Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Letecké souboje jsou skvělé, Manfred von Richthofen zřejmě měl do značné míry být lehkovážný hejsek, Lena Heady je perfektní a krásná, účast českých herců a lokací zaujme či pobaví. Po technické stránce i co se výpravy a kostýmů týká, je všechno v nejlepším pořádku. To se ovšem bohužel nedá říci o scénáři, který je povrchní, nekonzistentní a tím, co všechno přeskakuje, mě občas dost štval. Škoda, ale díry ve scénáři se špatně zachraňují. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Že film nebude ve všem úplně přesný bylo celkem jasné a je fajn, že některé fikce v závěru přímo uvádí. Film je to ale skvělý. Parádní jsou vzdušné souboje, na které bych se klidně znovu šel podívat na velké plátno. Hlavní devizou filmu je ale pohled na válku očima zhýralých buržoustů, kteří mají nebeské válčení za sport. A je skvělé sledovat, že i ve chvíli procitnutí při pohledu na skutečnou válku, dokáží alespoň část ze sportu do války nadále přenášet. Třeba to bylo úplně jinak, ale film je tímto úžasný. ()

Reklama

Madison 

všechny recenze uživatele

Neskutočne nudný film, ktorého najväčší problém nespočíva v tom, že nevznikol pod záštitou zábavnej americkej produkcie, ale v tom, že jedna dejová linka zameraná na technické spôsobilosti hlavnej postavy, nedokáže uspokojiť diváka milujúceho plnohodnotný filmový zážitok. Dodať filmu hlbší myšlienkový rozmer, emocionalitu či viac dejových prvkov, mohol Červený barón dopadnúť úplne inak. 2* za vizuálnu stránku. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Kinofilmový debut německého televizního režiséra, který je naprosto schématickou biografií, ozvláštněnou akorát tím, že vrcholy scén nevidíme (je to natolik důsledné, že nelze film podezřívat z děr ve scénáři anebo nízkého rozpočtu). RUDÝ BARON krom výborné hudby a českých herců v menších či větších rolí nemá pořádně čím zaujmout, protože sledujeme typické drama o namyšleném a ješitném hejskovi, který si uvědomuje své chyby, ale na to je už příliš pozdě, okořeněné sentimentální romancí, patetickými výjevy a intenzivní akcí. Jediný rozdíl mezi německou a americkou velkoprodukcí je tak v tom, že v oné první jmenované se proklamuje "boj s noblesou", což ve spojitosti s minulostí je ideologicky problematické... a to jediné zajímavé na celém filmu. ()

Paxxx.cz 

všechny recenze uživatele

Pro mě docela příjemné překvapení. Film popisuje příběhy největších leteckých es první světové války jako třeba Hermana Göringa, Ernsta Udeta či samotného Manfreda von Richthofena. V některých chvílích filmu mě ale zaskočil střih, který utnul zajímavě vyhlížející scény ale i tak film v celku splnil mé očekávání- 70%. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • V Česku vznikla řada dekorací. „Hledali po celém světě výrobce, kteří by zhotovili letadla, protože původních strojů z první světové války se dochovalo velmi málo a nikdo z muzeí je nepůjčí," vysvětluje Petra Wagnerová z produkční společnosti Bioscop. (adams89)
  • Původně tvůrci uvažovali o natáčení v Polsku či v Litvě, poté jejich volba padla na Českou Republiku. Kulisami pro natáčení se stal zámecký park Veltrusy, louka mezi Strží a Starou Hutí u Dobříše, ale i okolí Národního muzea a Vinohradského divadla. (hippyman)

Reklama

Reklama