Režie:
Joe WrightScénář:
Deborah MoggachHudba:
Dario MarianelliHrají:
Keira Knightley, Rosamund Pike, Matthew Macfadyen, Donald Sutherland, Jena Malone, Brenda Blethyn, Talulah Riley, Judi Dench, Carey Mulligan, Simon Woods (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pán a paní Bennetovi mají pět dcer, které by jejich prostomyslná a přímočará matka ráda viděla pod čepcem. Když se na velké sídlo Netherfield v sousedství přistěhuje bohatý, mladý a svobodný pan Bingley, začne činorodá paní Bennetová spřádat nadějeplné plány. Zdá se, že nejstarší z dcer, půvabná Jane, mladíka zaujlala a že zásnuby na sebe nedají dlouho čekat. Pan Bingley má bohatého přítele Darcyho, mezi nímž a druhorozenou dcerou Elizabeth Bennetovou vzniká zvláštní, rozporuplný vztah... Slavný román anglické spisovatelky Jane Austenové (1775–1817) Pýcha a předsudek (1813) byl na filmové plátno poprvé převeden Robertem Z. Leonardem v roce 1940 s Laurencem Olivierem a Greer Garsonovou v hlavních rolích. Dočkal se i několika televizních zpracování a inspiroval nejen proslavený Deník Bridget Jonesové (2001), ale zejména romantický muzikál Moje velká indická svatba (2004). V roce 2005 se dalšího filmového zpracování režijně chopil debutující Joe Wright. Společně se scenáristkou Deborah Moggachovou k románové předloze přistupovali s pokorou a úctou. Podařila se jim tak téměř doslovná adaptace románu, včetně věrohodného zachycení obrazu doby a vykreslení jednotlivých postav. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 016)
Zase jednou po dlouhé době dávám naprosto bez zábran poctivých 5*, protože tenhle styl, příběh, tahle doba a vůbec všechno mi neuvěřitelně sedí a baví mě. Od Jane Austen jsem nic nečetla, ale jak píše Kass, její svět se mi moc líbí, zvlášť když je převedený na plátno tak umně, jako se to právě povedlo Joe Wright. Povedený casting je základem (skvělá Elizabeth, výborně zvolený pan Darcy, ...), ale není tím jediným - vyzdvihla bych především hudbu Daria Marianelliho (o něm myslím ještě uslyšíme), kameru a kostýmy. ()
Film, kterej sem před deseti rokama žral takovým způsobem, že sem se nazpaměť naučil komplet anglický dialogy všech postav a ještě dneska dokážu dobře půlku filmu odcitovat. Moje top 25, lidi kteří v tom vidí jenom Wrightovu přeslazenou limonádu jsou hovada. Jednou za čas si příkrý soud mohu dovolit, no... :D ()
Nikdy by som nepovedal, ze by som mohol niekedy prist na chut romanom od Jane Austenovej a to som necakal ani pri tomto filme. Vobec netusim, cim to bolo, ale bavilo ma to a to mam niekedy problem zapamätat si mena postav, ak ich je tam prilis vela. Ale v tomto filme to vsetko fungovalo a zapadlo do seba ako puzzle, takze ma zaujimal jasny skryty zaujem Keiry Knightley o lasku na prvy pohlad chladneho pana Darcyho, dalej preco bohaty pan Bingley zrazu stratil zaujem o jej sestru Jane, ale najviac ma potesila uloha tak trochu flegmatickeho otca vsetkych piatich dcer Donalda Sutherlanda hlavne v zavere filmu :-) Len skoda, ze som nemohol vidiet reakciu nesympatickej grofky Judi Dench na to, co sa stalo v zavere filmu, bud to Markiza stopla o nieco skor, alebo to reziser naozaj nenatocil, ale to je jedno. Film ma prekvapivo bavil, mal krasnu hudbu, (hlavne melodie na klaviri) a to je naznak toho, ze sa mozem pomaly pustit aj na nenavideny a nudny ROZUM A CIT (1995), ktory som videl v case, ked som vyrastal asi len na akcnych blockbusteroch :-). Nemecka Cinema ohodnotila tento film iba na 25 %, co je pre mna nepochopitelne. Na Oscara bola nominovana Keira Knightley za herecku v hlavnej ulohe, avsak z Oscara sa v tejto kategorii mohla tesit Reese Witherspoon za ulohu v drame WALK THE LINE (2005) . _______ Keira Knightley - (Elizabeth Bennet) +++ Rosamund Pike - (Jane Bennet) +++ Jena Malone - (Lydia Bennet) +++ Talulah Riley - (Mary Bennet) +++ Carey Mulligan - (Kitty Bennet) +++ Donald Sutherland - (Pán Bennet) +++ Brenda Blethyn - (Pani Bennetová) +++ Matthew Macfadyen - (Pán Darcy) +++ Simon Woods - (Pán Bingley) +++ Tom Hollander - (Pán Collins) +++ Judi Dench - (Grófka Catherine de Bourg) +++ Produkcia: Eric Fellner +++ ()
