Režie:
Sam EsmailScénář:
Sam EsmailKamera:
Tod CampbellHudba:
Mac QuayleHrají:
Julia Roberts, Ethan Hawke, Mahershala Ali, Myha'la, Farrah Mackenzie, Charlie Evans, Kevin Bacon, Alexis Rae Forlenza, Vanessa Aspillaga, Josh Drennen (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V apokalyptickém thrilleru si Amanda (Julia Roberts) a její manžel Clay (Ethan Hawke) pronajmou na víkend luxusní dům i se svými dětmi Archiem (Charlie Evans) a Rose (Farrah Mackenzie). Jejich dovolenou však naruší dva cizinci G. H. (Mahershala Ali) a jeho dcera Ruth (Myha'la Herrold), kteří se zničehonic objeví uprostřed noci a hledají útočiště před kybernetickým útokem. Ten je každou minutou silnější a děsivější a donutí všechny přijmout, co jim hroutící se svět nachystá. Film je natočený podle románu Rumaana Alama nominovaného na Národní knižní cenu. (Netflix)
(více)Videa (2)
Recenze (515)
Pre mňa veľké prekvapenie. Konečne po dlhšom čase niečo, čo sa vymyká bežnej konzumnej šablóne. Dovoľujem si tvrdiť, že toto pritiahne pozornosť aj klasického mainstreamového diváka. Od úvodu až po koniec vás tu sprevádza taká zláštna atmosféra, ktorá neveští nič dobré. Ako keby vám stále niekto dýchal na chrbát a nemohli ste sa otočiť a presvedčiť sa, kto to je. Dokonca miestami mi to pripomínalo Lanthimosove filmy. Silný nadpriemer. 85/100 ()
Bál jsem se náramně. Jistě, snímek není nějak zvlášť originální a občas je poznat, z jakých inspirací čerpá (já našel třeba Proroctví), ale znepokojivé je to dost a herecké výkony byly taky perfektní (na malém prostoru dokáže hodně třeba Kevin Bacon). Další tvorbu Sama Esmaila se myslím sledovat vyplatí. ()
Herecká sestava zvolena opravdu skvěle. Děj je trošku pomalejší a celé více konverzační. Některé scény jsou silné a napětí nechybí, bohužel toho mohlo být více. Divák neví značnou část, co se děje a i díky tomu, se napětí buduje dobře, protože nelze čekat, co přijde. Čekal jsem větší bombu, ale film účel splnil. Možná by stačilo ubrat na stopáži.. 7/10 = 75% ()
Zaujímavý koncept držal v neistote a napätí do ubytovania AfroLongIslanďákov. Naraz ten koncept šiel z kopca a v tej komplikovanosti nakoniec príde veľmi jednoduchý záver. USA sú stále v boji s nejakým vonkajším zlým nepriateľom, zavše je to Rusko, niekedy sa pridruží aj Čína, Iran, či deelektrifikovaná Korea, ale stávka na Rusko, to je na istotu. A hoci má film svoje mysteriózne polohy a dokonca existuje nádej, že jelene chcú niečo povedať, nakoniec tie jelene síce povedia viac, než hlavné postavy samotné, ale v súhrne nedostanete viac emócií než pri zbieraní húb. No a z tých pozitív sa dá vypichnúť len to, že v budúcich nebezpečenstvách už nebudú musieť otcovia svojim synom prácne vybíjať zuby, už budú našťastie k dispozícii všelijaké silné mikrovlnky, čo zvládnu tu prácu za vás. Tak díky, technologický vývoj! Zvyšok je len reklama na Priateľov. ()
Z netflixovské party Don’t Look Up a White Noise. A přesně tak dobře mířící na cíl, ale míjící ho, jak byste čekali. Poznávací dialogy s pár existenciálními myšlenkami, které ale nejsou nijak objevné. Dramatičnost filmu boostující scény narůstajícího napětí, které nám pokaždé pouze naznačí, co se “tam venku” může dít. A digitální jeleny pro dotek mystiky, ale bez smysluplného zakomponování do dějové struktury. Elegantní, o vynalézavost se snažící kamera vtahuje, ale na odvážnou kreativitu Jordana Peela nedosáhne. A konverzační rovina se pouze snaží o sociologii na evropské čí asijské scenáristické úrovni. Přesto ale film baví a dobře se na něj kouká. A taky chápu, pokud je pro někoho zajímavým alternativním příspěvkem do katastrofického žánru. Přesně takhle nějak by totiž k tomu mohlo dojít. ()
Galerie (103)
Photo © Netflix
Zajímavosti (13)
- Natáčení filmu probíhalo v USA, a to ve státě New York v lokalitách Long Island a Katonah. (GASTON73)
- Scény ve filmu, při kterých se objevují jeleni, jsou odkazem na řeckou mytologii, kde je zvíře spojováno se smrtí kvůli řecké bohyni Artemis. (NumeranS)
- Priezvisko suseda GH je Huxley, čo je pocta Aldousovi Huxleymu, ktorý napísal "Brave New World" a ďalšie romány, ktoré stvárnili obrazy dystopickej budúcnosti, kde sa technológia stala vecou, ktorá kazí ľudstvo a používa sa ako spôsob ubližovania ľuďom. (Arsenal83)
Reklama