Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (601)

dopitak 

všechny recenze uživatele

V porovnání byli Vlastníci skvělí. Tady se stydíte střídavě za herce, za dialogy, za scénář. Kdyby natočili o té skutečné události film zvenku, tedy tu malou část kde se hejtman snaží nahnat body, a kdy místní SDH s velkou pompou složí nafukovací hrad, dalo se z toho s některými nápady něco vytřískat. Většina se ale odehrává v čugále, a její cestující nemůžete počastovat nevulgárně. Prostě sorry pane Havelka, ale tohle bylo velký hnědý eee. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání, neměl bych věřit high conceptům, protože mi přišlo, že tohle musí být díky námětu na nějaké rovině ok. Nakonec to jsou ale nesoustředěné scénky, které mluví jazykem satiry, ale o ničem nejsou, pouze stvrzují stereotypy - což je vážně smutné, protože to otevírá dvířka k hodně věcem, které to nakonec ignoruje. Nejblíž se to dostane ke kritice médií, ovšem i ta je značně neaktuální a povrchní. Vyloženě blbé rozhodnutí (ale bohužel typické) je zobrazení českého rasizmu jako bodré a roztomilé vlastnosti, která je postavě dána do vínku a prostě jí zůstane a nikdo nad tím nehne brvou. Ačkoliv ten film takové chování neschvaluje, rozhodně ho normalizuje. Scéna implikovaného sexu mezi Pleslem a dvakrát mladší vyděšenou holkou je naprosto nepřípustná a nechápu, jak mohl film projít celou fází produkce, aniž by ji někdo vyškrtl ze scénáře. I kdybych ale pominul tyhle naprosté stopky, tak zbyde urputně průměrný film, který je jen jakýmsi duchovním nástupcem Troškova Kameňáku s lepší obrazovou postprodukcí. Aspoň ale vím, jaké to je být uvězněný ve vlaku s nesnesitenými karikaturami a čekat na smířlivé vysvobození smrti. ()

Reklama

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Vlastně mě to relativně vysoké hodnocení překvapuje. Mimořádná událost je totiž mimořádná hlavně svým pojetím (možná dokonce originalitou nebo minimálně chutí natočit komedii jinak než je vkus většinového diváka), mimořádná tím, že čeští filmaři ještě pořád dokáží natočit komedii, u které se nejen zasmějete, ale dokonce se nebudete cítit trapně (a to už něco znamená). Jasně, některé vtípky jsou recyklátem již viděného, ale ten film prostě šlape. Jestli jsem si kdysi u filmu 127 hodin říkal, jak moc dokáže být strhující, když je celej o chlápkovi zaseklým ve skále, stejně tak jsem měl pochybnosti, jak moc může být vtipný film o pár lidech zaseklých ve vlaku. A opět zbytečně. Navíc moji oblíbení Plodková s Pleslem si to tu dávají stylově. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Vox populi, vox Dei. Po papuli si dej..." ... odpadující recenzente. Já se bavil, slzy smíchu proudem tekly. Divné? To se prý u komedií stává. Vlastníky nepolíben, i tak pět pražců drncá. No tak mě zastřelte! Trefíte-li se :-). Ovšem mimořádná událost vyžaduje i mimořádný přístup, proto otvírám okénka rovnou dvě. První vyvětrá kouř z komentářů. VLAKOVÉ OKÉNKO: [][]  (Neo)patrně se z vlaku vykláněli a větví lísky lísknuti po papuli byli, film však ve zdraví přežili: A) Filozofující funebrák Adam Bernau (3*). B) Geniální chlapeček verbal (3*). C) Vševědoucí dáma JitkaCardová (3*). D) Zodpovědná matka Morien (3*). [][] Druhé okénko vyvětrá mlhu z hasičáku. ZÁCHODOVÉ OKÉNKO: [][] V míse na kovové klapce leží, na spláchnutí čeká: A) Cucek krve, ztuhlé v žilách #MeToo Au.... B) Mobil papouška quokam. C) Chlup, co odpad! ze -zlého-šíleného-vlka-. D) Kapka Pitralonu, neb Pitryx už se holí (a zhlédnul už druhou českou komedii). [][] Dopad mimořádné události na ČD: náhradní autobusová ČSFD doprava zahlcena, 50 autobusů pro nespokojené diváky. A dalších 150 pro ty spokojené. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Když myslivec míří na instruktora autoškoly puškou Mosin-Nagant, má nejprve páku závěru směrem nahoru, což by odpovídalo tomu, že po předchozím výstřelu vyhodil nábojnici a už nemá nabito. V dalších záběrech už ale páku vidíme v poloze vodorovné, připravené ke střelbě, aniž by byl vložen náboj. (Veena.cz)
  • Film uzavírá píseň „Tunel jménem čas“ od skupiny Hoboes. (sator)
  • Hlavní kulisou filmu je motorový vůz řady 810 (původní označení M152.0), který pro natáčení poskytla společnost KŽC. Tento „kolejový autobus“, známý snad ze všech tratí v ČR, byl vyroben v počtu 680 kusů. Ve filmu jsou zmíněny 3 jeho přezdívky, ale reálně si jich vysloužil víc: Orchestrion, Šukafon, RegioMouse, Autobus, Motorák, Čugála, Rachotina, Cukajdó, Skleník, Akvárko, Plevel, Šukomyš či Krabička. (Foxhound#1)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama