která nemohla být konzultovaná s myslícím, erudovaným lékařem, stačila na rozladu, která mě už více neopustila. Významy termínů resuscitace X defibrilace, postup a délka resuscitace dítěte, to vše jsou drobnosti, rovnající se střelbě do vlastní nohy a divák nemusí být hnidopich z oboru, aby vyčetl, že tohle šlo natočit jinak, klidně v náznaku, bez záběrů do sanitky, ale seriózně. Takové zbytečné boty neberu. Mizerná artikulace většiny herců (čest výjimkám), drmolení, špatný zvuk, mistryně světa v břichomluvectví v jedné z hlavních rolí, drhnoucí, nepřirozené dialogy, nesedící postsynchrony (to vše mi vadilo i u Rašína), sice plejáda kvalitních aktérů pod taktovkou zkušeného režiséra, Ondra Vetchý je skvělý vždy a všude, tady si ale vybral slabší chvilku, Martina Fingera můžu a chci vidět klidně ve všem, několik dalších tváří také potěšilo, kamera pěkná, příběh Alana a Bohdana, s opakujícími se dialogy, miláčkováním a filosofováním, možná špatný nakonec nebude, však mě jako celek zatím nepřesvědčil. Po druhé části snižuji hodnocení, skutečně kravina děsná, až parodická, více slov netřeba. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (5)

  • Jana Krausová (Emilie Gerstner) byla při postsynchronech předabována Zuzanou Skalickou, což u diváků vyvolalo velké diskuze. Nikdo z tvůrců však neobjasnil, proč se tak stalo. (funhouse)
  • V čase 24:42 rozbalí Viktor úřední obálku a z vložené bublinkové fólie vyjme samostatnou paměťovou kartu. Při prohlídce fotografií ho vyruší matka a Viktor kartu uklízí do pouzdra, jež se odkudsi objeví na bublinkové fólii. (mikulin)

Reklama

Reklama