Recenze (80)
Záhady duše (2009) (pořad)
Velmi pozitivně hodnotím, že tam říkají úplně totéž, co mé učebnice, a že to občas podají celkem názorně či nechtěně tak vtipně, že si to i zapamatuju... ;)
Us Now (2009)
O tom, že internet by byl všemocný, kdybychom jeho potenciál uměli naplno využít. O tom, že svět by díky internetu mohl fungovat úplně jinak. Skvělá myšlenka. Nezbývá než počkat, do jaké míry uzraje.
Collapse (2009)
Fucking right! Perfektní! Neuvěřitelný dokument, ve kterém je všeho tak akorát. Minimalismu ve zpracování, objektivity, smysluplných a trefných otázek i odpovědí, napětí, citu, rozumu... a pravdy.
Architekt odpadu (2007)
Na dokument málo objektivní, ale myšlenka se cení. Uvítám druhý díl! O tom, zda a jak ty domky nadále fungují, co přináší život v nich za výhody a nevýhody, jak se myšlenku daří dál šířit a realizovat, jaké nové nápady se uchytily v rámci toho prosazeného testování atd. Fakt mě to zajímá! A to o dost víc než několikaminutový sestřih pospávajících politiků a podobné tendenční prkotinky...
Vanilkové nebe (2001)
Tak zajímavý nápad, a tak zoufalé zpracování, že si z celého filmu budu nejvyrazněji pamatovat uplakanou hlášku "Spolykala jsem tvý semeno, to snad něco znamená!" Penelope a Kurt úžasní, u Toma a Cameron jsem často buď nevěřila tomu, co říkají, nebo jsem nevěřila svým uším, co to z těch úst vychází. Ani stavba snímku mi moc nesedla. A nad samotnou myšlenkou udělat hollywoodský remake povedeného filmu taky zrovna neplesám...
Sněhový dort (2006)
Že nevíte, co obnáší taková porucha autistického spektra? Tady se pěkně poučíte, stejně jako Alan Rickman. Sigourney Weaver to můžete věřit.
Sigur Rós - Heima (2007)
Tak toto je Island ve své plné kráse. Ta hudba, členové kapely, myšlenka turné i jeho průběh... Zkrátka úžasná země, plná úžasných lidí a úžasných tónů ve filmu, který ji ani nepřidává, ani neubírá, zkrátka je reálný, okouzlující, přívětivý a je svůj - jako i celý Island. Spojení tónů Sigur Rós a záběrů Islandu nemá chybu, oblaží duši a vryje se do paměti.
Až tak moc tě nežere (2009)
Od romantické komedie čekám předně to, že bude milá, ale tahle je navíc i v mnohém pravdivá a uvěřitelná! V mnohém až příliš pravdivá a až příliš uvěřitelná. Není od věci si občas přiznat, že vás zkrátka asi zas až tak moc nežere. A ideálně ještě před tím, než si ho vezmete... ;o)
Muž na laně (2008)
Portrét jednoho blázna. Šťastného blázna.
Italština pro začátečníky (2000)
Úžasné figurky! Skvělá tragikomedie - v mnoha situacích je problém určit, zda se máte smát či s postavami plakat. Protože jsou tak smutné, ale zároveň tak ironické a osvobozující, že by se vám chtělo výskat. Zkrátka život!