Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je mi líto, ale ze skvělého námětu vznikl velmi podprůměrný film. Je příliš snaživý ve svém mezinárodním přesahu, být čistě německý, byl by mnohem lepší. Nelze vybrat uspokojivou zvukovou stopu, anglický i český dabing je špatný, obsazení je slibné, ale nevyužité (hlavně Til Schweiger a Joseph Fiennes). Matthias Schweighöfer a Volker Bruch se dobrými herci teprve měli stát. Smutná je i česká složka, mnoho komparzistů, nádeníků a lokací je našich a nefunguje to ani omylem. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Rudý baron je pro mě nepříliš kvalitním snímkem hlavně z toho důvodu, že jeho tvůrci neodolali a zapracovali do příběhu zbytečnou romantickou zápletku a ve snaze o jakési morální ponaučení sklouzli ke klišoidním postupům. Příliš mě nepotěšil ani ten fakt, že se děj filmu o nejúspěšnějším stíhacím pilotovi první světové války odehrával převážně na zemi. No, čekal bych, že CGI umožní filmařům předvést mnohem víc z letecké války nad nejstupidnějším mlýnkem na maso v lidských dějinách, ale tato možnost zůstala hanebně nevyužita, takže u mě stále vede téměř padesátiletá záležitost: Aces High (1976). Na druhou stranu mě Němci potěšili tím, že se neomezili jen na nejslavnější stroje Fokker Dr.I a Sopwith Camel, podobně jak k tomu dochází u snímků z období druhé světové války, takže má pak člověk dojem, že jediným německým tankem byl Tiger. Celá záležitost na mě působila podivně plochým, dvourozměrným dojmem a určitě šlo z mé strany o zklamání. Mrzelo mě, že tvůrci nezmínili fakt, že Richthofenovu smrt s největší pravděpodobností způsobila palba kulometů z pozemních pozic; asi by to pokazilo celkový romantický obraz o jeho životě a smrti. Ještě víc mě ale mrzelo, že osudy Wolframa von Richthofen utnuli rokem devatenáctistým osmnáctým a úplně pominuli jeho kariéru generála (a později polního maršála) Luftwaffe a velitele VIII. leteckého sboru, s nímž se podílel na vybombardování Varšavy a na porážce a obsazení Francie a Řecka. Asi to taky nezapadalo do požadovaného obrazu. / Poučení: Neboj se včas utéct. ()

Reklama

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Film dosti nedotiahnutý........nevyužitá možnosť ukázať strhujúce letecké súboje, možnosť srthnúť diváka emóciami či dokonca aby na konci snímku vyronil slzičku sa nekoná ......pretože počas celeho filmu je smrť podaná len tak - ako by sa nič podstatné nedialo.....ako keby bolo jedno či sú hrdinovia živý alebo mŕtvy ( že to jedno nie je zaznieva len slovne nie obrázkami....nie konaním jednotlivých postáv )......... ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Kinofilmový debut německého televizního režiséra, který je naprosto schématickou biografií, ozvláštněnou akorát tím, že vrcholy scén nevidíme (je to natolik důsledné, že nelze film podezřívat z děr ve scénáři anebo nízkého rozpočtu). RUDÝ BARON krom výborné hudby a českých herců v menších či větších rolí nemá pořádně čím zaujmout, protože sledujeme typické drama o namyšleném a ješitném hejskovi, který si uvědomuje své chyby, ale na to je už příliš pozdě, okořeněné sentimentální romancí, patetickými výjevy a intenzivní akcí. Jediný rozdíl mezi německou a americkou velkoprodukcí je tak v tom, že v oné první jmenované se proklamuje "boj s noblesou", což ve spojitosti s minulostí je ideologicky problematické... a to jediné zajímavé na celém filmu. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

----- "Děkuji, zachránil jste mu život." ----- "Ne, já ho sestřelil." ----- Možná Vám bude chybět větší frekvence vzdušných soubojů ... a bitev, protože snímek na ně neklade pražádný důraz a využívá je spíš jen jako jednu z kulis, v nichž se příběh odehrává. Ale ... víte ... jde především o PILOTA. O mladého (a neklidného) šlechtice, který se všeho nejvíc touží po létání - po ADRENALINOVÉM létání ... a válka pro něho je jen gentlemanskou hrou urozených - rizikovým rytířským kláním, během něhož (vcelku logicky) můžete díky vlastním chybám či souhře nepříznivých okolností i zemřít. Ráda bych věděla, zdali výmluvné oči krásné sestřičky (ZDRAVOTNÍ sestřičky) spolu se stále nenasytnější Smrtí OPRAVDU dokázaly změnit pohled Manfreda Albrechta svobodného pána von Richthofena na bojiště první světové ... nicméně příběh trochu lehkomyslného chlapce s hlavou v oblacích končí jako drama předčasně dospělého muže se statečným srdcem, který pochopil cenu života ... 4,5* ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Lothar von Richthoffen neletěl v den smrti svého bratra Manfreda s ním, jako je to ve filmu. Ve skutečnosti Lothar havaroval a kvůli zraněním skončil v nemocnici. O smrti svého bratra se dozvěděl právě tam. (Cheeker)
  • V čase 1:19:01 je jasně vidět, že hořící bedny na zásoby jsou z OSB desek (desky lepené z dřevěných třísek), což neni možné, protože děj filmu se odehrává v době 1. světové války, kdy ještě systém výroby OSB desek nebyl znám. (Ace.A.T.L.)
  • Ve filmu lze označit za zbytečnou postavu Friedricha Sternberga (Maxim Mehmet), fiktivního židovského pilota. Voss byl totiž nejúspěšnější pilot židovského původu. Dva ze strojů, se kterými se Voss utkal, se jsou v některých pramenech uváděny jako sestřelené, ale nemohou být pilotovi uznány, protože sám v souboji zahynul a nemohl na ně vznést nárok. Motor letadla nebyl od Bentleyho, jak je řečeno Vossem (Til Schweiger) ve filmu, ale Le Rhone ze sestřeleného Nieuportu XVII z jara roku 1917. (Michel24)

Reklama

Reklama