Poslední recenze (903)
Menu (2022)
Sofistikovaně se tvářící thrillerové labůžo, které je ale podle mě ve skutečnosti jen taková jednoduchá jednohubka pro mírně náročnějšího diváka. Skvělí herci to táhnou dopředu, pořád to baví, trochu jste napnutí a trochu psychologizujete, o co že démonickému kuchaři vlastně jde, ale nic zásadního se od vás neočekává a na konci řeknete "ale vlastně fajn". Vypadá to jako fine dining, ale chuťově je to prostě jenom slušnej césar salát.
Manželé Stodolovi (2023)
Skvěle, skvěle, skvěle zahraná věc. Lidský hnus dorovnává hnus vizuální: soumračný svět chudých vesnic a nevkusných devadesátek. Kamera je myslím dobře na hraně, celé to vypadá ošklivě a přitom zároveň esteticky. Taky oceňuju, že se režie drží při zemi a není to žádná ždímačka na city, ale mírně odtažitá studie hranice zla a lásky. Původně jsem dal 4*, ale jak to tady vypisuju, tak mi dochází, že na debut je to vlastně výborně zvládnutý, a na český film nadstandardně skvělý. Tak sázím 5* a držím palce, ať to posbírá nějaký ceny!
Godzilla Minus One (2023)
Na půli cesty mezi japonským válečným dramatem a americkým vymytým blockbusterem je G minus one a snaží se si brát to lepší z obou světů. Za mě velice slušný, důstojný remake. Klidně bych snesl ještě více artu, pocitů a reflexe válečného traumatu, než laser beam go vzzzzt, ale to je čistě osobní preference.