Poslední recenze (301)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/776/167776611_8vca59.png)
Barbie (2023)
Buď je to jen komedie o hračkách – pak to má chabý (vč. vydřeně vtipný) scénář, který nedostatek invence skrývá za komodifikované odlesky seriózních společenských témat (až na úvodní scénu); nebo je to společenská alegorie – pak to nestojí za nic, protože je to jen komedie o hračkách (kdyby to bylo o lidech, byla by to urážka mužů i žen). Cokoli "mezi tím" vede ke stejnému závěru. Je trochu škoda že feminismus upadá tímhle způsobem. Věřím, že GG má na víc.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/789/167789792_zrwd8z.jpg)
Jízda smrti (2023)
Snímek nese dvě důležitá poselství: (1) V italských autech jezdí pouze bezskrupulózní zločinci a (2) pokud vás manželka požádá, abyste alespoň jednou vzali místo ní děti do školy, neustupujte jí za žádnou cenu, je-li vám život vašich potomků milý.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/736/162736825_aaec29.jpg)
Studená válka (2018)
Pawlikowski natočil inverzní film k Amour fou – zatímco J. Hausner romantický ideál absolutní lásky dosažitelné jen skrze společnou smrt milenců dekonstruuje, Pawlikowski ji přesouvá do moderních noirových kulis, v nichž jej neironicky stvrzuje. Naivismus Studené války tak může fungovat jen za cenu žánrového potlačení psychologie.
Poslední deníček (19)
Einstürzende Neubauten
How Did I Die