Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v roce 1908 v Anglii. Na Ravenscroftské panství přijíždí britský inspektor Scotland Yardu Thomas Hatcher (Martin Dejdar), aby zde vyšetřil záhadnou vraždu čeledína Patricka Roarka (Mark Huntley). V domě žije 5 žen paní Ravenscroftová (Greta Scacchiová), její dcera Gillian (Laura Harrisová), guvernantka Charlotte Kleinerová (Gabrielle Anwarová), kuchařka Ellen Frenchová (Edie McClurgová) a služebná Dolly (Fay Mastersonová). V průběhu vyšetřování inspektor Hatcher zjistí, že smrt Patricka Roarka nebyla nešťastná náhoda, jak všechny ženy svorně tvrdí. Naopak se zřejmě jedná o vraždu, která má navíc něco společného se smrtí majitele panství pana Ravenscrofta, který zemřel také pádem ze schodů. Výpovědi si v mnoha případech odporují a je na inspektorovi, aby zjistil tajemství Ravenscroftského panství. Zemřeli nešťastnou náhodou, zabili je duchové nebo šlo opravdu o vraždu? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (53)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se konečně dostal k tomu slavnému Dejdarovu údajnému provaru. Trochu mi to připomnělo ty studiové detektivky vysílané v ČT jako TV inscenace v osmdesátých létech. Rozdíl je v tom, že tohle se točilo opravdu v Anglii s některými anglickými herci v čele s dnes už stařičkou hvězdou O´Toolem. I já oceňuji Dejdarovu odvahu být producentem, ale ten nezdar celkem chápu. Na film jsem koukal sice unavený, ale nijak výraznějí mně děj neprobral. A to jsem očekával Doylovské prostředí z nějakého toho anglického v mlze tonoucího hrabství... Prostě mně to nechytlo, nazaujalo. Polovinu stopáže filmu tvoří 100x ukázaný pád ze schodů... Pobavilo mně, že Dejdar hraje inspektora Scotland Yardu, který se jmenuje Tomáš Hatcher a část dětství prožil v Praze což na panství několikráte zazní... :-). Film mi nějak nesdl, přišel mi takový kostrbatý, Dejdar pobíhá od jednoho obyvatele panství k druhému, vždy se něco dozví a hned zase běží zpět k prvnímu s doplňující otázkou... Do toho velmi rušící flashe Hatcherových představ - když vyslýchá lady Ravescroftovou představuje si jak jí líbá, když vyslýchá kuchařku krájící maso, představuje si jak jej tím mase plácne, když se mluví o urostlém těle Roarka kamera ukazuje zpocené cvičící svalnaté tělo.....atd.. Jestli to měl být humor tak nebyl ani český, ani anglický. Navíc jsme měl stále problém s tím, jak se Dejdar nadaboval. V české verzi mluvil podivně vysoko skoro takovou fistulí. V originálu mi zase vadila jeho nedokonalá angličtina se slovanským přízvukem. Místy byla docela zajímavá hudba M. Dvořáka. Já osobně Dejdara nepovažuji za nějakého extra filmového herce, takže jsem od něj nic moc neočekával a ani nic moc nedostal. Když to shrnu, stačí to vidět jednou. DVD jsem koupil v jedné rušené půjčovně DVD za 10 Kč a víc bych za to asi nedal. Dávám dvě hvězdy z toho jedna je za odvahu. * * ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Dejdarova dobová krimi komedie je vlastně pětihvězdičkově hrozně zajímavá: 1) je to vlastně poprvé po roce 1989, kdy kdy někdo natočil český film v angličtině a obsadil ho ve světě známými tvářemi nebo aspoň tváří, to musím před Dejdarem smeknout 2) taky musím smeknout před samotným Dejdarem, který šel do tohoto projektu na vlastní triko v době, kdy byl na absolutním vrcholu a na cokoliv šáhl, to byl úspěch, a tohle za tím udělalo takovou slavnou hořkou černou tečku, kdy chudák zbankrotoval a na pár let se odepsal. A to je tak vše zajímavé, protože film samotný se skoro nedá koukat, naprosto o ničem nevtipné nic a jak už neměl peníze, tak ten dabing za pět korun překryl úplně všechny zvuky, že to je jak suchopádná rozhlasová hra. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Mě je toho filmu trochu líto. On je snaživý a je to z něj dost cítit, ale i když výsledek není žádný velký průser (z pohledu dneška, v době premiéry to byl propadák a Dejdar z toho 13 let splácel dluhy), stejně to moc nefunguje. Začátek se mi docela líbil, měl atmosféru a uměl mě upoutat, ale postupem času mi tam začínal vadit ten přehnaný počet flashbacků a agresivně problikávajících střihů (které na mě pak působily až takovým dojmem, jako bych byl na nekonečně trvajícím focení) a když už se z toho konečně stala komedie, bylo to v drtivé většině scének dost nevtipné. Asi by bylo nejlepší, kdyby to celé bylo natočené vážně a s pořádným scénářem, protože pak by Panství stálo za víc, než stojí teď. Takhle to je jen další nefunkční český film, kterých je v naší republice hromada a na všechny se dá rychle zapomenout. Na Panství ale ne, kvůli jeho pověsti a rozpočtu, který se v kvalitě filmu neodráží asi ani polovičně. 2* ()

