Reklama

Reklama

Gabriela Soukalová: Pravda se pořád vyplatí

Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Film vypráví příběh Gabriely Soukalové, největší ženské biatlonové hvězdy v naší historii, která se zařadila mezi nejlepší závodnice na světě. Dokumentární snímek sleduje neuvěřitelnou cestu z Jablonce nad Nisou na světový trůn a umožní divákovi proniknout do tajů Gabrielina života. Sekundárně s tím mapuje vzestup popularity tohoto sportu, na němž má právě ona zásluhu. Dokázala se stát nejúspěšnější světovou biatlonistkou, ale její životní cesta nebyla jednoduchá. Musela překonat spoustu překážek, ale dostala se až na vrchol, když se stala vítězkou Světového poháru a několikanásobnou olympijskou medailistkou. Film dokumentuje její vzestup i pád.
Z vrcholu sportovního i společenského postavení se Gabriela ocitla na samém dně. Filmový dokument se zabývá jejími úspěchy, koncem kariéry i rozpadem manželství, které se stalo terčem veřejného zájmu. Jaké byly příčiny? Kdo za to může? Dalo se to zastavit? Odpovědi na tyto otázky získáte v tomto životopisném dokumentu. A nejen to. Dozvíte se také, jak se v nejtěžším momentu života postavit zase na nohy a vydat se vzhůru. Pokoušela se legendární sportovkyně v minulém roce o comeback? Filmový dokument Gabriela Soukalová: Pravda se pořád vyplatí vám na to odpoví. (Bohemia MP)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (44)

crackonosh 

všechny recenze uživatele

Namísto dokumentu spíše adorace často nešťastné a patrně poněkud labilní sportovkyně, která hůlky a flintu hodila do žita, aby je ochotně vyměnila za bulvár. Jenže hodnotit osoby veřejného života na základě pofidérního autorského díla-filmu je nečestné, nesportovní a také nesmírně ošemetné. A tak se raději zaměřím na bizarní a bezradný formát snímku, ve kterém režisér z nedostatku invence a schopností ilustruje vyprávění o tom, jak hrdince někdo spláchnul palačinky do záchodu dramatickou scénkou, ve které hlavní protagonistce kdosi — ano, hádáte správně — splachuje palačinky do záchodu. Jindy zas blonďatou krasavici sledujeme, kterak v zaumně nasvícených záběrech předstírá zvracení, aby tak doprovodila povídání o potížích s příjmem potravy… Ve výsledku nepříliš interesantní blábol a telenovela s celkově dosti děsivým hudebním doprovodem, ze kterého vypichuji zejména ústřední píseň opatřenou dada textem „já teď na kolenou klidně budu tu stát, i kdybych tisíckrát ještě musela spadnout“. What the F? ()

ForGump 

všechny recenze uživatele

Velmi brutální bulvární dokument pro masy, jenž se snaží dojímat a hlavně glorifikovat. Zajímavých momentů, či režijních nápadů, aby člověk pohledal. Celý ten film je natáčen podivným způsobem, kde kombinuje prázdné záběry s prázdnými slovy, které doplňují občasné zvláštně bizarní otázky režiséra. A ještě obrazem podivně ilustruje. Takže pokud od respondenta slyšíme, že mu někdo spláchl palačinky do záchodu, tak to i skutečně v dotočených záběrech vidíme, případně někdo říká, že zvracel, tak ho vidíme jak se ohýbá k záchodové míse, či byl jako dítě nerad, že sportuje, tak vidíme zezadu dítě táhnoucí sáňky mrskající s hůlkami. Nič moč tedy. To, že se na hlavní protagonistku nelze napojit a že to celé působí jako mírná manipulace, jež nám v nejlepších momentech vráží do ksichtu pantátovská moudra Jana Krause o fašistech a vrcholem jsou věhlasné hvězdy biatlonu, jenž tam jsou úplně k ničemu a chvilkami mi přijde, že čtou připravený text přímo od hlavní hvězdy filmu a takový pocit je už úplný doraz hřebů do rakve úmornosti a znechucení. Opravdu nepodařené. 20% ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdybych za tenhle komentovaný sestřih novinových titulků a nepůvodních záběrů z živých sportovních přenosů zaplatil plné vstupné, cítil bych se dost ošizen. Jde o jednostrannou glorifikaci/(sebe)obhajobu prokládanou starým dobrým kydáním hnoje, kritickou ke všem, jen ne k samotné protagonistce, která se zas a znovu plačtivě staví do pozice oběti. Jak jinak, když je režisér/promotér zároveň agentem Soukalové. Člověk nemusí být vystudovaný psycholog, aby ho napadlo, že vztahy obvykle takhle schematicky nefungují, že není jen čisté dobro a absolutní zlo, ale budiž. Při stominutové stopáži a prvoplánovém zapojování sentimentální hudby to ovšem vede k extrémní monotónnosti a nevkusnému kýčaření. Celé je to navrch, snad vyjma slz v autě, okatě fejkové, naskriptované, bez autenticky působících výroků a situací – jak ironické u filmu, který má v podtitulu slovo „pravda“. Poslední půlhodina, kdy už není moc o čem vyprávět, je pak z velké části jen bezobsažným ředěním onoho hustého, lepkavého koncentrátu. Díky alespoň za nechtěně wtf momenty, třeba mluvící hlavu Krause, který (zrovna on!) se moralistně vymezuje vůči novinářským hyenám. Pro VoD platformu cílící na nejnižší společný jmenovatel jde ale o adekvátní výplň, která svým nápadně bulvárním nábojem zřejmě přitáhne dost pozornosti, aby se producentům vyplatilo natočit příště stejně plonkové promo jinému sportovci nebo sportovkyni. 20% ()

