Režie:
Tony ScottKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Paula Patton, Val Kilmer, James Caviezel, Adam Goldberg, Elden Henson, Erika Alexander, Bruce Greenwood, Rich Hutchman, Matt Craven (více)Obsahy(2)
Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (746)
Filmy Tonyho Scotta příliš v lásce nemám. I když jeho thrillery jsou hodně oblíbené, vzorové a precizně natočené nedokážou mě nijak zabavit a spíše mě nudí. Od Deja Vu jsem čekal něco obdobného, leč na úkor příběhu, který přináší, možná o trochu více než obvykle. V hlavní roli jak jinak Denzel Washington, kterého si režisér oblíbil už v Muži v ohni. A i když tam se mi moc nelíbil, zde mě jako vzdělaná a všeznalá osoba překvapila. Musím ale přiznat, že jsem se ze začátku vcelku nudil, no vcelku, docela dost. Akčních scén je po málu, ale když už jsou, stojí rozhodně za to. Tony Scott je dokáže natočit a je vidět, že se v nich vyžívá. Bohužel slovo přesahuje činy a stejně jako v každém jeho filmu zde bude mít první místo hlavně dialog, který i když je zajímavý a vtáhne do příběhu, mě dokáže unudit k smrti. Popravdě nebýt tak zajímavého příběhu asi bych u toho nevydržel. Jenže, jakmile se film přehoupne do druhé půlky je o napětí postaráno a zastaví se až na samotném konci, kde se spojí jednotlivé kousíčky příběhu jako puzzle a vznikne z toho mišmaš, přesto zajímavý mišmaš na pohled, který vtáhne do jeho děje a diváka pobaví. --- Jak si věděl, že jsou v autě klíče? – To je dobrá otázka, nevěděl. ()
Ked sa spoji zaujimavy scenar so zrucnym reziserom Tonym Scottom, tak to musi byt parada. Lenze ten scenar je az natolko zaujimavy alebo komplikovany, ze sa prvu tretinu divate na nieco a davate si same otazky, pri ktorich nemate priame odpovede. Lenze ak budete mat trpezlivost, nielenze sa vsetkych odpovedi dockate, ale zazijete napinavu honbu za vrahom, myslim si ze i originalnu, pretoze pred tymto filmom som nic podobne nevidel - napr. nahanacku v dvoch casovych rovinach. To sa tykalo ale roku 2006, pricom teraz by som mohol odporucit trosku podobny film, ktory by vas rovnako mohol zaujat a je nim thriller ZDROJOVY KOD (2011) s Jakeom Gyllenhaalom. ________ Denzel Washington - (Agent ATF Doug Carlin) +++ Paula Patton - (Claire Kuchever) +++ Val Kilmer - (Agent FBI Paul Pryzwarra) +++ James Caviezel - (Carroll Oerstadt) +++ Adam Goldberg - (Dr. Alexander Denny) +++ Elden Henson - (Gunnars) +++ Erika Alexander - (Shanti) +++ Bruce Greenwood - (Agent FBIJack McCready) +++ Elle Fanning - (Abbey) +++ Produkcia: Jerry Bruckheimer +++ ()
Tony Scott na seba 3/4 filmu šil búdu, aby sa z nej nakoniec vyškrábal len s odretými ušami. V porovnaní s tým čo jej predchádza je posledná štvrtina presne to čo som pôvodne čakal od celého filmu. Vizuálne príťažlivý Hollywoodsky konštrukt. A pritom od prvej minúty film pohltí a v spleti náznakov a indícií vyšetrovania prakticky nestratí kontakt s pozornosťou diváka (a logikou). Tož dobré. Má to hlavu a pätu, slušivý kabátik, nápad aj spád. Len škoda toho záveru, ktorý ale mohol skončit ešte 100-krát horšie. 80% ()
