Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Yiua (LEUNG KAR FAI) se připlete k vraždě a je odsouzen k trestu ve Stanleyově věznici. Je vhozen do uzavřeného světa s vlastními pravidly. Dostane se do konfliktu se všemi, se kterými by si vůbec začínat neměl. Naštěstí pro něj se ho ujme Ching (CHOW YUN-FAT Neprůstřelný mnich, Full Contact), charismatický podvodník, který má ve vězení výsadní postavení. Jenže v Stanleově věznici kope každý sám za sebe. Vězeňské triády, obyčejní vězňové i kápové ti všichni se snaží přežít. K brutálnímu násilí dochází každý den, lidé jsou mrzačeni a vše pomalu a jistě spěje ke katastrofě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Až tak po třiceti minutách se přestalo řečnit a začalo se něco dít. Zaujalo mě, že se Lam (narozdíl třeba od Darabonta ve Vykoupení z věznice Shawshank) soustřeďuje více než na postavy a jejich vztahy na chod a pravidla věznice. Čili hlavní a stěžejní bod příběhu. Příběh je sice sám o sobě docela jednoduchý, ale o to více vynikne zručná, typicky ostrá hongkongská režie, syrové prostředí a velmi drsné akční scény, kterých je tam sice jako šafránu, ale ke konci je to skutečně nářez. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám rád filmy z vězeňského prostředí. Ten omezený prostor a vysoká koncentrace těch nejrůznějších individuí - to už samo o sobě nabízí celou řadu dramatických zápletek. Celkem mne zajímalo jak to vypadá v současném čínském vězení. Filmů ze všech možných nápravných zařízení v USA může zájemce o toto téma vidět nespočet, ale Asie to už je jiná káva. Mno a řekněme si rovnou, že jsem byl velmi překvapen. Sice jsem nečekal drsné prostředí jako v Půlnočním expresu, ale přesto jsem očekával jistou strohost a primitivnost. Ale chyba lávky! Čisté cely, sice stále stejné ale vydatné jídlo, bílá pyžama na marodce a neskutečně slušní dozorci s až učitelskou trpělivostí a slušností, -to jsem tedy koukal. Yun-Fat Chow sliboval jistý herecký potenciál, ale tady zcela zapadl i když hrál jednu z hlavních rolí. Bohužel hned od počátku film trpí klasickou vadou asijských filmů, kterým říkám - afektované přehrávání. Možná, že se čínské publikum v kině komediálnímu chování Chowa smálo, mně však připadalo trapné. Naštěstí, když už film pomalu začíná nudit, dojde k rozjezdu hlavní zápletky a ke konci snímek dostane slušné grády. Ale i když divák čeká nejhorší, končí to dobře. Takže kdo čeká drsné vězeňské drama ve stylu Cely 211 apod.. bude spíše zklamán. U mne je to za tři cigarety. * * * ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(KDV) VĚZENÍ V PLAMENECH je v mnoha ohledech znevýhodněné, a tudíž může být v rámci filmografie režiséra, herce ve (vedlejší?) roli či národní kinematografie opomenuto, popř. dokonce negativně přijato kvůli zklamaným (nesprávným) očekáváním._____ Ringo Lam si sice v roce 1987 získal větší pozornost drsnějším MĚSTEM V PLAMENECH, ale to neznamená, že by jeho vězeňské drama s komediálními prvky nestálo za pozornost už třeba v rámci režisérovy tvorby svým zakončením, které je nezvykle pozitivní. Ačkoliv je MĚSTO V PLAMENECH fanoušky asijské produkce vyhledávanější, protože ho (nepřiznaně) zremakoval Quentin Tarantino ve svém debutu GAUNEŘI, VĚZENÍ V PLAMENECH má svou nepřehlédnutelnou historickou hodnotu, když ukazuje formování Triád a přímo za to obviňuje nečinný systém a některé jedince v něm._____ Tony Leung se zdá být ústřední postavou, protože je s ním divák od úvodních chvil a s chodem věznice a tamními zákony se seznamuje prostřednictvím něj, ale vyprávění se začne postupně více zaměřovat na postavu Chow Yun-Fata. Divák je vyveden z míry nejenom vyprávěním, které se polovinu stopáže soustředí na jednoho hlavního protagonistu, z něhož se stane ten vedlejší, ale i tím, že Chow je zprvu profilován v rozporu se svými rolemi v heroic blood-shed Johna Woo jako komická postava. Její přerod je pak návratem k typům rolí, které ztvárňoval předtím, a zároveň závěrečný happy end je po předchozí scéně ospravedlnitelný vzhledem k strukturaci snímku, kdy se střídají odlehčené a drásavé sekvence. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Ringo Lam + Chow Yun-Fat, to ve mě, snad nepřekvapivě, vzbudilo očekávání explozivní akční jízdy. Nemohl jsem se mýlit víc. Tady se jede nečekaně civilní vyprávění o obyčejných lidech, jejich příbězích a vznikajících vztazích, a nevyhnutelně jak to ve vězení bývá i půtkách. Ale i ty se vyřeší jen ranami pěstí, na exploze opravdu nedojde. Vlastně ani na ty plameny ne. Tu jen uťáplý nováček se skamarádí s ležérním vězeňským matadorem a spolu se dostanou do křížku s místním bossem Yakuzáckého vězeňského gangu, a snaží se to nějak překlepat až do konce svého trestu. Level Shawshank to není, ale i tak příjemný film. Hlavně díky skvělým hercům. 7/10 ()

otík 

všechny recenze uživatele

Velmi kvalitní vězeňské drama od Ringo Lama, jehož americké remake si sám později natočil s Jean-Claudë Van Dammem. Obě dvě zpracování si jsou velmi podobná - líčí tvrdý život ve věznici, kde si navzáejm kladou překážky vězni i dozorci. Jde spíše od drama než akční film, všechny bitky jsou pravé chlapské rány, žádné otočky a jiné efekty. Jde vidět, že Chow Yun-Fat je výborný herec nejen v krvavých opusech, ale umí zahrát i obyčejného, zranitelného chlápka. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení trvalo pouhých 21 dní. (tequilla)

Reklama

Reklama