Režie:
Anthony MinghellaScénář:
Anthony MinghellaKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Jack Davenport, James Rebhorn, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Celia Weston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (504)
Učiteľ a žiak, t.j - režiséri : Sydney Pollack a Anthony Minghella, veď už predchádzajúci 9. oscarový - Anglický pacient, mnohé ukázal zo Spomienok na Afriku, o tri roky neskôr, Tony opäť triumfuje, ale nie, čo sa týka - Oscarov, ale, najmä, čo sa týka - samotného spracovania, s vtedy špičkovými hercami, pričom Jude Law, sa stane jeho dvorným hercom, ten, kto dominuje celému, takmer 2. a pol hodinovému, majstrovsky spracovanému, nasnímanému, ozvučenému : F-I-L-M-U, je bez debát, Matt Damon, ani nie 30. ročný herec, zvláda viacero hereckých polôh, až z neho, ide strach a hrôza, z toho, aký je prirodzený - manipulátor, imitátor, či a najmä, chronicko - notorický KLAMÁR, ktorý ani pravdou nedýchne, skrátka sú takí ľudia, ktorí celý svoj, zakomplexovaný život, klamú, podvádzajú, až to berú úplne normálne, že sa z toho stáva každodenná rutina, hovorím o mladíkovi Tomovi Ripleyovi, ktorý je až do úmoru, MOC - extrémne talentovaný, prichádza z New Yorku do Talianska, aby priviedol domov - márnotratného syna - Dickieho Greenleafa. Odkedy ho zbadá i s jeho šarmantnou priateľkou, spisovateľkou Marge, odvtedy ho začne - študovať, napodobňovať, aby sa stal - ním, od hlavy po päty, pritom je šokujúce, že mu prechádzajú činy a skutky, ktoré spáchal, hnus ! Nie je to pozitívny film, síce áno, ako v tom, vie hlavná postava - chodiť, vyseká sa z hoc - akého prúseru, že všetko hádže, smerom do autu. Veľmi nebezpečný film ! Majstrovskí herci a réžia, kamera. ()
Videl som aj pôvodnú francúzsku verziu Highsmithovej predlohy s Alainom Delonom a rád uznávam, že Anthony Minghella mal právo nakrútiť remake. V pomerne komplikovanom príbehu majstrovsky odhalil temné stránky ľudskej mysle. Film je plný skvelých hercov, o Minghellovej skvelej réžii nemožno mať najmenšie pochybnosti a tak možno ako jedno z mála negatív uviesť iba občasnú stratu tempa. Absolutórium samozrejme patrí Mattovi Damonovi, ktorý vo filme stvárnil pána Ripleyho, ale inak je to Pán Herec. ()
Hodně zvláštní, neobvyklý, ale rozhodně výborný film. Režisér Minghella před nás postavil hlavního hrdinu, který začíná jako zakřiknutý klaďas a končí jako...no, v každém případě, po celou dobu mu divák fandí. Damona nemám nijak v lásce, ale tímhle výkonem mě alespoň z části přesvědčil, že hrát umí (btw, výborně vykreslený charakter Tomovy postavy). Law i Paltrow byli dobří, jen mě zklamala Blanchett, která se ve filmu pohybovala jako éterická bytost, která tam ani nepatří (vůbec celá její postava byla napsaná nějak divně :-)). Filmu můžu vytknout snad jen delší stopáž, ale vzhledem k tomu, že jsem u něj neusnul ani cca v 1 hodinu ráno, tak vlastně proč ne. Možná lehce nadhodnocuju, ale tenhle film má ode mě 5*. Zajímavý komentář: Nathalie ()
Na povrchu nudně "normální" a přitom uvnitř tak zvláštní - toto tvrzení platí nejen o postavě Toma Ripleyho, ale i o filmu samotném. Film nemá žádné dechberoucí momenty, zpočátku jen ukazuje, jak plyne bujarý život po italsku, ovšem krátce na to si začneme uvědomovat, že právě onen submisivní a až moc hodný introvert v centru všeho dění, do něj vůbec nezapadá. Jeho asimilace s prostředím je falešná, na povrch začnou vystupovat sociopatické rysy, a tak i když se Ripley dokáže dokonale podbízet, jednou trpělivost přeteče... Zcela chladně však dokáže pokračovat ve svém zivotu, přesto nelze říct, že by nic necítil... Talentovaný pan Ripley je jednoduše zvláštní film, neřekl bych přímo oslnivý a snad ani ne tolik atmosferický (na thriller), avšak jeho psychologický rozměr stojí za zamyšlení a řemeslné provedení, v čele s hereckými výkony, za velkou pochvalu! 7/10 ()
Moc zajímavý film.Kdyby mě tak strašně neštval ten Jude Law a trochu rozvláčné tempo,šel bych možná i na pět.Na tyhle dvě věci jsem si ale v Minghellových filmech už zvyknul.Gwyneth Paltrow i Cate Blanchett jsou překrásné.Skvělý je Jack Davenport i Philip Seymour Hoffman.Prostě kvalitní film,podruhé se na něj ale asi nepodívám.80 % ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Matt Damon zhubnul kvůli filmu asi 12 kilo. (don corleone)
- Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
Reklama