Režie:
Michael CrichtonScénář:
Michael CrichtonKamera:
Gene PolitoHudba:
Fred KarlinHrají:
Richard Benjamin, Yul Brynner, James Brolin, Norman Bartold, Victoria Shaw, Alan Oppenheimer, Dick Van Patten, Linda Gaye Scott, Majel Barrett (více)Obsahy(2)
Vítejte na hřišti pro dospělé, které je navrženo tak, aby uspokojilo všechny vaše představy, a kde jsou realističtí roboti naprogramováni na romantiku... násilí... cokoli. Vítejte ve Westworldu! Podnikatelé Peter Martin (Richard Benjamin) a John Blane (James Brolin) přijíždějí strávit dovolenou v zábavním parku imitujícím Divoký západ, kde nechybí tanečnice, hromadné barové rvačky ani přestřelky, ale všechno je bezpečné a neškodné. Když je však Blane postřelen robotem (Yul Brynner) a záhy umírá, Martin zjišťuje, že se něco příšerně zvrtlo. Všichni lidští provozovatelé jsou mrtví a roboti vyvražďují návštěvníky v tomto sci-fi thrilleru od scenáristy a režiséra Michaela Crichtona (Jurský park). (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (127)
Crichton svůj debut postavil spíš na budování světa zábavních parků plných robotů a jejich pomalé, postupné vzpouře, než výraznějšímu narativu. Možná, kdyby se to nevěnovalo westernům a středověku (ten třetí zábavný park je tam poněkud navíc), tak by si mě to získalo víc, jelikož ani jedno mě zrovna nebere, jenže i tak mi přijde, že se ten film příliš rychle vyčerpá a navzdory skvělému námětu a působivému úvodu už nemá moc co nabídnout. Vlastně je to jen unylé čekání na něco dnes již jasné, co tehdy mohlo působit velice novátorsky a popravdě jsem tomu schopný věřit, ale i s ohledem na historický kontext to na vyšší hodnocení nevidím. Spolu s tím jsem se ale přesvědčil, už potřetí, že Crichton sice má dobré nápady, ale jím režírované filmy na mě působí dost průměrně a pokaždé s víceméně promrhaným potenciálem.Tady je to stejné - tolik možností, ale nakonec vše stojí na náhodě, nic komplexnějšího nebo epičtějšího z toho nevzejde. A přitom by mohlo, dost snadno. Slabé 3* ()
S filmy podle Crichtona mám vždycky nějakej problém, ani nevím proč. Stejné je to u Westworldu. Nápad je to výbornej a zajímavej, začátek je fajn a vypadá to jako bezstarostná komedie. Pak to ale nějak upadne, neumím ale říct jak. Připadalo mi, že to nějak ztratilo tempo a začalo se to táhnout. Stroje jsou dobře vymyšlené a Brynner podává vynikající výkon, vypadá fakt hrůzostrašně. Ale myslím, že nejvíc selhává Crichton jako režisér. Kdyby se zaměřil jen na samotný Westworld a jeho problémy, bylo by to fajn. On ale začne přimíchávat ještě ty dva další světy a divák se v tom přestane trošku orientovat a celý to pak působí odtažitě. Možná měl zvolit teda delší film a probrat všechno. Takhle mi to přijde takový nehotový, i když ten konec s tou naháněčkou je dobrej. 60% ()
Viděno znovu po mnoha letech v souvislosti se startem nového HBO seriálu. Film hodně vychází z své doby. Osobně mne při opětovném zhlédnutí iritovalo, jak se v něm vlastně "nic" neděje víc než celou první polovinu, jak papundeklově to celé působí a jak zoufale to v závěru negraduje. Pokud ale Westworld beru jako další z řady sedmdesátkových "paranoidních" thrillerů a snahu nějak glosovat jednak skepsi vůči nekontrolovatelnému rozmachu moderních technologií a jednak dobový pocit, že tam "za oponou" někdo určitě nějak tahá za nitky, pak klobouk dolů. Film je vlastně skoro až cyberpunkově vizionářský a ve svých úvahách nad vynořující se inteligencí, neudržitelností kontroly nad složitými soustavami a vizí apokalypsy zrozené v původním nadšení z prorůstání lidstva a strojovosti neskutečně inspirativní věcí. Crichton tu navazuje na své tehdy již napsané knihy a předznamenává ty pozdější. Vlastně opravdu palec nahoru. A navíc mě moc baví ta ironická práce s kovbojským mýtem Yula Brynnera. ()
Filmy postrádá tu správnou jiskru. Věřím, že to režisér Michael Crichton myslel dobře. Přeci jen sci-fi western jsem ještě předtím nikdy neviděla. Škoda jen, že Yul Brynner neměl větší možnost se předvést jako robot. Také jsem se těšila na nějakou skvělou závěrečnou akční scénu, jenže Richard Benjamin před Yulem stále jen utíkal, utíkal a utíkal a to bylo celé. ()
║Rozpočet $1,25milióna║Tržby USA $10,000,000║Tržby Celosvetovo $10,000,000║ Skvelý námet použitý v povrchnej réžii bez iskry. Michael Crichton mal asi vždy ostať len u písania a nie sa pokúšať preraziť ako režisér. Trestuhodne málo priestoru dostáva démonický "robot" Yul Brynner, ten mohol v konečnom výsledku viac vystužiť dej a nie byť prevažne nasadení len v poslednej tretine kde sa len uteká, uteká a uteká, až som pri tom zadriemal. Ústredné postavy hrané Richardom Benjaminom a Jamesom Brolinom sú ploche a pre dej skoro bezvýznamné, skôr zaujmú aké strasti prežívajú technici od robotov v laboratóriách. Toto by fakt chcelo poriadny remake od zručnejšieho režiséra. /55%/ ()
Galerie (69)
Zajímavosti (23)
- Během natáčení došlo k několika zraněním. Yul Brynner při filmování jedné z přestřelek utrpěl zranění oční rohovky, které mu pak komplikovalo nošení reflexních čoček, protože zraněné oko pod nimi neustále slzelo. (vesper001)
- Když Peter (Richard Benjamin) poprvé zastřelí Pistolníka (Yul Brynner) v salónu, kulka vyjde uprostřed jeho zad. V dalším záběru je zranění po kulce v pravém rameni. (Marek06)
- Když je chřestýš zastřelen, je téměř roztržen na dvě části. Když pracovníci Delosu krátce poté vytáhnou hada, je tělo neporušené bez známek výstřelu. (Marek06)
Reklama