Recenze (21)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/190/164190996_947753.jpg)
1917 (2019)
Mendes je evidentně velmi zručný režisér, ale NIKDY by si neměl psát scénář. Pak z toho totiž vznikne jen úžasně vizuálně a scénograficky vyprecizovaná sračka.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/087/167087896_kqgbnk.jpg)
Šťastné údolí (2014) (seriál)
1. série: výtečná po všech stránkách *****, 2. série: ani zdaleka nedosahuje kvalit té první ***.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/951/164951099_aeaeb7.jpg)
Zrození (2004)
Velice pěkný a zvláštní film s překrásnou Nicole v jedné ze svých nejlepších rolí (a podle mě asi v nejslušivějším účesu), který ve mě hoooodně dlouho dozníval..vlastně doznívá ještě teď.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/439/162439699_fd2fa8.jpg)
Hon (2012)
Zklamaní, které jsem od signatáře manifestu Dogma 95 nečekal. Prakticky si ponechává jen dokumentární styl vyprávění příběhu, který ovšem natvrdo naráží na nepravděpodobnost a vykonstruovanost celého problému. Nakonec se Vinterbergovi přeci jen podařilo sdělit, co zamýšlel, i přes mé počáteční utrpení, kdy jsem přibližně první třetinu filmu skřípal zuby společně s násilně řazenými rychlostmi eskalace problému a šustěním stránek scénáře. Na druhou stranu jde o technicky velmi vyspělou kinematografii a brilantní herecké výkony. K čemu to však je, když postavám z valné části nevěříte motivace jejich chování, sehrávající svou vetší nebo menší roli v absurdním a neuvěřitelném příběhu?
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/739/158739702_a376ad.jpg)
Stará radost (2006)
"Méně je někdy více"...a u Old Joy platí dvojnásob, že čím minimalističtější výrazové prostředky Kelly Reichardt použije, tím hlubšího a mohutnějšího dojmu u diváka dosáhne.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/492/492017_328d46.jpg)
Turínský kůň (2011)
K tomu není, co dodat..stačí vidět..a pak u čtvrtého cigára v řadě se s tím nejtíživějším pocitem, který dokáže film vůbec v divákovi vykouzlit, pokusit poprat.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/801/159801484_612622.jpg)
Holy Motors (2012)
Brilantní film zamýšlející se nostalgicky v jedné rovině nad pomalu se rozplývající krásou a podstatou kinematografie, definovanou mimo jiné touhou tvůrce - herce tvořit a v této kráse setrvávat i za cenu pomalé ztráty vlastní lidské identity. V rovině druhé snímek pojednává o životě jako takovém a o stejné ztrátě identity jedince zapříčiněné neustálým herectvím v každodenním životě a střídáním rolí pro "neviditelné kamery". Smutný a úzkostně pravdivý film.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/160/134/160134457_a36e7c.jpg)
Chained (2012)
Nedá se říct, že by šla Jennifer Chambers Lynch ve šlépějích svého o hodně slavnějšího, ale nejspíše jen o málo divnějšího otce, ale tento její film funguje výborně. Pro ty, kteří jsou fenoménem sériových sexuálních zločinů fascinováni, přímo povinnost. Atmosféra "domu smrti" je nebývale temná a skličující. Zvuky jsou drásající a explicitnost násilných scén úměrná. Podtrženo sečteno ****1/2
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/179/161179199_475f90.jpg)
Utrpení Panny orleánské (1928)
Neuvěřitelný film! Čistějších 100% snad ani nemůže být. Jeden z nejsilnějších filmových zážitků mého života.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/729/158729227_90f276.jpg)
Hvězdy na čepicích (1967)
Pro mě velké zklamání. Více než polovinu filmu tvoří naprosto nezajímavé a navíc stále se opakující scény typu "pojď sem! bež tam!". To, co v Beznadějných funguje na výbornou se tady naprosto míjí účinkem. O jalové snaze přiblížení absurdity, nesmyslnosti a nekoncepčnosti počínání Rudých i Bílých vyjádřenou pomocí postav chovajících se nepřirozeně a neuvěřitelně hloupě až imbecilně, nemá smysl ani mluvit. Od poloviny filmu u diváka vyvolá takové počínání spíše úsměv na tváři, což u válečného dramatu může být jen stěží řežijním záměrem. Precizní kamera a složitost scénografie již celkový dojem vyvážit nedokáže.