Režie:
David FincherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Erik MesserschmidtHrají:
Michael Fassbender, Tilda Swinton, Charles Parnell, Arliss Howard, Kerry O'Malley, Sala Baker, Sophie Charlotte, Endre Hules, Monique Ganderton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po akci, která se fatálně zvrtla, se nájemný vrah pustí do boje se svými zadavateli i sám se sebou a žene se přes hranice za odplatou. Není to prý ale nic osobního… (Netflix)
Videa (2)
Recenze (555)
I přes prvotní dojem banálnosti, přímočarosti a jednoduchosti semnou The Killer i po měsících stále rezonuje. Tradiční příběh, který je netradičně pojatý s dávkou černého humoru. Oceňuji rozdělení filmu na komiksové kapitoly, představující vždy jiný druh výzvy. Oceňuji osobitě zpracované scény, které se mi zaryly hluboko do mozku unikátní kamerou, režii i vizuálem. Oceňuji vynikající úvodní sekvenci v Paříží, která je jednoduše dokonalá. Přesto největší kvalitou snímku je ústřední postava zabijáka, její pojetí Fassbenderem a hlavně její protichůdné vnitřní monology, profilující unikátní psychologii hlavní postavy. Je to osobitý film, který si chci ještě hodněkrát pustit a studovat. Zaslouží si určitě více lásky. ()
Po vysněném Mankovi natočil David Fincher pro Netflix vděčnější projekt, který má sice daleko k akční řežbě kráčející ve stylu Johna Wicka nebo Zátahu, chladný thriller skoro jako ze staré školy (podobně jako Úkryt) je ovšem audiovizuálně vypiplaný film, který má fantastického Fassbendera, překvapí i jednou parádní akční sekvencí. Největším problémem filmu není ani tak jeho chladnost, ale spíše fakt, že tu podobný příběh byl již tolikrát a Fincher sázkou na ignorování emocí a i přes vnitřní monology protagonisty neservíruje nějakou strhující charakterní studii. Poutavé zachycení pracovního procesu nájemného zabijáka, které jakoby nemělo tak výrazné ambice, výsledek přesto potěší a i přes fakt, že Fincher nemá na své vrcholné období, potvrdí status jednoho z nejpreciznějších filmařů své doby.... ()
Asi trochu jiné, než jsem čekal, ale pořád v pohodě. Pořád se ale nemůžu zbavit dojmu, že Fincherovi spolupráce s Netflixem prostě nesvědčí. Film nás zavede do života nájemného vraha, kterému se po nepovedené akci obrátí život vzhůru nohama. I přes jeho chladný a profesionální přístup udělá chybu a odnesou to jeho nejbližší. Pak už jen následuje cesta za chladnou pomstou, na které nenechá nikoho na živu. Tempo je celkem pomalé a místy se tam toho moc neděje. Má to ale svoji atmosféru a jednu povedenou fyzickou akční scénu. Jinak je to spíš konverzační, nebo slyšíme voice over. Z Fassbenderovy strany jde určitě o slušný výkon. "Neimprovizuj." ()
David Fincher se nám po 3 letech vrací s dalším svérázným snímkem. Sympatická sonda do běžného života nájemného vraha. Moc mě bavily jeho myšlenkové pochody i profesní preciznost. Zabijácké řemeslo zde bylo podáno způsobem, jako každé jiné. Neumím si do tohoto filmu představit vhodnějšího herce než je Michael Fassbender. Úvod byl hodně originální a velmi dobrý. Bavila mě však i následná akce, která již měla podstatně svižnější ráz. [77 %] ()
Takové mrhání Fassbenderem by mělo být trestné. K čemu je, že mi v některých pasážích připadalo, že ještě nikdy nebyl tak hot (a že byl v minulosti prakticky neustále hot), když je celý film absolutně bezduchý, nebo lépe bez duše. Vlastně to působí, jako by scenárista strávil měsíce psaním úvodní kapitoly, vymazlil ji do nejmenších detailů, vypracoval stylizaci a pravidla jejího světa jako kdyby byla Paříž zcela fiktivní a on ji právě vynalezl, a potom upsy dupsy zjistil, že má odevzdávat za tři dny a tak beze spánku v totálním zmatku a poloutopený v kafi s redbullem naškrábal zbytek příběhu. Jednou z nejhorších věcí na filmu, you guessed it, je ten voiceover vypravěč. Některé pasáže jeho komentáře, a opět, skoro výhradně v první části, byly docela zábavné, třeba když uprostřed věty zmlkne, protože ho fyzicky někdo vyruší, ale jinak Zabijákovi jako postavě a průvodci filmem zejména házel klacky pod nohy. Film se velmi snaží z něj udělat tajemnou a hrůzu vzbuzující figuru a jeho někdy opravdu kostrbaté repliky tu mystickou aureolu rozbíjejí. A nebo jsou úplně zbytečné a film shazují až do neumětelské úrovně, jako když po rozloučení s Tildou pronese: "Nevěř nikomu." Bro, my vidíme ten nůž v její ruce, nebyla by ta scéna tisíckrát lepší, kdyby v tu chvíli prostě mlčel? A další vážný problém filmu je to, že je o ničem, respektive vede od ničeho k ničemu, respektive hrdina si během něj neprojde cestou hrdiny a nijak se nepromění. Úvodní job je od zbytku vyprávění velmi izolovaný a hrdina svoje selhání z nějakého důvodu vůbec nemusí řešit, i když to měl být ústřední hybatel děje. Nikdo z jeho protivníků pro něj nepředstavuje opravdovou hrozbu. A setkání s "finálním bossem" je totální zklamání místo napjatého vyvrcholení, které by si film zasloužil. Nehledě na to, že ta postava (a Fassbenderův projev) byla nejzajímavější během paranoidního útěku z Francie, a nikoliv v té netečnosti, do které nakonec zmorfovala. Na závěr pochválím aspoň hudbu, ale nezapomínej, že jsi mě velmi zklamal, filme. A ještě jsem vlastně chtěla dodat, že product placement byl dnes ráno obzvláště násilně naroubovaný. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (11)
- V roce 2008 David Fincher původně uvažoval o Bradu Pittovi pro roli Zabijáka (Michael Fassbender), ale Pitt řekl, že je to pro něj příliš „nihilistické“. (honzikk)
- Při výběrech kostýmů pro titulní postavu (Michael Fassbender) bylo učiněno rozhodnutí, že aby doopravdy splýval s davem, nebude nikdy nosit nic, co se nedá koupit v běžném obchodě na běžném letišti. (NIRO)
- Film je adaptací stejnojmenného francouzského komiksu. (Spinelion)
Reklama