Režie:
Sam MendesScénář:
Sam MendesKamera:
Roger DeakinsHrají:
Olivia Colman, Micheal Ward, Toby Jones, Colin Firth, Sara Stewart, Tanya Moodie, Tom Brooke, Crystal Clarke, Mark Ryan, Spike Leighton, Adrian McLoughlin (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Dojemné drama o síle mezilidských vztahů v neklidných časech. Film se odehrává ve starém kině v anglickém pobřežním městečku na počátku 80. let 20. století. Děj se soustředí na Hilary (Olivia Colman), manažerku kina, která bojuje se svým duševním zdravím, a Stephena (Micheal Ward), nového zaměstnance, který touží dostat se z provinčního města, v němž denně čelí těžkostem. Hilary i Stephen najdou pocit sounáležitosti díky vzájemnému nepravděpodobnému a citlivému vztahu a poznají léčivou sílu hudby, kina a komunity. (Google Play)
(více)Videa (2)
Recenze (41)
Sam Mendes rozhodně točit kvalitní filmy nezapomněl. Čert ví, proč zvolil zrovna tohle téma. Možná jej trápí otázka rasismu, možná cítil potřebu zavzpomínat na svou celoživotní lásku k filmu a ke kinům. Olivia Colman bez problému zvládá svou možná první hlavní roli. Spíše mě trošku mrzela druhá půlka. Čekal jsem že film pojede trošku jiným směrem a některé témata otevírat nezačne. První půlka bezstarostná jízda. Druhá občas hodně poctivé drama. 60% ()
Poetický, křehký, intimní Mendes. Empire of Light je pomalu plynoucí film, který skrze strhující obrazy Rogera Deakinse a minimalistickou výpravu jedné pobřežní ulice s opulentním kinem, pojednává o strastech osobního života. Deprese, samota, nemoc, rasová problematika. Načrtává se tu několik silných témat v pomalu plynoucím příběhu hrstky lidí, sdílející své trable v britském maloměstě. Celek mi přijde ale možná až příliš artový, příliš statický a bez energie. Olivia Colman herecky vládne, ale cestu si k většině postav nenajdete. ()
Komorní melancholické drama, které má od každého trochu a u kterého je třeba odložit veškerý cynismus. Olivia Colman pracuje v kdysi slavném kině na britském pobřeží, poznáváme i další milé loosery z obsluhy kina, kterým šéfuje arogantní „stav se u mě v kanclu“ Colin Firth. Vyprávění rozhýbe příchod nového trhače lístků. On je mladý černoch (příběh se odehrává v 80. letech), ona postarší dáma s několika podezřelými psychickými zkraty. Výsledek je takový nijaký a odtažitý, hůře se ztotožňující s některou z postav, nicméně jisté neotřelé kouzlo to má (protože za kamerou stojí skvostný Roger Deakins) a Sam Mendes jednoduše není průměrný režisér, takže si diváka postupně získá na svou stranu. Ovšem jakmile v druhé polovině přišly vypjatější momenty, moc jsem si přál, aby jich bylo víc. Nestalo se. ()
Roger deakinsuje jako o život a Olivia, panečku...! Ale jinak to byl pro mě tak těžký film k usledování, ani neumím pořádně pojmenovat proč. Filmy o lásce k filmu nemám moc ráda (výjimky se nejspíš najdou, ale z hlavy mě nic nenapadá). V letošní oscarové sezóně jsem z tohoto žánru viděla ještě Fabelmanovy a Babylon a oba dva mě nebavily až rozčílily. Přístup Empire of Light byl pro mě určitě nejvíce přijatelný z těchto možností, hlavně díky svojí... řekněme úspornosti, nebo ještě lépe schopnosti sebeovládání. Ale i tak byl na mě ten film zároveň málo vyprázdněný a málo komplikovaný, jestli to dává smysl. ()
Kto si tajne predstavuje, ako mu Olivia Colman vyhoní kolibríka, nech sa páči, film ponúka tutorial, tu sa nájde taký "šťastlivec". Lenže potom, ako Kryl správne spieva, "venku se setmělo" a drahú Oliviu začal nekultúrne, ale za to hlboko obohacovať Afroangličan, ktorý sa, a to je obrovské prekvapenie, všade stretáva len so samým rasizmom. Ide po ulici - rasisti, je v práci - zase rasisti, proste nikde jeho obohatenie nechápu, hoci Colmanovej jeho prínos až tiekol. V istom rozmere film pravdivý, ale zase aby bol celý len o rasizme a ukojení Colmanovej potemnejších klobásových chúťok, tak to je trošku málo. V istom zmysle je to tak trochu prerábka nadčasového Hemingwayovho diela, za ktoré má Nobelovku. Len namiesto Starec a more tu máme Starena a dik moré. Samozrejme dik moré v britskom podaní bez potulných indokočovných slov. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (10)
- Jedná se o první film režiséra Sama Mendese, ke kterému si sám napsal také scénář. Všechny ostatní filmy režíroval podle scénářů jiných tvůrců. (peeteno78)
- Skutečné kino Dreamland (ve filmu má název Empire) bylo otevřeno ve městě Margate v roce 1923. Během své existence vystřídalo mnoho majitelů, než bylo v roce 2007 definitivně uzavřeno. Poté se jednalo o památkově chráněnou budovu. (peeteno78)
- Jedná se o první film režiséra Sama Mendese, ve kterém je žena mezi nejvýraznějšími osobami hereckého obsazení. Prvenství získala herečka Olivia Colman. (peeteno78)
Reklama