Othello 

všechny recenze uživatele

"Celý film byl pro mě velký zážitek, i pro mého manžela. Po deseti letech jsem ho viděla brečet. " - jeden z komentářů níže. Pustil jsem si to jako trest za to, že jsem si spletl časy a nestihl tak maratón Indiana Jonesů v Aeru, takže se kdyžtak omlouvám za to, že jsem třeba doposud vůbec nevěděl, kdo Soukalová je. Z tohoto ignorantského úhlu to pro mě byla zajímavá sonda do toho nejryzejšího bulvárního jazyka, ke kterému se jinak moc nedostanu. A nemůžu nepřiznat, že jsem si to svým způsobem neužil. Je k tomu potřeba ale jistá škodolibost, protože obecnou nezajímavost téměř všech jeho akterů překonává jenom jejich připitomělost. Gabriela Soukalová vypráví o tom, jak jí bylo manipulováno, přičemž je většinu času vmanipulovávána do smešně inscenovaných money-shotů či ilustrací jejích zkušeností (epická scéna s lívancema v hajzlu může žít v mé hlavě rent free do smrti). Do toho bezuzdně žvatlaj mluvící hlavy živoucích důkazů, že pokud se chcete bezpečně pochcat smíchy, nechte sportovce mluvit o čemkoli jiném než o sportu. Ale nejen ti. Dvakrát tam něco žvatlá nějaká záhadná osoba, u který není vůbec uvedený, co tady vůbec dělá a je označená pouze jako "umělkyně". Jediný komik na světě, který v životě neřekl nic vtipnýho, Jan Kraus, si tam střihne svoje "Jó hodná holka, pozdravila a tak..." a pak začne úplně random žvatlat něco o zlých novinářích. Yes, miluju! Samotná protagonistka je vlastně celkem roztomilé tele připomínající mi Brejchovou v Láskách jedný plavovlásky, která nám prostě přišla ukázat svůj trik s pinpongáčema a já se na ní za to nemůžu zlobit. Ale co s tím dělá Větrovský, který spíš než jako režisér působí jak vyhořelej korporátní copywriter po osmym pivu, je v něčem šíleně nesympatická snaha těmi nejlacinějšími prostředky vyvolat dojem obrovského příběhu kolem někoho kdo... je prostě taková nezajímavá máma z předměstí, která občas jen tak mimochodem vytáhne do kamery konkrétní proteinovou tyčinku, abych si na konci titulků mohl přečíst, že tohle promo video bylo spolufinancováno Státním fondem kinematografie. Dopíči cože? :DDD ()

Vignette 

všechny recenze uživatele

Jak tady čtu recenze, možná jsem se nechala nachytat, ale dokument mě kupodivu bavil, ačkoli Gábinu považuju za podobnou postavu, jako jsou v Británii Harry s Meghan (je fakt, že po shlédnutí jejich dokumentu mi byli taky sympatičtější, takže možná je to zkrátka moje naivita). Každopádně jsem si zavzpomínala na doby, kdy jsem Gábině fandila a obdivovala ji, jak je šikovná a u toho i krásná :), záběry na její radost po závodech mě dost dojímaly. Věřím, že to v životě neměla lehké, závodit s PP musela být šílenost. Taky věřím, že jí dal dost zabrat její exmanžel, v názoru na něm se shodují snad všichni ve filmu, dokonce i ti, kteří ji jinak mírně kritizují a nesouhlasí s ní například v otázce změny techniky nebo lékařské péče. Zajímavé je, že Gábina říká, že předmanželskou smlouvu vyžadovala, ale podle vyprávění její mámy to tak vůbec nezní. Takže je určitě možné, že nesedí víc věcí, ale to je holt asi u dokumentu, kde mluví jen jedna strana, poměrně normální. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (3)

  • Tři lidé nabídku objevit se ve filmu odmítli, a to trenér Jindřich Šikola, biatlonistka Veronika Vítková a Petr Koukal, bývalý manžel Gabriely Soukalové. (Duoscop)

Reklama

Reklama