Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Spoře oděné šlápoty, barevné autíčka, rčení o hřebících, vzletné kecy, tokijský smog z exhalací a především umění driftovat - důležitější než erudice v kardiovaskulární chirurgii. Když si k tomu připočtete hlavního hrdinu o charismatu ochcaného patníku, neucítíte ve vzduchu spálenou gumu, nýbrž výkaly. Tohle všechno píšu s vědomím, že jakýkoliv film ze série Rychle & zběsile není primárně postaven na propracovaném příběhu a duchaplných dialozích, ale já jsem v daném žánru zkrátka „gaidžin“ (japonsky „cizinec“, neplést s homosexuálním duchem v láhvi). Vše mi přijde stejně atraktivní, jako kdybych sledoval japonskou důchodkyni, co si v ojeté Toyotě Prius jede nakoupit mořské řasy a acidofilní mléko do supermarketu. Dámu s vyndavacími bílými zuby, co nejezdí smykem, dodržuje předpisy a nosí dioptrické brýle. Pomalu & rozvážně.. ()
Trojka využívá akorát známost předcházejících dílů jinak toho moc společného nemá. Maximálně tak poslední scénu, ve které se vyklube švihák Vin Diesel, což mě příjemně potěšilo. Škoda toho, že drifty jsou tak nudné závody jinak by to rozhodně stálo za povšimnutí. Aspoň, že poslední závod se upíná spíše na závodění než driftování a tak nakonec divák neodejde nespokojen. Celkově je to pro mě příjemné překvapení i přesto, že zde má tak nízké hodnocení. --- Má 500 koňí, výfuk od Borla a stovku udělá za 4,3 sekundy - Hmm zdá se, že sis přečetl příručku ()
Dříve než se pustím do samotného snímku bych trochu polemizoval s – nejen zdejší – kritikou tohoto snímku. Pokud vezmeme v potaz všechny díly série a budeme hodnocení jeho kvality stupňovat jen a pouze na základě samotných dílů, pak je nutné všímat se zejména přístupu k látce v každém filmu. Vážení, tohle je třetí díl série Rychle a zběsile, opravdu vidíte nějaký smysl v porovnávání příběhů, scénářů nebo podobných věcí? Já tedy ne! Tady totiž jde o úplně něco jiného. Mám pocit, že většina kritiků, ať jich zdejších „vyšších“ uživatel nebo recenzentů v odborných periodikách, se snaží tenhle snímek shodit jen na základě podivných úvah o neexistující psychologické rovině, plytkosti příběhu, či nesoustředěnosti na vývoj charakterů a vztahů mezí hrdiny. Sakra, lidi, vždyť tohle přeci není žádný „intoušký“ film pro pseudointelektuály, ale jeho naprostý protipól. Není pak hloupé vytýkat naprosto zbytečné věci, o které v tomhle nejde? Vždyť Rychle a zběsile: Tokijská jízda je adresována „obyčejným“ diváků, kteří se chtějí jen zabavit, těm které nezajímá vybroušená psychologická rovina a ani úchvatná pointa, tady jde jen o jedno: Zabavit diváka a nabídnout mu jednoduchou zábavu! A to se tomuto snímku rozhodně povedlo. Hrdinové hláškují, jednotlivé postavy se „stírají“, jsou tam pěkná auta – rychlá a řádně upravená -, svalnatí chlapi, pěkné holky a hlavně rychlá jízda plná adrenalinu, to ostatní zde jde do pozadí, příběh se odehrává někde „mimo“, je nepodstatný, ale přesto si s ním Justin Lin velmi dobře poradil. Je třeba vyzdvihnout jisté věci, třeba že věci, jejichž funkčnost není až tak nutná, jsou zde dobře odvedenou prací, herci hrají, hudba v záběru sedí a děj je dynamický, rychle ubíhá a nenudí. Rozhodně nechci psát, že je Justin Lin skvělý režisér, lhal bych, ale jako klipař, který si někde nakrade pár nápadů pracuje velmi dobře. To právě díky němu je Tokijská jízda tak povedeným filmem. Skvělá je tu jak vizuální stránka, tedy nádherné město, cool hrátky s obrazem, skvěle nasnímané záběry závodů, tak i „přidané“ okecávací pasáže. ()
Přesun do Japonska byl sice po slabším předchozím díle lehkým oživením, ale tentokrát už chybí celá původní parta. Hlavní postavy jsou ještě děti ze střední školy a zapojení Yakuzy působí směšně. Celá Tokijská jízda tak stojí mimo hlavní sérii, i když se ji na konci snaží naroubovat na původní linii. Až později se však ukázalo, že ve světě Rychle a zběsile 1+1 automaticky neznamená 2. ()
Japonské šlapky, nadupané autá, parádna hudba, vkusná kamera, ale hlavne scenár deravý ako rešeto, prihlúple dialógy a nadčasová naivita a klišovitosť, to sú hlavné záchytné body tohto odvaru prvých dvoch častí. Ale musím uznať, že nápad bol sľubný. Zaujímalo by ma, koľko za tú minútku v závere skasol Vin. 55%. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (42)
- Film napadli členové australského parlamentu a vzkázali rodičům diváků, že snímek nabádá jejich ratolesti ke krádežím aut a rychlé jízdě. (imro)
- Nathalie Kelley (Neela) dostala řidičský průkaz teprve pár měsíců před natáčením a až do natáčení nikdy neřídila auto s manuální převodovkou. Čekal ji speciální kurz se specializací na drift - průjezd zatáčkou řízeným smykem. (Bauer)
- VeilSide RX-7, které řídí Han (Sung Kang), bylo speciálním autem, které vyhrálo ocenění „Best of Show 2005“ na autosalonu v Tokiu. Jeho cena činí 150 000 amerických dolarů, z čehož jen interiér stojí 20 000 dolarů. Universal ho dostal za 50 000 dolarů a předělal kompletně jak interiér, tak vnější nástřik. (HellFire)
Reklama