Dr. Hawkeye 

všechny recenze uživatele

Poté, co jsem o tom filmu četl a slyšel, jsem čekal malér jak hrom a vida, ono to tak hrozné není. Pochvalu si zaslouží hudba Michala Dvořáka a Martina Kumžáka či kamera Vladimíra Smutného. Co je poněkud nepochopitelné, je údajný rozpočet 150 milionů korun (ačkoliv ano, jsou tam ty hvězdy), což se rozhodně neodrazilo ve vizuální stránce, kterou mi film připomínal lepší televizní mikrokomedii. Nějak mi také nesedlo to zcela nejasné žánrové zařazení, respektive rychlé změny žánrů (nejvíc mi seděla takřka dadaistická pasáž, kde již zoufalý a opilý detektiv, odhaluje tajemství pomocí několika hledisek "to bylo tak" - mám tam ale problém - pokud jsem dobře koukal, celá pasáž se odehrávala ve stáji, pak několik záběrů/protizáběrů dialogů a ejhle, jsme v jedné z místností panství...) ()

choze 

všechny recenze uživatele

V polovině 90. let byl Martin Dejdar na vrcholu - na Nově řádil s Vackem v Na vlastní nebezpečí a točil filmy jako ŠAKALÍ LÉTA, AMERIKA či UČITEL TANCE, za kterého dostal Českého lva (ten ročník i moderoval). Ocenění mu ale žádné další nabídky nepřineslo a tak se rozhodl natočit si film sám, v produkci jím spoluzaložené produkční společnosti M.D.M. Byl vybrán realizačně i umělecky nenáročný scénář vycházející z divadelní hry Ravenscroft od Dona Nigro, angažoval se mezinárodní herecký ansámbl v čele s Peterem O´Toolem, Gretou Scacchi a Dejdarem, britský režisér a český štáb a natáčení prvního českého filmu v angličtině se rozjelo. A záhy zastavilo pro nedostatek financí. Pravé peklo ale nastalo až když byl film dokončen, uveden, strhán kritikou a když i přes holedbání tvůrců do kolika zemí se jej podařilo prodat, po sobě zanechal milionové dluhy, které zůstaly na triku Dejdarovi. Za to, o co se pokusil a co s tím zkusil, má Dejdar moje sympatie, ne už tak ale jeho dílko. Nejdřív pozitiva, která začínají a končí u skvělého obsazení a hereckých výkonů, zejména vynikající Grety Scacchi a opravdu podmanivé Laury Harris (Mary Beth z o rok starší Rodriguezovy FAKULTY). A teď to ostatní. Jakkoli to Dejdar popíral, obsazení Petera O´Toolea je ryze samoúčelné, ve filmu se objeví všehovšudy na nějakých pět minut a jeho postava není pro příběh ani zdaleka tak důležitá, aby byl vyobrazen na plakátě (mimochodem s Dejdarem nemají ani jednu společnou scénu). Výkon samotného Dejdara je pak při vší úctě trapný. Scénář je slabý jako detektivka (vodopád výslechů a lží vás záhy unaví) i jako komedie a i když se režisér i kameraman snažili, co mohli, aby z téhle televizní inscenace udělali plnohodnotný film, výsledek je umělý a krajně neuspokojivý a přímo se nabízí srovnání s podobnou detektivní taškařicí, Zelenkovými BANKROTÁŘI (kde si Dejdar také zahrál), která ale naštěstí zůstala moudře v televizi. Cinema: 40%, IMDb 5/10. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Rozpočet činil 170 000 000 korun, což dodnes činí z filmu třetí nejdražší český film. Na rozdíl od Tmavomodrého světa a Bathory se však nejedná o koprodukční film, na rozpočet filmu sehnal producent Martin Dejdar od bank peníze v podobě úvěru. Na Dejdarův účet pak peníze ani nikdy nepřišly, putovaly přímo na konto herců a hereček. (wosho)
  • První anglicky mluvený český film produkoval Martin Dejdar. Film skončil finanční katastrofou, která herce na mnoho let zadlužila. (Hwaelos)

Reklama

Reklama