Režie:
Wayne KramerScénář:
Wayne KramerKamera:
James WhitakerHudba:
Mark IshamHrají:
Paul Walker, Cameron Bright, Vera Farmiga, Chazz Palminteri, Karel Roden, Johnny Messner, Ivana Milicevic, Alex Neuberger, Michael Cudlitz, Bruce Altman (více)Obsahy(2)
Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (630)
Holy shit!! Tak tomuhle říkám akční nářez. Wayne Kramer točí akční scény nejlépe jak jen je někdo zrežírovat může a Paul Walker hraje tak, jako nikdy předtím. Tohle je prostě jeden velkej akční nářez, kterýho bych se snad nikdy nepřejedl a mohlo by to bejt klidně ještě o hodně delší. A to je u filmu, kde se za každou větou vyskytuje aspoň jednou fuck, co říct :-) ()
Kamerové kejkle, režisérské nápady, osobitá forma. Nikdy by neměli zastřít kupení nepravděpodobností a brutální konstrukt, v tomto je můj postoj pevný jak zadek Very Farmiga. Zase na druhou stranu, to pozadí nebude pevné věčně, cáká z toho animálnost a navíc tam padlo něco, za čím si stojím už dávno. John Wayne je bukvice.. ()
Kvuli scenaristove naivite, bezradnosti ci snad zameru - nehodici se skrtnete - nelze brat Zbesily utek jinak nez akcni pohadku s prvky cerneho a morbidniho humoru. Jako zastupce tohoto zanru ale slape jak hodinky, ruku v ruce s opravdu originalnim a vizualne podarenym layoutem, titulky a kamerovymi efekty. Akcni pecka tohoto roku, uz dlouho me zadnej akcnak takhle nerozsekal. ()
Noční New Jersey, plné temných zákoutí jak v ulicích, tak v relativně přepychových bytech, v režisérském vizuálním fetiši, na který se jen tak nezapomíná. Práce s kamerou, filtrováním a střihem možná v první chvíli připomene Tonyho Scotta, ale Wayne Kramer po pár minutách ještě přitvrdí a ukazuje, že s patnáctimilionovým budgetem a „erkovým“ ratingem se dají dělat divy. Příjemně odvázaný sex, střelba hlava nehlava (doslovně!) a takový koncentrát „fucků“, že na jiné řeči pomalu ani nezbylo místo. Což nebrání v dobře rozehrané dějové partii udělat režisérovi (a scénáristovi v jedné osobě) několik působivých zlomů, takže o napětí a divákův zájem není nouze. A nářky nad konečným vyústěním jsou zcestným výkřikem těch, kteří prostě nejsou schopni akceptovat jistá žánrová pravidla, která však mohla být (jen tak mezi námi) projednou porušena. ()
Málokdo ví, že tenhle film byl inspirován mou proslulou honičkou na Žižkově za sousedovic synkem Koljou, který mě ukradl volnou vstupenku na MFF v Karlových Varech. Samozřejmě filmaři z mého příběhu udělali díky kameře a střihu docela slušně drsný akční film. Paul Walker se mě snažil napodobit co to dalo a rozhodně musím říci, že mu to šlo dobře. Ovšem můj konec honičky se značně liší od konce filmu. Já Kolju chytil a rozkopal jsem mu držku na kaši, bylu mu 7 let a tak jsem věděl, že vyhraji, ale pro jistotu jsem ho napadl ze zadu. Drsný příběh co? No, ale díky němu máte drsný film ! Když mě teď Kolja vidí dá se na zběsilý utěk, ale ani já si už pokračování příběhu nepřeji. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (20)
- Film se točil i v Praze, jež se musela tvářit Americky. Autobusové nádraží Florenc se například proměnilo v americké přelepením nápisů na cedulích. (Siriuss)
- Většina krvavých efektů byla dodělána digitálně. Jediná mechanická metoda (vybuchující pytlíky s umělou krví přidělané na těle) ve filmu byla použita v závěru na hokejovém hřišti. (Othello)
- Scény v hokejové hale se natáčely na stadionu HC Sparta Praha. (Witta)
Reklama