Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dion BeebeHudba:
John MurphyHrají:
Colin Farrell, Jamie Foxx, Li Gong, Naomie Harris, Ciarán Hinds, Justin Theroux, Barry Shabaka Henley, Luis Tosar, John Ortiz, Elizabeth Rodriguez (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (733)
Rozhodně povedená žánrovka...sice podle seriálu, který bych už dnes nikdy nemohl sledovat, ale je to vlastně jedno. Hlavně, že je u toho Michael Mann. Ten sice nemívá úspěch po finanční stránce, pro nás diváky je však hlavní, že vždycky dokáže natočit správně dravý film, který má duši a nezapadne do šedi toho zbytečného z roku 2006. Obsazení je velice sympatické...Colin Farell byl tehdy in a ačkoli jsem Jamieho Foxxe začal považovat za hojně obsazovaného herce a hvězdu až před pár lety, už tehdy celkem válel. Mezi dvěma detektivy je rozhodně cítit ona pověstná chemie a vše šlape na jedničku. Pro mě dobrá kriminálka, která sice v jedné chvíli ztratí tempo, ale pokud znáte tvorbu Michaela Manna, jistě víte, do čeho jdete...75% ()
Seriál Miami Vice z 80. let jsem neviděl, nemůžu tedy srovnávat s filmem. Typická Mannovská forma vyprávění, možná až příliš rozvláčná, rozstřesená digitální kamera vnáší hodně reálnosti až autenticity, závěrečná půlhodina výborná, s hutnou atmosférou, gradací a špičkově ozvučenou přestřelkou, herecké výkony skvělé, filmová hudba(Moby, Audioslave, ale i instrumentální skladby) výrazná a dotváří celkový ráz filmu. Úplně na mě dýchá miamská atmosféra - bary, přístavy, motorové čluny, palmy...možná se Mann snaží až moc o autentičnost, jeho předchozí snímek Collateral na mě zapůsobil lepším dojmem, přehledněji...možná proto právě dávám "jen" 4 hvězdičky...jeden z nejlepších filmů roku...135 miliónů(rozpočet)/164 miliónů(výdělek celosvětově) ()
"Někoho něco se musí dostat někam. Někdy, v blízké budoucnosti. A ten Někdo má problém s dopravou." Sonny a Rico se vracejí. Drsnější než předtím a prostě jiní než v osmdesátkovým seriálu. Tehdy jsem si hrál na Sonnyho, dneska bych chtěl být Rico, z čehož plyne, že můj rasismus už není to, co býval. Ti kluci mě prostě baví. Nic je nerozhodí a je ji jim jedno, jestli v akci zemřou, protože oba dobře vědí, že nezemřou, když si budou krýt záda. I já to vím a tak si užívám jejich frajerství, odvahy, vozovýho parku i vlhkejch kalhotek v jejich okolí. A pokud někdy poruším svou abstinenci, tak jedině s Isabellou, s mojitem a samozřejmě v Havaně. ()
Po dlouhé době krimi, co má sex-appeal.. Nezměrné množství Foxxe na metr krychlový a Farrell vlajícím účesem zdatně konkurující Eso Rimmerovi. Pro takové ranaře není infiltrace organizace kolumbijského drogového bosse sebemenší problém (jen jsem čekal, že k němu napochodují v intencích rčení:“pod svícnem je největší tma“ s policejními odznaky na krku). Celý film jednou nohou v rakvi a druhou na plynovém pedálu Ferrari si pak můžou na konci zanotovat Nagyovo:"..aj tak sme stale frajeri..“ Mannův styl se mi nikdy neokouká a tady i přes ty některé technické vymoženosti to má pořád ten starý dobrý šmrnc a feeling kriminálek minulého století. Navíc nenucená chemie mezi Tubbsem a Crockettem funguje na jedničku a je velká škoda, že dva roky zpátky nenaložil Jamie do taxíku raději šedovlasého Colina.. ()
Přes dvě hodiny trvající epizoda z Mannova dítěte jménem Robbery Homicide Division, které produkce zapíchla po první sezóně kvůli excesům tamního hlavního hrdiny, Toma Sizemorea. Právě v RHD si Mann vyzkoušel sílu digitální "ruční" práce a ukázal pořádnou porci reality, troufám si říct, že jinde neviděnou. A pak přišel s tímhle, všechno co si osahal, využil a ono to zase fungovalo a možná že ještě líp než dřív. Nemám co vytknout, snad jen že Gong Li na Marii Matiko nemá:) Tohle není taková ta pohodovka plná srandy jako třeba Mizerové. Tohle je policejní práce plná proher a malých výher, happyendy nečekejte a scén "OK, tak jo, já tu zbraň pokládám, hlavně pusťte rukojmí", se nebojte. Nejlepším Mannovým filmem pro mě zůstává Heat, ale Miami Vice je největší pecka minimálně tohohle léta. PS: Napodruhé a doma "v malém" to už nepůsobí tak nářezově - navíc když už víte, co se bude dít - ale kvalitní akčňák s osobním přístupem to bezesporu je. Pod 80% prostě nikdá nepůjdu. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (29)
- Režisér Michael Mann, který byl slavně i tvůrcem původního televizního seriálu, se jeho stylem při práci na filmu vůbec nehodlal nechat ovlivnit: "Nechtěl jsem se k němu vracet ani z hlediska módy, ani barev nebo herců. Především jsem nechtěl žádná camea lidí ze seriálu. A pokud jde o vizuální styl: podívejte se třeba na první scénu filmu s honičkou na člunech. Mrakodrapy, jeřáby, přístav - to je dnešní Miami, tady vibruje život. V osmdesátých letech bylo město daleko ospalejší. Ok, byli tu dvacetiletí drogoví dealeři, kteří v klubech rozhazovali peníze, ale o moc víc toho nebylo. Ve čtyřicátých a padesátých letech bylo Miami prázdninové letovisko, v šedesátých a sedmdesátých naprosto nepovšimnuté a v osmdesátých až na obchod s drogami totálně neatraktivní město důchodců. (...) Ke své atraktivitě přišlo teprve právě po Miami Vice. Především Evropané byli seriálem nadšení, přicházeli a město vyloženě explodovalo." (NIRO)
- Klasická a režisérská verze mají jiný hudební podkres před, během a po závěrečné přestřelce - v režisérské verzi dominuje song "In The Air Tonight" od skupiny Nonpoint, v klasické verzi nezní žádný song. Jiné jsou písně v závěrečných titulcích - v režisérské verzi zní "One Of These Morning" od Moby feat. Patti Labelle. V klasické verzi "In The Air Tonight" od Nonpoint. (Marsik)
Reklama