Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (219)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tvorbu Pavla Soukupa znám už dlouho a snažím se ji aktivně sledovat už od prvních Pionýrů hororu a Třídy smrti, která v téhle antologii byla rozhodně jedním z nejvýraznějších počinů. Vždycky jsem doufal, že to tenhle člověk dotáhne až k celovečeráku, jelikož málokterý z novějších českých tvůrců má takový talent a vysoký potenciál. Když přišel #marty, dal jsem to celé jedním dechem, ale přišlo mi, že to není úplně dotažené, že tam je co zlepšovat a i přes naprosto pohlcující atmosféru jsem tomu dal jen tři hvězdy. A #anna měla být původně druhá série, nezávisle na #martym, ale dotáhla to až do kin jako regulérní film, tak jsem neváhal a při nejbližší příležitosti na to šel do kina. Dokonce i brácha se mnou šel a to ho nezajímá nic, co by zajímalo mě. #anna je ve výsledku #martymu hodně podobná, především strukturou vyprávění, dávkováním zvratů, neskutečně napínavou atmosférou i nedotaženostmi ve scénáři, ale přijde mi, že v #anně už se Soukup posunul dál a i když scénář by rozhodně potřeboval dotáhnout (a víc využít některé postavy - a navíc Soukup ten scénář nepsal, takže to není přímo jeho vina) a je největší slabinou celého filmu, výsledek funguje značně lépe než #marty. Nevypadne z toho nic laciného a hlavně Soukup celou dobu přesně ví, co chce říct a kam to chce gradovat. A když vás to pohltí, nezbyde vám nic jiného, než tuhle až do poslední chvíle nejistou hru odkoukat až do konce. Velice mě potěšila i určitá propracovanost postav. Ne že by to bylo zrovna psychologické, ale jsem rád (a v české kinematografii obzvlášť, protože takový přístup k postavám zde skoro neexistuje), že tu jsou všichni, doslova všichni, vykresleni neutrálně - žádný čistý klaďas nebo záporák, žádné černobílé vidění světa, prostě shrnutí kladů i záporů každého, jako v realitě. O to je to celé napínavější a když si k tomu člověk přidá solidní filmařskou stránku (a to nejen co se týče kamery, ale také výrazné a působivé práce se střihem a především se zvukem, protože jsem po dlouhé době v českém filmu všem bez problémů všechno rozuměl) a překvapivě povedené a uvěřitelné herecké výkony, nemůže z toho vylézt špatný film. S určitými mínusy ano, proto taky nedávám plný počet (a trošku mi vadí ta malá utnutost konce, ale uznávám, že takhle zanechá největší dopad), ale výsledek je solidní i tak a do kina se na to vyplatí jít, protože kvalitnějších českých filmů za posledních x let moc nevzniklo a tenhle jako jeden z mála umí zaujmout, fungovat, nepůsobit trapně ani hloupě a odvádí přesně tu práci, kterou odvádět chce. V naší kinematografii je to doslova klenot, když vím, co se tu v posledních letech točí. Snad Pavel Soukup bude s #annou slavit úspěch a v budoucnu se od něj dočkáme dalších filmů, protože přesně takové oživení česká kinematografie potřebuje. A jestli jsem v titulcích viděl dobře, trochu tu s ním spolupracoval i Adam Sedlák a jestli je to TEN Adam Sedlák, mohla by se pomalu rodit česká nová vlna. 4* ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Fandím těm pár odvážlivcům, kteří se v Česku snaží o žánrové filmy. A zrovna tenhle dlouho vypadal dost povedeně. Pavel Soukup zjevně žánru rozumí a ví, co dělá. Také mne potěšilo obsazení zcela neznámých tváří do hlavních rolí, což se u  nás také moc nevidí. Na příběhu bylo bohužel vidět, že vznikal jako webový seriál a některé zbytečné cliffhangery zbytečně tloukly do očí. Také s detektivní linkou si scenáristka docela naběhla, protože filmu v závěru zlomila vaz. Po mnoha zavádějících stopách a edukačních dialozích film skončil zcela nenápaditě (70%). ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Čeští diváci dlouhodobě nadávají na to, že lokálně vznikají jen upocené a nevtipné komedie nebo křečovité a ze života těžko opsané romantické kousky, které se prostě jen snaží zasáhnout co nejširší diváckou masu a spoléhají na okoukané tváře. #annaismissing se stejně jako loňský BANGER. (za kterým stál třicátník Adam Sedlák – předpokládám, že za námětem tohohle kousku stojí stejný Sedlák), který byl, more, nápaditý, autentický a energický, nebojí riskovat, soustředí se a pokouší o žánrovost. Rovněž mladé duo Pavel Soukup a Lucie Kryzová stejně jako Sedlák dané generaci přinejmenším rozumí, divákům předložili konkrétní záměr i několikeré odvádění pozornosti jiným směrem. Náctiletá influencerka Anna, jinak ráda v roli vyzývavé lolity, právník, v jehož mobilu se vyjímá její polonahá fotografie, no a konečně jeho dospívající dcera Nina, která snímek najde, což jí solidně zamotá hlavu. Anna navíc už týden nic nového nezveřejnila, takže co když se jí něco stalo? A jakou roli v tom hraje Ninin otec, jehož vysvětlení je poněkud vágní? Nebo množství nepřátel, které si kvůli cíleným výstupům na internetu vytvořila? Ačkoliv střed vyprávění lehce drhne a dílčí pointy jej tříští, a také zápletka/pátrání vyplivnou nějaké to „ale“, celé je to solidně uchopené, nenudí, nebojí se používat flashbacky a nechronologické vyprávění či jinak postavit kameru, je to vizuálně atraktivní a zejména mladými tvářemi skvěle zahrané (z dospělých mi naopak taková Barbora Bočková prostě herecky nesedí). Navíc to má neotravná varování ohledně nutné prozíravost při sdílení čehokoliv… Nejsou to kdovíjaké čtyři hvězdy, ale opatrně tleskám. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Je to dobré, velmi dobré, ale mohlo to být ještě lepší, kdyby se mě to k závěru nepokusilo udusit jedním překvapivým zvratem za druhým a kdyby se to nakonec tolik nevěnovalo dospělým, především na úkor Niny a Robina. Jinak ale všechny palce nahoru za film plný skvěle hrajících mladých lidí (Alexandru Vostrejžovou prostě vyzdvihnout musím), který působí uvěřitelně a jehož postavy jsou napsané tak zajímavě, že se o něm dá i po skončení přemýšlet. ()

Vidly10 

všechny recenze uživatele

Kdybych jen věděl, že přijdu o tohle, tak do toho kina i dojdu pěšky. Výborný moderní thriller, který mě nepustil od obrazovky ani na chvíli a vystavěl si veškeré své stěžejní momenty do nejmenších detailů. Černý kůň sezóny, který mohu silně doporučit a opět skvělý příspěvek do nové generace filmů z naší malé zemičky. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)

Související novinky

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

Ceny české filmové kritiky ovládla Přišla v noci

03.02.2024

Večer v sobotu 3. února 2024 proběhl v Divadle Archa v Praze 14. ročník slavnostního předávání Cen české filmové kritiky, které každoročně uděluje Sdružení české filmové kritiky výrazným a chváleným… (více)

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

04.01.2024

Ve čtvrtek 4. ledna byly Sdružením české filmové kritiky oznámeny nominace pro 14. ročník výročního předávání Cen české filmové kritiky, které by tentokrát měly vyzdvihnout výrazná česká… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama