Poslední recenze (5)
Jak vyrobit vraha - Série 1 (2015) (série)
Můj hlavní problém s tímhle dokumentem je, že je příšerně jednostranný. Chápu, že natáčení seriálu pravděpodobně započalo díky Kathleen Zellner, nicméně po dlouhém pátrání mi bohužel možnost, že je Avery nevinný, přijde až směšně fantastická. Rozhovory jsou osekané tak, aby z nich Avery vyšel za každou cenu jako svatoušek a dokument diváka prakticky zahlcuje fakty tak, že už je to někdy úmorené až nudné.
Jan Žižka (2022)
Pravda, na české filmové scéně se jedná o kontroverzní snímek, v kině jde však o až nadpůměrný divácký zážitek. Protože i film o tom, jak Honza Žižka zachraňuje snoubenku Huga Stiglitze, má několik pozitiv, které jsem odhodlaná bránit před všemi odpůrci. První pozitivum jsou nádherné záběry na českou krajinu. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční dílo, považuju za fajn věc, že někdo ukázal Čechy celému světu v této podobě. Dále pak herecké výkony, které rozhodně nebyly špatné, působivý soundtrack a fakt, že za celou dobu jsem se v kině ani minutu nenudila. Film rychle vtáhl diváka do děje, to je další plus. Na druhou stranu často uváděné mínusy jsou opodstatněné. Příliš mnoho střihů v bojových scénách, kde se divák špatně orientuje, podivný námět - který sice šlapal, ale film o největším českém vojevůdci by asi měl vypadat trochu jinak. Za mě hezkých 70%.
Napoleon (2023)
Zpětně hodnotím Napoleona jako velmi slabý počin, který se dal pojmout mnohem lépe a dost mě tudíž mrzí jeho promarněný potenciál. Ačkoliv naturalistické prvky mi ve filmech nijak nevadí, tady byl zázrak, že můj žaludek zůstal po celý film v klidu. Brutální scény by se daly ubrat, aniž by budování atmosféry ztratilo na efektivitě. Dialogy mezi postavami byly naprosto zbytečné a postrádaly jakoukoliv hloubku. Jako obrovské plus beru bitvy, které byly opravdu velkolepé a které pan Scott stále ještě umí.