Když jsem přemýšlel jak svůj komentář k tomuto filmu začnu, pomohl mě velmi výrazně komentář uživatele Sta, který nazačátku komentu píše, že je na tento snímek moc inteligentní a svůj koment zakončil, že četl Einsteinovu teorii relativity a další materiály. Škoda jen, že při své velké inteligenci nezjistil, že po skončení věty se píše velké písmenko. Takže! Na tento snímek jsem pěkně blbej a musel jsem se pekelně soustředit abych byl neustále v obráze a pochopil děj. Můžu si gratulovat i při mé malé inteligenci jsem to zvládnul i když zejména v prostřední časti filmu jsem měl co dělat, abych vše pochopil. Ještě vymaknější než děj byli akční scény. Automobilová honička ve dvou časvých pásmech byla originální každým coulem a v kině jsem nadšením málem spadnul ze sedačky prdelí na podlahu jak mě uzemnila její dynamika a perfetkní nasnímaní. Myslím si, že film má nevyužitý poteniconál v postavě zaporáka, který byl skvělý. Ostatně i špiclování soukromí je velmi zajímavé téma. Mluvit o tom, že Denzel Washington podal dobrý herecký výkon už tak zajímavé téma asi není. Bohužel pátou hvězdičku z mého hodnocení ukradl závěr filmu s tím si fakt tvůrci měli více vyhrát. Film skončil a zatímco uživatel Sta se odebere do postele, kde na něj čeká Einsteinova teorie relativity a další materiály. Já bych nejraději pozval na večeři krásnou Paulu Patton a snažil bych se o dobrou společnost, protože existují na světě mnohem krásnější věci než onanie nad svým egem. ()
Na "Déjà Vu" zaujme především to, jak jeho scénář přinesl ideální rámec pro stylový vývoj režijního rukopisu Tonyho Scotta. Po extravagantní "Domino", kde nespolehlivá vypravěčka dávala prostor k okázalému formálnímu hýření, působí nadcházející Scottův projekt jako zdánlivé zklidnění. Ale při tom režisér pro své hrátky s impresí okamžiku za pomocí kombinování různých kamer, materiálů, rychlostí snímání i postprodukčních procesů našel ideální uplatnění ve zdejším vyprávění, které v zásadní prostřední části pracuje s možností nahlížet do probíhajícího času v minulosti a při tom měnit úhly pohledu. Ve svých vrcholných scénách tak film přináší divoce fragmentarizovaný pohled na souběžně probíhající dvě časové roviny, ale právě díky vizuální stylizaci se zde divák ani na chviličku neztrácí. "Déjà Vu" právě v tandemu s "Domino" představuje dva vrcholy pozdního období Scottovy filmografie, kde dostal ve scénářích ideální rámce pro své formální experimenty - v jednom případě k bezuzdnému divočení v zájmu zvýšení expresivity a blouznivosti předkládaného vyprávění a na druhé straně paradoxně k jejich nasazení pro maximální přehlednost i věrohodné zobrazení fantaskních elementů potkávajících se časových rovin. ()
Galerie (61)
Photo © Buena Vista Pictures & Walt Disney
![Vzpomínky - Fotosky](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/192/159192924_d3ea6a.jpg)
Zajímavosti (28)
- Val Kilmer (agent Pryzwarra) se zmínil, že jeden z důvodů, proč chtěl pracovat s Denzelem Washingtonem (Doug Carlin) byl, že jejich děti kdysi chodili do stejné školy. (B!ker)
- Ačkoli Tony Scott původně chtěl snímek uvést s ratingem přístupnosti R, nakonec se do kin dostala verze pro diváky už od 13 let. Takto přístupný film dříve režisér natočil naposledy roku 1990 - konkrétně to byly Bouřlivé dny. (imro)
- Postava Jima Caviezela, Carroll Oerstadt, sa nápadne podobá na príbeh Timothyho McVeigha, teroristu, ktorý v roku 1995 bombou zničil federálnu budovu Alfreda P. Murraha v Oklahoma City. Režisér Tony Scott neskôr povedal, že sa naozaj inšpirovali touto skutočnou postavou. (Arsenal83)
Reklama