Recenze (160)
Interstellar (2014)
John Steinbeck / Arthur C. Clarke / Stanley Kubrick / Philip Glass / Terrence Malick / Doctor Who = Interstellar. Nolan je srdcovka a člověk mu dokáže občas i ledasco odpustit. Interstellar geniálním filmem rozhodně není. Ukrojeným soustem a z větší části zvládnutím jej, kope do zadele veškerou konkurenci. V žánru hard sci-fi opravdu obrovský zážitek.
Úsvit planety opic (2014)
Blockbuster, kterého chuť nevyprchala po hodině, ale i několik dnů po zhlédnutí mám pocit, že jsem viděl opravdu úžasný film. Záporů by se dalo jistě napsat spousty. Klady však v míře hojné převyšují. Ústřední dvojice César a Koba strhává na sebe veškerou pozornost. Vládnou filmu a tlačí vývoj až do jeho hořkého a explozivního finále. PS. Scénář není hloupý, ba ani nudný. I přes jeho předvídatelnost je prostě „rozumný pro vývoj“ a velice decentní.
Na život a na smrt (2013)
Přečtěte si ovšem raději tu knihu. Vydrží déle, je mnohem upřímnější a v neposlední řadě to bylo všechno tak trochu jinak.
Knězovy děti (2013)
Lékárník a trafikant rozjedou pod dohledem Biskupa Adriena/Bolka Brodyho/Polívky epické spiknutí za účelem nastartování nové populační exploze na jednom z miliónů ostrovů Chorvatsko obklopujících.
Kameraman (1928)
Letní kino Na Dobráku vs. živá kapela FruFru z Třebíče. PS. Ta přestřelka na konci rulezzz...
Osamělý jezdec (2013)
Verbinski tu starou dobrou "westernovost" včetně nádherného vykrádání Leoneho zvládá lépe než v dnešní době kdokoliv jiný v jeho oboru. Krásně blbej popcorn od režiséra, který "díkybohu" ví jak na to.
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Že někdy napíšu větu: "Peter Jackson natočil s....u.", by mě ba ni za mák nenapadlo..... 2 hvězdy jsou za draka "SherLockŠmaka". To ostatní šlo mimo.
X-Men: Budoucí minulost (2014)
Ta 5 hvězda je spíše z nostalgie. I přesto je to výjimečný "jarní" blokbástr. Bryan Singer si ovšem dovolil mnoho. Celou předchozí ságu lusknutím prstu probodat ocelovým roxorem a potopit na dno řeky, to se nedělá. V mém případě se však rádo odpouští. PS.: Michael Fassbender prostě vládne.
Show! (2013)
Občas celkem silný kaffe. Až se panu Manyžerovy vrátí jeho dcerunka jednou takhle večer domů se zeleným čírem, sichrhajskou v nose a trikem The Casualties, nechť se nediví. Ten člověk je monstrum.
Lidé z maringotek (1966)
3 důvody proč film viděti: Úžasný Jozef Kroner, zamilovaný rebel Jan Tříska a přenádherná Emília Vášáryová.