Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (611)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Čím dál častěji mívám chuť na starší film, který je ryze kvatitní. Dobrý ve všech ohledech, skvěle napsaný, nasnímaný, zahraný. A tím nemyslím jen Eda Nortona, protože tady byli výborní všichni. Jasně že jsme to už za ty roky někde viděli, to ale vůbec nevadí. Film natočený na film, s dobrou hudbou, světlem, atmosférou, s vůní whisky a cigaret, se špínou církve, politiky a tanečky justice... Poctivé čtyři, ale ode mě plný počet, protože jak říkám, takové filmy se dávno netočí, takže od radosti. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ilúziu o nevyhnutnosti zastupovania obhajcom v prípade súdneho procesu vytvoril mocenský systém. Rovnaký systém, ktorého záujmy obhajujú advokáti vlastníkov a hráčov filmového priemyslu, prináša do kín filmy, utvrdzujúce divákov o potrebe presne takéhoto fungovania súdnictva. Vďaka nemu dobrý a dostatočne drahý advokát zvíťazí vždy. Stačí mať tie správne precedensy, špicľovské zázemie a výrečnosť! Prvotný strach prináša atraktívny príbeh, kde sa zmiešavajú otázky advokátskej cti, vzťahové problémy s otázkou duševne chorých páchateľov. Je postavený na šikovnom hereckom výkone obvineného v kontraste so sivo nezaujímavými (avšak potrebnými!) advokátmi, sudcami a prokurátormi. Prekvapivé vyústenie smeruje k interesantnej poučke: "Nikomu never! Ani sebe samému.". Systém predražených ohýbačov paragrafov, umožňujúci vždy iný výklad zdanlivo jednoznačného pravidla však ostáva nespochybnený. Dôkazom toho je vo filme vyvolaná debata právnikov o tom, že v priebehu procesu nie je možné meniť raz začatý smer obhajoby. Ani v prípade, ak je to žiadúce, pretože sa v priebehu procesu objavili nové dôkazy. Mašinéria pravidiel vedenia súdneho pojednávania nepustí - je možné robiť kadejaké iné lotroviny (ako sa aj v priebehu procesu ukáže), ale toto v žiadnom prípade nie! Rezultát: dejovo pozerateľná súdnička nespochybňujúca systém. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $56,116,183Tržby Celosvetovo $102,616,183║ Hneď od úvodu film prezieravo nahrá sledujúcemu ako to všetko asi pekne skončí(a aj tak sa prevažne deje) ale najprv príde v 3/4 filmu slušný boom z Edwardom Nortonom a z jeho rozdvojenou osobnosťou, čo nám dá menšie vytriezvenie z faktu, že nejde len o taký priamočiary súdny proces na aký sa to do tej chvíli tvárilo a záverom príde úplne schladenie a vytriezvenie, ktoré dá filmu úplne inú tvár, prinucujúc udeliť filmu vyššie hodnotenie než bolo takmer počas celého filmu skoro jasné(65%-70%). Film vyťahuje hlavne charakter dobre zahranej postavy Edwarda Nortona. /80%/ ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Primal Fear funguje díky skvělému scénáři a hereckému umu Richarda Gerea a Edwarda Nortona. Není to žádný klenot kinematografie, ale poctivý, gradující thriller. A to se taky cení, takových moc není. Začátek je jednoduchý a přímočarý. Někdo zabil arcibiskupa a z místa činu utíká Norton, přistižen policií. Obhájce v podání Richarda Gerea se případu hned chytí a nabízí svou službu Nortonovi zdarma protože věří, že je nevinný. Jediným faktem zatím zůstává, že Norton je chycen, jak utíká od sídla arcibiskupa v zakrvácených šatech. Žádný přímý důkaz ani motiv, pouze fakt, že Norton zpíval ve sboru a s arcibiskupem se znal blízce. Příběh postupně odkrývá další fakta, jako Nortonova kamaráda Alexe, který je přistižen v Nortonově bytě a následně fakt, že tito dva spolu s další kamarádkou pro arcibiskupa točili lechtivé filmy. K tomu připočítejte napojení arcibiskupa na vlivné lidi a jejich skupování pozemků a na zvraty máme zaděláno :). Zásadním se ale stává až moment, kdy Gere v cele zatlačí na Nortona a ukáže se, že ten trpí poruchou osobnosti a že opravdu arcibiskupa zabil, ale sám o tom neví. Gere tedy ztrácí svou obhajobu, ale stále pracuje na tom, jak očistit svého klienta. Konec ale nechá všechny na pochybách. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Skvělý film s brilantním koncem. Na film jsem se chtěl podívat hlavně (nebo jen kvůli?) mému oblíbenci Gereovi. A ač velmi nerad a s velkým sebezapřením musím kriticky uznat, že idkyž Gere zahrál na 1 to, co měl, Edward Norton ho převýšil. K tomu je tu ještě Laura Linney, která se po boku Gerea objevila už v mnou velmi oblíbeném snímku Proroctví z temnot. Hodnotím 5*, tenhle film na ně má. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)
  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno