Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman hraje kriminálníka inklinujícícho ke špatným životním volbám. Už to by mohlo jako známka kvality stačit. To co se původně tvářilo jako castingový omyl, se totiž ukázalo jako nejsilnější devíza filmu. V klidných scénách působí Max Demba jako sympatický smolař pronásledovaný životem, v těch drsných jde z něho regulérně strach. Al Pacino by to zahrál taky, ale od něho člověk psychicky labilní postavy čeká. Tady je kontrast větší, a tudíž patřičně působivější. Neprávem opomíjený klenot. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman opět svým hereckým projevem budí emoce, tentokrát poměrně záporný. Vlastně byl Max slušnej super sráč, chvíli jsem si myslel, že spouštěcí mechanismus byl uředník, ale z následného chování bylo zřejmé, že měl sráčctví v rodném listu. Příběh je naroubený právě na hlavní postavu, vyvolá emoce, nepříjemný pocity z chování hlavního hrdiny. Já jsem byl moc rád, že hlavní ženskou hrála Theresa Russell je to jedna z osmdesátkovejch femme fatalek a že se na ní dobře dívalo, to jí nikdo neodpáře. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak trochu dva muži po americku. Na rozdíl od Francouzů, zde se hlavní postavě obtížněji fandí. Není to totiž bezchybný a vymydlený Alan Delon, ale v podání Dustina Hoffmana skutečný zločinec, u něhož lze pochopit motivace jeho kriminální kariéry, ale stěží se s jeho činy lze ztotožňovat. Nicméně sdělit to, že někomu se nedaří žít ani na svobodě ani v kriminále, přičemž však tato druhá možnost je přece jen přjatelnější, se povedlo dokonale. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Průměrná detektivka, na kterou jsem se díval vlatně jen kvůli Dustinu Hoffmanovi, který v mém mladí představoval hereckou špičku. Na úplnou špici se dostal daleko víc Půlnočním kovbojem než tímto filmem, i když ani zde - v roli jedince hledacícího svůj prospěch bez ohledu na kohokoli jiného, přestože nikoli sociopatologického - na remomé neztrácí. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Dustin je v znamení Leva ako aj ja,charakterizuje ho bojovnosť,iniciatíva,pracovitosť a snímky zo 70 rokov,v ktorých sa objavil,som videl skoro všetky,a tento prírastok patrí medzi najdiskutovanejšie pre obraz ako vystihol svoj charakter... Charakter problémového Maxa,ktorý akurát vychádza z lapáku si čoraz viac koleduje o poriadny malér pre spôsob svojho konania sa tam môže bez sebemenších diskusii vrátiť.Je výbušný,prudký,burlivák,ktorý jedná päsťami. Má podmienku,musí si nájsť job,podarí sa mu cez agentúru získať prácu,a tam stretne aj priateľku,ktorá má z neho pomaly nočné mory,ale Max sa čoraz viac pohybuje v začarovanom kruhu,z ktorého sa dostať nebude zrovna EASY... Pár jobov sa mu vyskytne,ale kamošov,ktorých do toho zasvätí sa živí nevrátia. Povedal by som,že tento počin nie je medzi tými známejšími z Dustinovej dielne,ale treba ho vidieť,logika je na mieste,presne som vedel,čo bude robiť,kde sa rúti. Proste sa jedná o vynikajúci snímok na motívy skutočných udalostí,kde Dustin Hoffman podáva svoj 100% výkon,ktorý strhne diváka k zemi ako po čistom vypití liehoviny. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Zájem Hoffmana o zfilmování předlohy ho vedl k tomu, že navštívil jejího autora Edwarda Bunkera, toho času opět ve věznici. Díky nadšení známého herce do Bunkerova díla a skvělým kritikám jeho knihy byl Edward Bunker propuštěn výjimečně dříve. (Othello)
  • Edward Bunker napsal předlohu k tomuto filmu poté, co se vrátil z vězení, kde seděl za ozbrojenou loupež. (Othello)
  • Michael Mann byl jedním ze tří scénáristů, kteří se zpočátku podíleli na tomto filmu. Původní koncept sepsal s Edwardem Bunkerem během tří měsíců při návštěvách ve věznici San Quentin. Též zpovídal různé jiné vězně. Mannova verze scénáře měla být zrealizována pod režijní taktovkou Dustina Hoffmana. Když ten však od režie filmu odstoupil a na jeho místo se dostavil Ulu Grosbard, byli najati Alvin Sargent a Jeffrey Boam, aby přepsali Mannův scénář. Oba dva, společně s Bunkerem jsou pod scénářem uvedeni v titulcích. Mann nikoli. Edward Bunker se nadále podílel ve filmu jako technický poradce. (Othello)

Reklama

Reklama