Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní
  • Animovaný
  • Komedie

Poslední recenze (483)

plakát

Den díkůvzdání (2023) 

Pokud byste netušili, že Thanksgiving natočil Eli Roth, tak snímek pravděpodobně okamžitě zavrhnete coby další generický, zaměnitelný slasher, který pouze uráží inteligenci publika. A zcela po právu. Eli Roth se pokusil rozpracovat svůj fiktivní trailer z roku 2007, ale výsledek je vskutku tristní. Zapomeňte na závan čehokoliv překvapujícího, jelikož režisér řadu scén jen bezostyšně replikuje, a tu nejikoničtější dokonce propasíruje přes korektní filtr. Zároveň se usilovně snaží pomrkávat na diváky a vršením odkazů na kanonická díla vyvolávat nostalgické pocity, jenže pouhé nadšené fanouškovství dnes v hororové branži již opravdu nestačí. Neschopnost vystavět koherentní svět pak celou tu bídu podtrhuje, pakliže tedy nepřipustíme možnost, že antagonista disponuje schopností bilokace a dokáže se v jeden okamžik vyskytovat na dvou místech současně. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku Thanksgiving mohu udělit nanejvýše jednu slabší hvězdu.

plakát

Anthropophagus 2 (2022) odpad!

Nemám nic proti amatérským hororům, ale proboha, trochu soudnosti. Snímek bych mohl doporučit jen jako výukový materiál pro nějakou přednášku na FAMU, jelikož se zde dočkáme snad úplně všech myslitelných filmařských chyb a prohřešků. Zvláště zvukové elementy by zasloužily podrobný kritický rozbor. Hned v úvodu vás kupříkladu začnou tahat za uši nesedící postsynchrony, ve kterých každá postava mluví stejně hlasitě a stejně nezkresleně bez ohledu na to, jak daleko se od kamery právě nachází. Kapitolu samu o sobě tvoří i doslova úděsné dialogy, jež jsou zcela odtržené od fikční reality příběhu a absolutně nekorespondují s věcným projevem herců (či spíše neherců). Takto erudovaně bych mohl rozpitvat jednu filmovou kategorii (scénář, kamera, atd...) po druhé a na žádné bych nenechal nit suchou.  Snímek nedosahuje ani kvalit D'Amatova videobraku z roku 1980, k němuž alespoň svým názvem odkazuje. Jakožto zdejší hororový expert tak filmu Anthropophagus 2 uděluji odpad!

plakát

Vymítač ďábla: Znamení víry (2023) odpad!

"Až ten film dorazí, tak už tu snad nebudu. Ale pokud existuje duchovní svět a já se budu moci vrátit, plánuji posednout Davida Gordona Greena a udělat mu ze života peklo." - William Friedkin... Radikální a nekompromisní ve svých stylistických postupech a stejně tak i názorech, o čemž jsem se mohl sám přesvědčit během našeho krátkého setkání na karlovarském filmovém festivale v roce 2014. Friedkinův The Exorcist je bezpochyby jedním z nejvlivnějších děl v historii kinematografie. Revoluční počin, který porušuje do té doby platné žánrové konvence a jenž navždy změnil tvář hororu. Naproti tomu Greenův The Exorcist: Believer působí jako nějaký laciný mockbuster ze studia The Asylum, který pouze sprostě parazituje na slavné značce a marketingově vykořisťuje její postavy. Zvláště pak devadesátiletou Chris MacNeil, jež nás nejdříve ujišťuje o tom, že v žádném případě není exorcistkou, aby o pár minut později během provádění exorcismu oslepla a její linka vyšuměla do ztracena. Hm, vskutku působivý návrat... Když porovnám Friedkinův The Exorcist (který vyděsí, provokuje, inspiruje či donutí k následné reflexi po zhlédnutí filmu) a Greenovu nesourodou směsici otřepaných žánrových klišé, kterou už v závěru ani nelze brát vážně, tak je mi opravdu smutno z toho, jakým směrem se hororový žánr ubírá. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku The Exorcist: Believer uděluji jednoznačný odpad!

Poslední hodnocení (4 110)

MaXXXine (2024)

11.07.2024

Šógun (2024) (seriál)

09.07.2024

Neposkvrněná (2024)

09.07.2024

V temnotách (2022)

09.07.2024

První znamení: Přichází satan! (2024)

09.07.2024

Anihilace (2018)

09.07.2024

Havěť (2023)

09.07.2024

Des Teufels Bad (2024)

09.07.2024

Shrooms (2023)

09.07.2024

Reklama

Poslední deníček (2)

2. Hororové filmy z 10. let 20. století

Kdo by se domníval, že obecná úroveň hororových snímků v průběhu věků neustále stoupala, tak by se šeredně mýlil. Po období naprosto mizerných hororových kraťasů z přelomu 19./20. století totiž následovala učiněná hororová doba temna. V důsledku prodloužení stopáže, v některých případech až ke hranici 90 minut, se totiž z každého "hororu" stala doslova divákova noční můra. Sledovat desítky hodin totálně neatmosferické nudy hraničilo se sebemrskačstvím, které jsem jakožto hororový odborník podstoupil jen kvůli tomu, abych rozšířil své hororové povědomí až na všechny jeho samotné myslitelné hranice a abych rovněž zachránil drahocenný čas všem fanouškům dobrého hororu, kteří žijí mnohdy zcela naivně v přesvědčení, že zdejší vysoké hodnocení je zárukou kvalitního hororového díla.

Žebříčkům hororů z 10. let 20. století zde vévodí se 70% snímek Frankenstein z roku 1910, ale jak už jsem naznačil výše, toto hodnocení je značně zavádějící. Snímek má naštěstí pouhých 13 minut, což je také jediné pozitivum tohoto hororu, přesto se však bude divák nudit již po pár vteřinách. Naprostou absenci hororové atmosféry či třeba otřesné herecké výkony snad ani nemá smysl zmiňovat, jelikož se jedná o prvky společné všem hororům tohoto období. Jakožto hororový expert tedy z daného období nemohu fanouškům kvalitního hororu doporučit vůbec žádný. Ba naopak, musím je přímo varovat, aby se tomuto hororovému dávnověku vyhýbali jako čert kříži.