Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Poslední recenze (1 800)

plakát

Yek tasadef sadeh (2025) 

Jafar Panahi podobně jako ve svých předchozích filmech divákům předkládá kritiku íránského režimu, ku mému štěstí tentokrát však v poměrně povedené žánrové podívané, která oplývá rozmanitými charaktery, zajímavou premisou a solidním napětím. Tvůrce se tentokrát vůbec nedrží zpátky a tne do záležitostí své vlasti plnou silou. Využívá k tomu zápletku, v níž se různorodá skupina postav ujímá role soudce, poroty i kata vůči osobě, u níž se domnívají, že je ve jménu režimu mučila ve vězení, kam byli z politických důvodů vrženi. Vzhledem k jejich zbrklosti, horkokrevnosti, morálním dilematům a nejistotám i vlivem vnějších faktorů se však jejich plán komplikuje a komplikuje, až je skoro nemožné najít ideální východisko. Jsem rád, že Panahi konečně natočil divácky vděčný počin, i když mou volbou pro Palme d'or by rozhodně nebyl. [Cannes Film Festival 2025]

plakát

Affeksjonsverdi (2025) 

Příběh dvou dospělých sester a jejich otce, filmového režiséra, a jejich společného komplikovaného vztahu, v jehož jádru je hluboce zakořeněná emocionální fraktura. Joachim Trier přichází s filmem-terapií, který se z velké části odehrává v prostředí starého rodinného domu, jehož stěny a nábytek se staly kronikou rodinných traumat a křivd. A v jeho světě dokáže umění tyhle věci léčit. Sentimental Value funguje v několika paralelních kontrastech, ať už jde o ten mezi současností a minulostí, mezi životem a uměním, filmem a divadlem, mezi starou generací a generacemi novými či mezi sentimentem a schopností nechat nějaké věci zkrátka odejít. Snímek, který možná není v ničem zvlášť objevný, ale svým srdcem na dlani a hluboce procítěnými hereckými výkony všech hlavních herců dokáže okouzlit a dotknout se srdcí jiných. [Cannes Film Festival 2025]

plakát

Testa o croce? (2025) 

Nesourodý italský mišmaš příběhu o milencích na útěku a balady o zániku Divokého západu a jeho dozvucích v Evropě, kam přijíždí nabubřelý Buffalo Bill Cody se svou divadelní družinou, aby se značnou dávkou výmyslů a zkrášlování místním obyvatelům zprostředkoval, jaké to v Americe ještě o několik let dříve bylo. Z dějově plochého a do kapitol řazeným vyprávěním překombinovaného neo-westernu se s přibývajícími minutami stává prakticky halucinační trip, v jehož finále skoro nebudete vědět, kde vám hlava stojí. John C. Reilly si hostující roli Buffalo Billa velmi užívá a je zábavný (skoro jako by si sám jako jediný uvědomoval, v jakém filmu vlastně je), ústřední herecké duo je už výrazně slabší. Gianni Garko v cameo roli potěšil. [Cannes Film Festival 2025]

Poslední hodnocení (5 863)

Barry Lyndon (1975)

24.05.2025

Yek tasadef sadeh (2025)

24.05.2025

Affeksjonsverdi (2025)

24.05.2025

Testa o croce? (2025)

24.05.2025

The Mastermind (2025)

24.05.2025

Karavan (2025)

22.05.2025

Sorry, Baby (2025)

22.05.2025

La Disparition de Josef Mengele (2025)

22.05.2025

The History of Sound (2025)

21.05.2025

Reklama

Poslední deníček (37)

KVIFF 2024: Závěrem

58. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary je u konce. Závěrečný ceremoniál proběhl, ceny byly rozdány (jako jeden z mála jsem dokonce vítězný snímek viděl), agentská sekce se uzavírá a já si pomalu balím kufry na cestu zpět z Karlových Varů. Každopádně ve finálním deníčkovém příspěvku je asi ideální čas na pár statistik a shrnutí.

Absolvovaných projekcí a recenzovaných filmů: 27 (v průměru 3 na 1 festivalový den). Napsaných deníčkových příspěvků: 10 (k tomu 8 novinkových textů ať už o festivalu, či nikoliv). Absolvovaných KVIFF Talků: 1. Nachozených kilometrů: hodně. Naspaných hodin: málo. Kinosály, ve kterých jsem letos nebyl: Kinosál A a C, Kino Drahomíra, Kino Čas (ne, že bych nechtěl, ale zkrátka to tak vyšlo).

A jaká je trojice mých nejlepších filmových zážitků z letošního KVIFFu? Vzestupně od třetího místa k prvnímu:

3) Mord (r. Adam Martinec)

2) Jiný člověk (r. Aaron Schimberg)

1) Substance (r. Coralie Fargeat)

Děkuju všem kolegům, přátelům a letošním ČSFD agentům za vynikající společnost a řadu konverzací o filmu, nebo o čemkoliv jiném. Stálo to za to a už teď se těším na ročník s číslovkou 59. Tak na viděnou!

KVIFF 2024: Závěrem