Nádhera. Už prvním záběrem a prvními tóny klavíru jsem byl lapen a propuštěn až se závěrečnými titulky, emocionálně obohacen. Takhle skvěle zrežírovaný, s lehkostí odvyprávěný a úžasně zahraný film se jen tak nevidí. I po výtvarné stránce bez chybičky. Hodně lidí tady srovnává s TV seriálem s Colinem Firthem, ale ten nikdy neopustil televizní mantinely se svojí statičností a doslovností. Zatímco tenhle film žije, doslova pulzuje životem – neustálé táhlé jízdy kamery, promyšlené kompozice obrazů, které nikdy nesklouznou do laciného kýče, přehršel vizuálních nápadů, do sebemenších detailů propracovaná výprava a kostýmy, zde jsou oscarové nominace zcela namístě. Stejně tak i v případě Keiry Knightley, tady byla BOŽSKÁ, ve svém herectví i výrazu. Přesně vystihla tu tvrdohlavou, inteligentní dívku, odzbrojující ve své paličatosti a přímočarosti, která se u žen v té době společensky nenosila. A lepšího pana Darcyho, než je ten Matthewa Macfadyena, si také stěží dovedu představit. __ PS: Po skoro dvaceti letech stejně intenzivní zážitek, jako kdysi. Emoce, které u mě vyvolává umění, si obvykle zpracovávám uvnitř a držím je pod pokličkou, filmů, u kterých jsem brečel, bych za svůj už poměrně dlouhý život spočítal na prstech jedné ruky. A ´Pýcha a předsudek´ je jedním z nich. Slzy tekly ne proto, že by mně dojal, ale z toho, jak je krásný, jak si v něm vše dokonale sedlo. ()
Musím uznat, že přenos Anglie z konce 18 století do mého doupěte zvládl Joe Wright na výbornou. Především úžasné dialogy doslova léčily moje ouška. To bych fakt doporučil poslouchat panu Topolánkovi, aby si obohatil svůj zoufale primitivní až fekální slovník. Naprostým šokem pak pro mě bylo sledovat způsoby seznamování muže a ženy v té době. Tanec jako jediný společensky přijatelný způsob na seznamování. No, hezky se na to koukalo, ale jak bych se seznámil tenkrát já, taneční analfabet, už tam nebylo. Zřejmě by pak na mém náhrobku stálo "zemřel jako panic, protože neuměl tancovat." Samotný příběh je ukázkovej cukrářskej výrobek, ale díky skvěle zahraným partům, tady bych si dovoli vypíchnout dvě jména, Donalda Sutherlanda, za to jakým způsobem ztvárnil roli otce jsem měl sto chutí vyhlásit březen /měsíc, kdy jsem film viděl / za měsíc otců a Keiru Knightley, díky jejímu hereckýmu výkonu jsem pochopil, že i žena je člověk, byť se to na první pohled nemusí vždy tak jevit:) Film, který si sám našel moje oči a uši a přes ně zaťukal na moje srdce. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (46)
- Matthew Macfadyen (pan Darcy) před tím, než byl do filmu obsazen, knižní předlohu od Jane Austen nikdy nečetl. (helianto)
- Kostýmní snímek za 28 milionů dolarů vydělal během úvodního víkendu v USA (11. – 13. 11.) 2,8 milionů amerických dolarů v limitovaném počtu kin. Za tři měsíce promítání se celkový obrat vyšplhal na 38,3 milionů dolarů. (imro)
- Děj filmu je zasazený do roku 1797, kdy Jane Austenová napsala první verzi své knihy „Pýcha a předsudek“, podle které byl film natočen. Další známé adaptace jejích knih jsou Rozum a cit (1995) a Emma (1996). (imro)
Reklama