Režie:
Antoine FuquaScénář:
Richard WenkKamera:
Robert RichardsonHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Gaia Scodellaro, Bruno Bilotta, David Denman, Eugenio Mastrandrea, Melissa Leo, Sonia Ammar, Remo Girone (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Od chvíle, kdy se Robert McCall (Denzel Washington) vzdal života v elitní jednotce, snaží se vyrovnat s hrůznými činy, které v minulosti spáchal, a nachází zvláštní útěchu ve službě spravedlnosti ve jménu utlačovaných. Když překvapivě zdomácní v jižní Itálii, zjistí, že jeho noví přátelé jsou pod dohledem místních zločineckých bossů. Když se události změní ve smrtící spád, McCall ví, co musí udělat: stát se ochráncem svých přátel a postavit se mafii. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (325)
Tak je znát, že nikdo nemládneme a Denzel rovněž. Film bych ocenil také o krapátek kratší a hutnější, přece jen se to vyřešilo nakonec tak nějak nahonem, mi přišlo. Jenže ona je tady fajn úvodní scéna, pak skvělé přístavní městečko, pohoda, klídek, napětí roste pozvolna, až už je to skutečně o strach, ale pořád tady lidé neztrácejí víru. Až mne překvapilo, jak moc se zde pracuje s náboženskými symboly, ale v dobrém - Panna Marie ochranitelka (legenda o založení kostela), pouť s prosbami, socha otce Pia s růženci, dokonce i loď v přístavu má jméno Padre Pio... Na každý pád skvělá pocta akčnímu žánru, bez větších moderních duhových výstřelků, a přes oněch pár děsivých scén je to vlastně hrozně pozitivní film. ()
Třetí Equalizer je v podstatě ryzí seagalovka, akorát místo špekatého, herecky netalentovaného a obludně narcistního ližprdelky východních diktátorů je tu v hlavní roli dvouoscarová továrna na charisma, které ani blížící se sedmdesátka nikterak neubírá na absolutní coolovosti. Stylový, atmosférický a skvostně vygradovaný úvod mě hodně namlsal, zbytek ale jede podle té nejohranější scénáristické šablony, jakou může staromódní akční film s těžkotonážním westernovým jádrem vůbec mít. Řemeslně je to úplně ok, ale ta bohorovnost a naprostá nepřemožitelnost Denzelova hrdiny filmu zbytečně ubírá (obzvlášť v nehezky odbyté finální akci) na napětí a toliko potřebných emocích. Další díly netřeba. 60 % ()
Antoine Fuqua se v druhém pokračování Equalizeru opět sešel s Denzelem Washingtonem. Tento tandem krom trilogie Equalizer stvořil ještě filmy Sedm statečných a Training Day, který mám z jejich spolupráce nejraději. Třetí Ekvalizér není špatný, navíc, když se jedná o díl, který před sebou vláčí dva slušné předchozí díly. Denzel má na svém kontě necelých sedm desítek letokruhů a ve své roli je i přesto uvěřitelný. Pokud hloubavě nedumáme nad smyslem života a smrti, tak film je skvělým odpočinkovým relaxem, který nám dá v mozkovém velíně náležitého oddechu. ()
"Equalizer 3" možná není tak dobrý jako velmi silný první díl, ale rozhodně ve všech ohledech překonává neuspokojivý druhý díl. Denzel Washington se potřetí a podle podtitulu naposledy vrací v roli ledově chladného a drsného vysloužilého agenta, který pro vládu prováděl takzvané "černé operace". Tentokrát se děj přesouvá na krásnou italskou Sicílii, kde se Robert McCall tentokrát dostane do problémů s mafií. Denzel Washington má charisma na rozdávání, a to, jak v jednu chvíli dokáže zahrát milého sympaťáka a v druhou chladného a nekompromisního hitmana s pohledem, ze kterého mrazí je úžasné. Postava Dakoty Fanning je sice sympatická, ale docela zbytečná a filmu vlastně vůbec nic nepřidává, z mafiánů opravdu nevyzařuje velká hrozba, takže jako divák víte, že McCalla nečeká zrovna nejtěžší úkol. Akčních scén je pramálo, ale jsou pojaty realisticky a nejsou ve svém provedení přehnané, navíc přinášejí explicitní gore scény provedené ve stylu staré školy. Nejlepší je dost možná samotný úvod, který je moc hezky brutální. Velkým úspěchem filmu je jeho kamera, která je perfektně provedená a výsledkem je nádherný vizuální požitek z pohybů kamery a práce se světlem, navíc s využitím krásných lokací natáčení. Trochu mě však zklamalo samotné finále, které mi přišlo poměrně uspěchané a zúčtování se záporákem nebylo tak satisfakční jak celé finále z OBI z jedničky. Navíc mi přišlo divné, že na začátku Danzel vyčistil tu vinárnu jen proto, že někdo okradl nějakého důchodce o penzijní spoření. A také nechápu, proč mu ty peníze musela vrátit zrovna Dakota, která s tím nemá vůbec nic společného. Co se týče příběhu o postavě Denzela, tak ten byl nejlépe podán v prvním filmu. V tom druhém to bylo takové přehrávané a zde nevýrazné. Od posledního dílu jsem čekal trochu víc, jako uzavření kapitoly bych natočil ještě jeden díl, ale dobrý.., odcházel jsem z kina s úsměvem. /70%/ ()
Galerie (25)
Photo © Sony Pictures Entertainment
![Equalizer 3: Poslední kapitola - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/186/168186456_229axb.jpg)
Zajímavosti (6)
- Greg Dyer (Marco Giuliani) z Bostonu v Massachusetts, který přišel o penzi, bydlí ve stejném domě, ve kterém bydlel v prvním díle také Robert McCall (Denzel Washington). V prvním filmu z r. 2014 si v čase 36:34 můžeme všimnou prakticky totožného záběru, který je ve třetím díle na konci filmu v čase 01:38:46. Odtud také pramení jejich známost a začátek děje filmu. (DJMaroko)
- Záverečné zúčtovanie so záporákmi v každej časti série sa odohráva za nepriaznivého počasia. V prvej časti sa o dážď postarala protipožiarna ochrana v predajni. V druhej časti to bol hurikán. Tretia mala búrku s dažďom. (m.a.t.o.)
- Hlavní natáčení začalo 10. října 2022 na pobřeží Amalfi v Itálii. Natáčení pokračovalo do 20. listopadu, poté se začátkem prosince přesunulo do Neapole a v lednu 2023 skončilo v Římě. (sator)
Jihoitalské městečko, kýčovitě odporně idylické tak, že by v tom Kvítečkově mohli ze dne na den zavést reálný komunismus, má kurva problém. Pardon, chtěl jsem samozřejmě říct „kletě“, poněvadž takové žalostné vulgarismy přeci správně pokrytecký neomarxista zásadně nepoužívá! Dostala na něj totiž zálusk mimořádně brutální a bezskrupulózní Kozí nozdra, která jej chce ovládnout a přetvořit v další zlatý důl typu Amalfi, tedy kurevsky předražený a stejně tak výnosný ráj pro střibrnolžičkové fuckany hedgeových tunelářů a nepokrytě se kurvící zlatokopecké zbotoxované instapičinky. Zase pardon, samozřejmě „nekřesťansky“, „prostituující“ a „influencerky“ jsou ty pravé korektní a citlivé sluníčkáře nepohoršující výrazy. A tak ta děsivá sběř krutě terorizuje všechny tamější hodňoučké a veskrze altruistické človíčky, kteří pak bezradně pláčou a zoufale lomí ručičkama. Naštěstí či naneštěstí, záleží, ze které strany se na do díváte, si tu oázu filantropie a utopistické ryzí lidskosti zvolil jako svou penzijní lokalitu na dožití nejkrutopřísnější a nejsmrtonosnější důchodce světa, ochránce chudých, utlačovaných, vdov a sirotků, ať už o to stojí, nebo ne, strašlivý bobr z OBI - děda Denzl. A ten se kurva nesere! Ups. Samosebou tam mělo po mumulendovsky být „s ničím se příliš nepáře“. Dokonce po prvních dvou úděsných pičovinách („Otravných a patetických přitroublostech“, ty zarputilý ignorante!!!) děda konečně zjistil, že Hemingway i Proust jsou plytcí, nudní, krutě přeceňovaní a do sebe zahledění žvanilové akorát tak pro hipstery a narkáče, tudíž se tentokrát na jakékoliv nekvalifikované „čtení“ zcela vyjebal (Ale no tak, soudruhu verbale, „dal mu vale“!!!), takže přes půl filmu již Nehledá ztracený čas a netrousí laciná pouťová moudra či absinthové jinotaje. Jen prostě zazvoní mafii hrana, aby mohl být spokojeným starcem u moře, a urputně a bez zábran či slitování jen v kulantních kulisách likviduje, likviduje a likviduje, až vyhladí celou Camorru, 'Ndranghetu, Sacra Coronu i Kozí nozdru, načež zaslouženě dosadí na radnici Sluníčkového městečka ty sveřepé municipální bolševiky, co si Altamonte rozvracet nedají! Ovšem to vše, aniž by k mému velkému překvapení v tomto dílu sundal ze stromu jediné koťátko, převedl slepou babičku přes přechod, charitativně omítnul a vymaloval dva až tři domovy důchodců nebo přesvědčil nějaký nezletilý čokogang o nesporných výhodách vysokého školství. A tak je z toho historicky první, a zřejmě i poslední, bez hrozby rakoviny očí nebo unudění se xmrti sledovatelný a veskrze vinně potěšující Frekvenční měnič zvukového signálu, svižný, staroškolsky přímočarý, neustále akční, rozkokošně surový a brutální. Nebýt toho počátečního nechutně klišovitého žužusocialismu v té jihoitalské prvobytně pospolné prdeli a hnusně patetického konce, jako vystřiženého z buzerantské reklamy na životní a penzijní pojištění, kde chyběli už jen zpomaleně radostně skákající labradoři s vlajícíma ušima a s nimi laškovně dovádějící stáda katalogově upravených, módně vyfiknutých, čilých, a i přes televizní sklo zřetelně voňavých důchodců, je to na plnou palbu. () (méně) (více)