Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Jessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa Essiedu, Gayle Rankin, Sonoja Mizuno, Sarah Twomey, Zak Rothera-OxleyVOD (2)
Obsahy(2)
Harper (Jessie Buckley) odjíždí na malebný anglický venkov odpočinout si a srovnat si myšlenky po nedávné tragédii v osobním životě. Okolní příroda však působí značně zneklidňujícím dojmem a Harper má neodbytný pocit, že ji kdosi či cosi zpoza stromů sleduje. Co nejdříve vypadá jako plíživý děs, se brzy promění v opravdovou noční můru. Vizionářský režisér Alex Garland se ve své horečnaté vizi vydává do nejtemnějších zákoutí lidské mysli a přichází s originálním mysteriózním hororem plným hutné atmosféry a neotřelých režijních nápadů. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (300)
Nechtěl bych být manželka toho, kdo v tom našel feministickou agitku. Pokud ovšem sdělení, že i žena je člověk, není feministické. Jinak zajímavé zpracování vyrovnávání se s tragickou smrtí blízkého člověka a s šrámy zanechanými jeho toxickou osobností. Nakonec to ale jinak dopadnout nemohlo a ta pampeliška i zelený muž měli recht: život jde dál. ()
Takoví jsou všichni. Biblickou i pohanskou symbolikou protkaný Brit folk-horror o ženě, která v nepříliš dobrém psychickém rozpoložení prožívá duševní očistu. V tom jí dopomáhej rurální prostředí, spirit Wicker Mana, nepohlavní rozmnožování pampelišek, poslání vikáře do prdele a Zelený muž, co představuje znovuzrození, nekončící cyklus obnovy přicházející s každým jarem (i když to dlouho vypadá na podivína, co se promenáduje s nahým pinďourem před turisty). Garland úmyslně nechává široký prostor pro interpretaci, kdy odezva každého jednotlivého diváka může být ta správná. Po finálním „řetězovém porodnictví“ ta má je, že by nebylo od věci, jít do Věci. Koneckonců, je mezi přiznanými inspiracemi.. ()
Z první půle jsem byl nadšený, jako snad u žádného filmu z poslední doby. Ta tajuplná atmosféra, podpořená skvěle vybranou hudbou a zvukovými a obrazovými fígly mě úplně očarovala a já se těšil, s čím mě Garland ještě překvapí. Bohužel od scény v kostele, kdy je to už jenom sólo pro hlavní hrdinku a jednoho herce v parukových obměnách, se z toho stane jeden velký bizár, který jde odnikud nikam. Prostě jenom Harper sleduje jednotlivé body-horror výjevy, do toho občas farář, který je imho nejslabší scenáristickou složkou filmu, pronese nějaké moudro a vy z toho všechno máte jeden velký pocit zmaru a rádoby artové manýry, která by tak moc chtěla svádět k vlastní interpretaci, ale kde nic není, ani Putin nebere. Alexi, snažil ses mě opít rohlíkem, ale já mám raději poctivý černý Guinness. Z té dosavadní režijní trojice asi nejslabší Garland. ()
Nechtělo se mi nad tím vůbec přemýšlet. Atmosféra první hodinu fajn, ale nějak se mi ty jednotlivé fragmenty nesložily v závěru do celku, z kterého bych si sedl na zadek. Chápu, Garland zkoumá mysogynii z několika úhlů a studii zakončuje zvoláním: muž bez ženského prvku nezvládne nic lepšího, než kopírovat sám sebe do zblbnutí, ale nedalo se to sdělit jinak, než prostřednictvím hororového podobenství? ()
Uznávam, že sú najmä posledné pasáže pôsobivé, že miestami sa "Men" snaží nabudiť atmosféru spôsobom, ktorý možno nie je úplne tradičný, pričom svoju rolu zohráva najmä hudba, ktorá je proste famózna. Lenže mne to prišlo akési nijaké, i keď príbehovo i myšlienkovo pomerne originálne. Rozmýšľal som nad dvomi, ale to by bola zrejme krivda. No a na záver len dodám, kurva toto je Britský film. Made in Veľká Británia. Nie U.S.A. do psej matere. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (11)
- Rory Kinnear se objeví jako všichni muži, kteří se „zrodili“ jeden z druhého, kromě Samuela – chlapce s maskou, a mrtvého manžela Harper – Jamese (Paapa Essiedu). Kinnear v rozhovoru uvedl, že všichni muži, které hrál, představují prvek mužského chování, „ať už jde o mikroagresi až po makroagresi“. Také tvrdil, že se snažil vyhnout tomu, aby se jednotlivé postavy staly archetypem; jejich chování záviselo jak na jejich vlastních osobních životech, tak na reakci Harper na ně. (Silen.c.e)
- Název filmu se objeví až na samotném konci snímku. (Kejf.)
- Plastová maska (blondýnky), kterou mladý Geoffrey (Rory Kinnear) nosí, jasně symbolizuje nedostatek žen ve městě a posedlost ženskostí. (Silen.c.e)
Reklama