Recenze (3 654)
Kick-Ass (2010)
Brutálny, farebný, svižný, zábavný i emotívny masaker. Ukážka ako za malý peniaz a s množstvom krvi točiť filmy. Nicolas Cage si na desať rokov zabezpečil ospravedlnenie tých sračiek, čo dookola točí.
Vítejte v džungli (2003)
Príbeh je síce balast s niekoľkými pozliepanými nedopracovanými líniami (obzvlášť okolo artefaktu), napriek tomu skvelý casting na čele s ultra-cool The Rockom zabezpečuje kvalitné spomienky na 80s akčnáky. Škoda nevyužitého Christophera Walkena. Záverečný masaker je ale úplne bombastický.
Bratři jak se patří (2003)
Po strašnom Ťažko zamilovanom je to v podstate zázrak. Nenáročná, príjemná komédia s pár drsnejšími gagmi a skvelým cameo Cher (a Meryl Streep). Horšie je to, keď si človek spomenie na to, čo Farrellyovci robili 5-10 rokov predtým. Väčšina ľudí vekom mäkne, ale až takto...?
Rošťáci (1985)
Spôsob ako sa vrátiť do detstva aspoň na 114 minút. Nádherný film a nostalgická bomba.
I Love You Phillip Morris (2009)
Určite film nie je dokonalý, ale jedná sa o skvelú oddychovku kombinujúcu situačný humor a skutočne fungujúcu romantickú zápletku. Medzi McGregorom a Carreym to naozaj iskrí a človeku až ide vyhŕknuť romantická slza. Navyše explicitnejšie gay scény sú nakrútené relatívne umne a nejedná sa o žiadnu "nechuťárnu". Skvelá zábava. PS: A skvelú hudbu zložil Nick Urata - spevák z bohovskej kapely DeVotchKa!
Život podle Dana (2007)
Skvelá atmosféra jesene pri pobreží Atlantického oceána, rozkošná rodinka a skvelý Steve Carell. Škoda, že moje dojmy sú zakryté otravnou Juliette Binoche a dejom, z ktorého som viac tŕpol ako si ho vychutnával.
Dr. Horrible's Sing-Along Blog (2008) (seriál)
Whedon vie vynikajúco narábať s minimom rozpočtu. Bohužiaľ horšie je to so scenárom, ktorý hlavne v prvej polovici nevie nakopnúť príbeh správnym smerom. Piesne sú vynikajúco napísané, ale majú strašnú produkciu. Nehodia sa tam gitary ani rockové bicie, chýba v nich miesto pre orchester a dychy. Dosť sklamanie, ale záver stojí za to a prináša to, (aj) pre čo sme milovali Buffy a Firefly - emócie!
Carrie (1976)
Úprimne bolo treba veľa "talentu" nakrútiť Carrie horšie, ako ju napísal King. Kingova predloha zahŕňa úžasný príbeh napísaný strašným postmoderným rozháraným štýlom striedania pseudokumentárnych zápiskov a emotívneho rozprávania príbehu. Zdalo sa byť jednoduché nakrútiť film - vyhodiť dokumentarizmus a nakrútiť priamočiaru tragédiu Carrie. Zdá sa, že nie všetko je také ľahké, ako sa zdá. Problémami sú naivné správanie postáv, pomalý dej, množstvo odbočiek a zároveň veľa zbytočného zjednodušovania (Kriste, prečo má masaker na plese len asi 5 minút???), nevhodný výber hercov (na Oscara nominovaná Piper Laurie) a diskutabilné sú aj niektoré zmeny v deji (alternatívny koniec). Pozitívom ostáva famózna Sissy Spacek (úžasný psychotický pohľad!) a vynikajúco nakrútená scéna s vedrom. Film vstúpil do dejín hororu ako najkultovejší horor, kde má s hororom niečo spoločné jedine posledných 20 minút.
Judith: A Halloween Tribute Film (2009)
V určitých momentoch film vyvoláva príjemnú nostalgiu za originálom (Judith vychádza z kúpeľne a ide sa česať, alebo Michael vyberajúci nôž z kredencu), po väčšinu času je to ale buď nudné (intro s Beach Boys) alebo hlúpe (Laurie nikde, zato pobehuje tu akási Judithina kamarátka, Michael má asi 14 rokov, počúva Smashing Pumpkins a má roztrhané rifle - a pokiaľ sa nemýlim, stále je rok 1963). Režisér má bezpochyby remeselný talent, ale príbeh rozprávať nevie, rovnako ako nevie pracovať s halloweenskou mytológiou.
The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon (2008)
Ak by to malo 4 minúty, nemám čo vytknúť. Veľmi zábavné, vizuálne originálne, parodujúce slasherové a hororové klišé ... bohužiaľ časom to upadá do stereotypu, hlavne pri scéne "...and again and again and again...".