Režie:
Spike LeeScénář:
Russell GewirtzKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Terence BlanchardHrají:
Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster, Christopher Plummer, Willem Dafoe, Chiwetel Ejiofor, Kim Director, James Ransone, Peter Gerety, Daryl Mitchell (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V čase nejrušnějšího chodu do banky přichází skupinka malířů. Netrvá dlouho a všechny důležité průmyslové kamery jsou vyřazeny z provozu a začátku velké bankovní loupeže už nic nebrání. Lupiči mají vše pečlivě naplánované. Z odposlechu je slyšet jakýsi podivný evropský jazyk a lupiči požadují dva autobusy a dopravní letadlo. Všechny rukojmí donutí převléknout se do stejných kombinéz, jaké mají na sobě, aby tak dokonale zmátli zásahové komando. K loupeži je přivolán rafinovaný a inteligentní policejní vyjednavač Keith Frazier, kterému postupně dochází, že se nejedná o obyčejné přepadení banky. Vzápětí se do hry vkládá i předseda představenstva banky Arthur Case, který má obavy z odhalení obsahu své trezorové schránky nacházející se právě v přepadené pobočce. Proto neváhá uplatnit svůj vliv a na místo činu poslat velmi ambiciózní a bezskrupulózní právničku Madeline Whiteovou. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (742)
Film naplnil moje očekávání, takže celkem spokojenost. Herecké obsazení bylo vybráno dobře, přestože více sympatický mi byl jen Dafoeův kapitán ve vedlejší roli. Ale tady šlo hlavně o příběh, resp. jeho myšlenku. Způsob loupeže a také konečného rozhřešení se mi líbil mnohem víc než nějaké řešení morální přečinu pana bankéře, přestože se to celé kolem něho točilo. A právě za to, co se dělo v bance a navenek působilo inteligentním scénářem (nezahrnuju už pohnutky jednotlivých postav) + netradiční ale pěknou hudbu (jejíž zařazení právě k tomuto filmu jsem moc nechápal) dávám pěkné 4*. ()
Nebýt první půl hodiny, která mě moc nebavila a obával jsem se přehajpovaného kousku, tak to pro mě byla jasná pětihvězdička. Třeba na druhé zhlédnutí. Spike Lee mě celkem dostal svou mnoho-vrstevností a zároveň netypického zakončení, které by bylo v každém jiném filmu, že zkrátka jeho režii tu musím vyzdvihnout. A stejně tak scénář a Denzela, který je v té herecké poloze, kterou máme nejradši a neskutečně válí a i z nižšího platebního stropu dokáže povodit ty lobbisty. ()
Spike Lee je génius! Do posledního detailu promyšlená, s přehledem (úžasná kamera Matthewa Libbatiquea, střih, kompozice scény) a nadhledem (vtip, skvělé narážky na atmosféru New Yorku 5 let po 11. září) natočená žánrovka, která se díky umně vloženým detailům, prostřihům a mistrovskou prací s fabulací pasuje nad všechny známé standardy. Pro většinu divácké obce přehnaně ukecaná a zoufale neakční záležitost, ale pro toho, kdo dokáže tomuto nejosobitějšímu hollywoodskému afroameričanovi na režisérské stoličce číst mezi řádky pochopí, že není loupež jako loupež a hříchy mládí se nezapomínají ani po šedesáti letech. Díky Spikeu! ()
"DOKONALÁ loupež"? Ale kdeže. Spíše, co se týče logiky, DOKONALE haprující x-tá variace na bankovní loupež. Logicky děravá jak v pointě celé akce lupičů, jakkoliv je divácky efektní, tak i v jednání šéfa banky (ty kompromitující materiály si schovával pro strýčka Příhodu?). Chabou náplastí zůstává skutečnost, že Spike Lee opět zůstal svůj. Potěšily jeho jemné politické narážky, ačkoliv neměly zdaleka takovou sílu jako Nortonovo vyznání ve 25.hodině, potěšil jeho smysl pro černý humor, a přestože film svižně utíká a nenudí, od tvůrce tak zvučného jména jsem rozhodně čekal víc, než jen rádoby efektní a vykonstruovanou story. ()
Na INSIDE MANa sa veľmi dobre pozerá a to nie len vďaka hudbe ktorá upúta od začiatku. Sledovať prepadnutie banky je predsa zaujímavý námet ktorý snáď nikdy neomrzí. Je to odľahčené a tak ako Owen tak aj Washington tu predvádzajú svoje typické zabehnuté „som ťažko nad vecou a som pri tom frajer“ postavy. Problém je možno v tom že tušíme ako to skončí a i keď to skončí inak ako sme tušili je to len ďalší pozrieš a zabudneš film. Od Spike Leea dnes po skvelej THE 25TH HOUR čakáme predsa len niečo viac než len dobre odvedený Hollywood. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Po filmech Moje lepší blues (1990), Malcolm X (1992) a Nejlepší hráč (1998) je to již čtvrtá spolupráce režiséra Spikea Leeho s Denzelem Washingtonem (Keith Frazier). (don corleone)
- Film měl původně natáčet Ron Howard, ale dal přednost filmu Těžká váha (2005). (don corleone)
- V kanceláři majitele banky Arthura Case (Christopher Plummer) visí obraz Paula Cézanna "Hráči karet". (don corleone)
Reklama